Permalänk
Medlem

xps eller vostro????

ska köpa ny bärbar och kan inte bestämma mig om vilken jag ska köpa, det står mellan en : XPS M1530 och en: VOSTRO 1500.

Jag kommer mest spela wow men även nått nyare spel i framtiden, så jag undrar vilken av datorerna som lämpar sig bäst för detta.

jag har en budget på runt 10 000 kr

Permalänk
Medlem

Ska du köpa en dator runt 10 000 kr för att spela på skulle jag rekommendera en XPS. Vostro är mer för billigare kontorsdatorer. Du kan ju såklart konfo upp en Vostro i XPS klass, men då ofta till ett högre pris. Dessutom får du så vitt jag vet med fler extra saker till XPS när du beställer den.

Vostro har väl ingen HDMI heller?

Permalänk
Medlem

Vostro är snäppet sämmre på graikkortet men så mycket billigare om man inte har student rabbat. Har man studentrabatt på 15% så är XPS lika billig och bättre!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Vilka har studentrabatt på 15% då? Trodde den låg på 5% ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaffish
Vilka har studentrabatt på 15% då? Trodde den låg på 5% ?

Den är bara 5%. fanns en 10% för alla men den e slut nu.

Permalänk
Medlem

det kommer nya tillfälliga rabatter då och då.. Är vid de tillfällena man ska slå till om man ska köpa sig en Dell..

Permalänk
Medlem

Vart hittar man dessa rabattkoder när det väl finns? Brukar dom skylta med dem på deras sida eller är det medlemmar som får det mailade till sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaffish
Vart hittar man dessa rabattkoder när det väl finns? Brukar dom skylta med dem på deras sida eller är det medlemmar som får det mailade till sig?

Du kan anmäla dig hos Dell för att få mail lite då och då med deras erbjudande. Annars brukar de spridas runt på Internet efter ett tag då koden inte är personlig.