Permalänk

SuPHP och PhpMyAdmin?

Är det nån här som kör dessa två samtidigt? Med en symlänk från /var/www till -> /usr/share/phpmyadmin?

Jag får 500 Internal Error, då dessa filer ägs av root, samt inte är i document_root.

Nån som sitter på en lösning? Jag testade googla, och då fick jag fram att man skulle lägga in:

<Directory /usr/share/phpmyadmin> suPHP_Engine off Action application/x-httpd-php /cgi-bin/php5 </Directory>

I en vHost, men då klagar den på 'Action' handlern. Vilken mod styr denna? Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

Ändra ägare på filerna då?

Visa signatur
Permalänk

Det blir fortfarande fel.

Det jag får fram i /var/log/suphp/suphp.log är:

[Thu Apr 17 01:53:45 2008] [warn] File "/usr/share/phpmyadmin//index.php" is not in document root of Vhost "/var/www"

Tydligen klagar den över att den försöker komma in på /usr/share/phpmyadmin FRÅN /var/www och det gillar den inte. Är det säkert att flytta hela innehållet /usr/share/phpmyadmin till /var/www kanske?

Tack på förhand.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

annars är det väll bara att ändra alla instanser av /var/www till /usr/share/phpmyadmin

Visa signatur

Jag har dyslexi.