Permalänk
Medlem

Ny design på bloggen.

Har suttit och skruvat lite på bloggen.

www.maddams.se

Hur ser det ut i olika webläsare? Jag använder just nu enbart Opera och här ser det rejserfint ut!

Hur ser det ut för er?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Gillar stilen på bloggen. Stilrent och snyggt!

Logotypen kan dock behöva ses över, den ser billig ut.

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem

Hur ser den billig ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Hur ser den billig ut?

Den ser väldigt amatör-photoshoppad ut. Nog det Purren menar. Annars väldigt fin och stilren blogg.

Nu vet jag inte om du vill ha kritik eller ej, men just nu är det svårt att se var det ena inlägget börjar och slutar. Så jag skulle nog ramat in varje inlägg i en egen vit box (om du förstår vad jag menar).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
Nu vet jag inte om du vill ha kritik eller ej, men just nu är det svårt att se var det ena inlägget börjar och slutar. Så jag skulle nog ramat in varje inlägg i en egen vit box (om du förstår vad jag menar).

... eller åtminstonde lägga till lite mellanrum innan rubrikerna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Micklade om så att rubrikerna har en annan färg en övrig text. Ser det bättre ut? Jag tycker det men gör ni?

Jag får se över loggan idag.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha jobbat lite mer på bannern, i mitt tycke ska den vara över kolumnen där all text är och gjärna i vitt, lite stilrenare typsnitt på texten också? Hade varit mer mums då, helt ärligt, annars väldigt fin!

Visa signatur

C2D 2,7ghz (OC från 1,8) 2gb pc6400, 250gb seagate, GF8800GTS 320mb | Canon Eos 400d, Sigma 28-300/3,5-6,3

Permalänk
Medlem

Ta gärna bort effekten på "Ibland ser man allt i svartvitt". Läste texten 3-4 gånger som, "I Irland ser man allt i svartvitt". Femte gången läste jag "Irland ser man allt i svartvitt", min logiska del av hjärnan gjorde att jag tog en närmare titt på texten, och såg att det stod Ibland och inte Irland

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Medlem

Loggan måste du fixa, ser väldigt amatörmässig ut.
Är man inte duktig på photoshop så ska man inte under några omständigheter använda effekten "bevel and emboss", det får allt att se amatarmässigt ut om man inte kan använda effekten på rätt sätt.

För det andra så gillar jag personligen inte svart på vitt, det skär sig lite i ögonen.
Använd mjukare färger istället.
Du kan istället för svart bakgrund ha tex #323232, istället för vita bakgrunden i mainrutan så testa #f2f2f2.
Och till texten kan du kan testa nåt åt #1c1c1c hållet.

För det tredje så tycker jag du ska ha lite mer mellanrum mellan inläggen.
Antingen via en linje, eller kanske bara öka avståndet med runt 10px.

Det va mina tankar, hoppas dom gör nån nytta.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jättefina kommentarer. Tack! Ska kolla upp.
Angående effekten på loggan så är där egentligen ingen. Får byta typsnitt.

Just med det svartvita är ju pga. att ibland ser man allt svartvitt. Heh, blev lite klyschigt. Men det är ju inriktningen jag har.

Sen även en annan fråga, är här någon som vet ifall man kan ha sin epost som en bild istället för text? Eller ser spamrobotar detta med?

Permalänk
Medlem

Mycket snyggare logga!

Men saknar fortfarande något som särar inläggen. Räcker tyvärr inte med att rubriken är något större och en annan färg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
Mycket snyggare logga!

Men saknar fortfarande något som särar inläggen. Räcker tyvärr inte med att rubriken är något större och en annan färg.

Tack.

Jag ska försöka hitta på något som ger ett avslut per inlägg. Får sätta geniknölarna i arbete.

Permalänk
Medlem

det är väl inte så svårt att se vart inläggen tar slut, när man ser att en ny rubrik kommer under? då fattar man ju att det är ett nytt inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kismo
det är väl inte så svårt att se vart inläggen tar slut, när man ser att en ny rubrik kommer under? då fattar man ju att det är ett nytt inlägg.

Både ja och nej. Man fattar ju självklart att det är ett nytt inlägg när ny rubrik kommer. Men om man ska skumma igenom det snabbt så ser man det ej. Och det är ofta man skummar igenom en blogg lite snabbt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
om man ska skumma igenom det snabbt så ser man det ej.

Klockren svar

Permalänk
Medlem

Håller med Smurphen, hur lustigt zcc än må tycka det vara.

I och med att blogginläggen varierar så kraftigt i längd och utformning krävs en tydligare avgränsning mellan dem. Mer utrymme är en bra början som kanske till och med är tillräckligt.