Permalänk

göra egen internet sida gratis

hej ä det någon som vet ett lätt sätt o göra sin egna internet sida. den ska vara gratis!!!

Permalänk
Avstängd

Start>Tillbehör>Anteckningar

För hjälp: w3schools.com och webdesignskolan.se

Permalänk

Googlepages

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

jacko

Permalänk

Re: Re: göra egen internet sida gratis

tack ä den sidan gratis???

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: göra egen internet sida gratis

Jag har inte använt detta men det står sä här på Expressens hemsida, nästan längst ned:

Det är enkelt att bygga en proffsig hemsida med Expressens nya tjänst Snygga designmallar och proffsigt resultat - klicka här för att testa gratis!

http://www.expressen.se/

Visa signatur

jacko

Permalänk

Vad ska du ha sidan till? eller är det bara för att just "ha" en internet sida? typ som min

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Kalles hemsida med lite 90-tals krydda över det?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Om det är i stil som en privat hemsida i typ blog/dagbok, så kanske en tjänst som wordpress.com eller blogger.com kanske är något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Vad ska du ha sidan till? eller är det bara för att just "ha" en internet sida? typ som min

ja ska ha den till bilder o kanse lite små klipp...

bilder när ja moddar grejer.. m.m

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Rabbit_87
ja ska ha den till bilder o kanse lite små klipp...

bilder när ja moddar grejer.. m.m

Äh, använd galleriet istället, då får dina projekt mer publicitet dessutom

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Rabbit_87:

hej ä det någon som vet ett lätt sätt o göra sin egna internet sida. den ska vara gratis!!!

Ställ i ordning en Linux Burk och installera Apache2 på. Sen kör du DNS från t.ex. dot.tk(domäntjänst som är gratis som även erbjuder gratis DNS). DNS innebär att du länkar en ip-adress till ett domännamn om man ska förklara enkelt.

Tack på Förhand!

Permalänk
Medlem

Viill man inte köra Apache så finns även nginx. Tyckte den var lite enklare att sätta upp.
nginx.org

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråden hoppade initialt upp i listan genom en post som bröt mot reklamförbudet i §9 och därmed togs bort. Andra användare hann svara innan tråden dalade ner i listan igen, och det är väl inget fel i sig, men jag bedömer att tråden kan få gå till den sista vilan likväl.

Ifall någon har samma frågeställning idag så rekommenderar jag att starta en ny tråd, då tiderna och teknikvärlden ständigt förändras.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.