Göra av med kontantkort saldo, ideer?

Permalänk
Hedersmedlem

Göra av med kontantkort saldo, ideer?

Har tänkt byta operatör (tele2 kontantkort) och tänkte göra av med dom sista pengarna på kontot. Hittade inga bra sökord till gammla trådar.

Vad finns det för saker man kan betala via kontantkortet? Skriv gärna webadress.
*Ringa utomlands
*Mobilspel/Ringsignaler
*Cancerfonden
*Ev SMS sidor där man kan betala för att skicka SMS?

Permalänk

Sweclockers annonser...

Permalänk

Telefonsex!

Permalänk
Testpilot

En sak du ska tänka på är att om du kör betalsamtal för pengarna (typ cancerfonden) så kan du få en extra räkning där du får betala det utöver ditt saldo. Vet att folk som samlat ihop massor av bonus inte har kunnat använda det till att ringa betalsamtal utan istället blivit tvugna att betala extra utöver.

Kolla upp det innan du ringer upp hela ditt saldo, det är inte säkert att tele2 räknar ditt saldo som egentliga pengar utan att det bara får användas inom deras företag.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
jamba!

FAN heller.. stöd inte dom asen.. stör mig så grymt när man ser deras reklam typ 312312 ggr per reklampaus .. ofta samma reklam 2 ggr i rad också..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
FAN heller.. stöd inte dom asen.. stör mig så grymt när man ser deras reklam typ 312312 ggr per reklampaus .. ofta samma reklam 2 ggr i rad också..

Håller med, dessutom så brukar det stå med liten text som man inte ser att man binder sig vid att köpa fler än bara en ringsignal/bild/animation/what ever.

Busring till någon spåkvinna, glöm inte att spela in.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

hur mycket riksdaler rör det sig om?

Permalänk
Medlem

Västtrafiks sms-biljetter.
Sätt dig på en spårvagn och åk tills biljetten tar slut, då köper du en ny och fortsätter åka.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

regga dig på ett online spel, typ battleknight.se lr travian.se och köp massa sms grejer

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Jag tror om du har tur så kan du få ut pengarna i 'rena pengar'

Farsan hade för några år sedan lite över 4k på sin 3310 han ringde försällan och stoppade med automatik in 100kr varje månad. Han fick kontotypen bytt och fick sina pengar inlaggda på kontot. så jag tycker du ska testa.

Detta var iofs telia och för några år sedan men det kanske går ännu? vet inte om det var i någon kampanj eller så men surt o bränna så mycket pengar iaf.

Rör ddet sig om >300kr så kan du ju ringa upp elelr sms a. bara dra iväg lite meningslösa sms en helg eller så.

// Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte först fylla på lite SMS kredit på en sida och sedan cancerfonden. Men det gick inte o ringa betalnummer.

Så jag donerade bara pengar till Cancerfonden via betalSMS och det gick bra.

Permalänk
Medlem

annars hade du kunnat bränna pengarna på sms-biljetter till västtrafik. Men Cancerfonden är ju hedervärt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

lägsta bud auktioner:D

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

skicka sms till vanliga fasta telfoner, det är roligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Ping Pong
skicka sms till vanliga fasta telfoner, det är roligt

Jasså vad händer?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Ping Pong
skicka sms till vanliga fasta telfoner, det är roligt

Aah, det är SÅ dem gör. På jobbet har det hänt ett par tillfällen då det ringer, jag svarar, och sen hör jag ett konstigt datorstyrt meddelande läses upp. Tänker "WTF?" och lägger på. Men nu förstår jag.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ring åt mig och snacka moderering Om du känner för att slösa riktigt ordentligt kan du ju ringa åt typ Cloudstone som sitter nere i Australien Borde ryka en hel del pengar på några minuter på det sättet...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Tänkte först fylla på lite SMS kredit på en sida och sedan cancerfonden. Men det gick inte o ringa betalnummer.

Så jag donerade bara pengar till Cancerfonden via betalSMS och det gick bra.

(Y) fint val

Permalänk
Medlem

Ja, creds för det. Hade nog gjort något liknande faktiskt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Sen får folk inte glömma bort att det finns Cancerfonden och Barncancerfonden.

Barncancerfonden drar igång en massa ståhej och annat tjafs för sjuka ungar.

Det enda jag kommer ihåg från när jag var sjuk var allt det roliga som att åka motorcykel och åka på seglarskola. Det mesta arrangerat och pyntat av Barncancerfonden.

Permalänk
Medlem

Koppla din mobil till datorn och använd den som modem, gå ut på www.aftonbladet.se och så försvinner alla penar påa tt ladda startsidan bara . Det är enkelt om det är en SE mobil det rör sig om, Nokia har ingen bra programvara, inte de andra heller faktiskt.

Misstänker att du redan tömt kortet dock .

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Keeper of the Bamse

Varför inte cancerfonden?! Istället för att slösa kan du ge!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Tänkte först fylla på lite SMS kredit på en sida och sedan cancerfonden. Men det gick inte o ringa betalnummer.

Så jag donerade bara pengar till Cancerfonden via betalSMS och det gick bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Varför inte cancerfonden?! Istället för att slösa kan du ge!

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Keeper of the Bamse

Squeeze läs själv, betalSMS går bra!!!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Squeeze läs själv, betalSMS går bra!!!

Läste du då? Han gav ju pengar till Cancerfonden via BetalSMS. Det var det han ville få fram genom att citera både dig & Airwolf.