dubbla skärmar . flytta mus åt vilket håll man vill ?

Permalänk
Medlem

dubbla skärmar . flytta mus åt vilket håll man vill ?

visste inte vilken topic man skulle ha till detta men nu blev det som det blev, iaf till mitt problem. jag har skaffat en extra skärm til datorn och jag undrar hur man gör så att man drar musen till andra skärmen från ett annat håll asså när jag ska dra ut musen till andra skärmen så måste jag dra den åt höger hur gör jag så jag drar musen åt vänster så den kommer till skärm 2 ?. Jag har Ati grafikkort.

Tack på Förhand

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns i kontroll panelen, labba lite med skärmarna hur du activerar dom tror det är cloning som gäller

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM

Permalänk
Hedersmedlem

Högerklick på skrivbordet, välj 'Egenskaper', 'Inställningar', flytta skärmikonerna så som du vill ha dem. Klicka på 'OK', klart.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd

Det skall fungera utan problem. Tänk på om skärmarna har olika höjd (pixels) för då kan det bli en "kant" som musen inte går över. Pröva isåfall och dra rutan när du ser två rutor (ATI) så de ligger som du vill ha dem.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

jag är inte hemma nu men ska testa senare med det ni har skrivit , jag har skärm 2 uppe på en högre nivå som foobar skärm , skärm 2 ska inte va den primära skärmen så som Videfix skrev så kan man ha skärm 1 som primär då om man flyttar ''skärm ikonerna''

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
jag är inte hemma nu men ska testa senare med det ni har skrivit , jag har skärm 2 uppe på en högre nivå som foobar skärm , skärm 2 ska inte va den primära skärmen så som Videfix skrev så kan man ha skärm 1 som primär då om man flyttar ''skärm ikonerna''

Ja, i samma panel som man kan flytta skärmarna kan man även bestämma vilken som ska vara primär.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Får man fråga vad du använder 2st skärmar till?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sasser123321
Får man fråga vad du använder 2st skärmar till?

Är väl mest bara bekvämt. Mer arbetsyta. Som i TS fall verkar det vara så att han har en skärm till sin musikspelare bara.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sasser123321
Får man fråga vad du använder 2st skärmar till?

Två skärmar är jättebra. Jag har använt det några månader nu och det är smidigt att lägga saker på skärmen bredvid, sånt man vill kasta ett öga då och då men inte behöver ha i direkt fokus. Först tyckte jag det kändes onödigt och övervägde att ta bort den igen, men efter ett tag kommer man in i ett annat sätt att jobba och nyttjar det utökade skrivbordet bättre. Man märker även hur lätt man blir bortskämd för varje gång jag nuförtiden sitter vid en dator med bara en skärm känns det som nåt fattas.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

tack alla som svarat fixade allt nu, var jhu bara att flytta skärmikonerna som ni förklarade. Och varför jag andvänder 2 skärmar är väl för jag ville ha det så + har utorrent på skärm 2 och foobar,

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sasser123321
Får man fråga vad du använder 2st skärmar till?

jag har min andra skärm som parkeringsplats till muspekaren.
så vet jag var jag har den.

seriösa svaret är, när jag spelar har jag skärm två till att kolla vår clans anticheat program och ventrilo.
när jag programmerar i excel (skriver makro) har jag excel på ena skärmen och VBE i andra.
ibland är det smidigt att kunna ha två IE fönster öppna samtidigt.
möjligheterna är många.
funderar faktiskt på att skaffa mig en tredje skärm. dock blir det svårt med platsen på skrivbordet. men allt går att lösa

Permalänk
Medlem

Sjukt skönt med 2 skärmar kan ja säga. Har en crt och en Lcd, crt:n är ju till spel då. Den andra är bara till allmänt slösurfande:D