(PS3 & 360) `'´ Grand Theft Auto IV `'´

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
13 timmar spelat / 20% avklarat

Älska euphoria!

Men, det enda jag är besviken på är att det inte finns en kniv... jag vill ju kniva folk!

Jag har sett folk ha kniv, dock har jag aldrig provat ta det ifrån de.... Kastade ut en snubbe från hans bil precis när jag skulle köra iväg drog han fram kniv och sprang efter.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

jag har en kniv, och den är extremt slaktig Nicko going wild med den

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Kniven var det första vapnet jag fick och fick springa runt länge med bara den.

Permalänk
Medlem

sheit 48 sidor. hmm. jaja, jag är precis i början av spelet, och jag har kommit till dartan när man ska sno hans kniv, men det verkar vara någon bugg, jag kan varken blocka eller disarma, kollade på controls efter start och det står inget om vilken knapp som är dodge eller disarm, för varken a eller y funkar...

(xbox360)

någon som har ett tipps?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Vad är det för typer som bär på kniv? Har letat som en tok. Hoppat på all möjligt folk, från pensionärer till drogmissbrukare och uteliggare - ingen drog fram en kniv!

Han man jagade upp till en övergiven lokal, direkt i början, trillade ner i vattnet tillsammans med sin stilett.

Dold text

Baseboll-trä är det enda närstridsvapnet jag har.

Fantastiskt spel f.ö. Grafiken tog ett tag att vänja sig vid. Ska nog testa multiplayer när jag kommer hem.

Skönt med 1:a maj och sen en klämdag på fredag.

Edit:
ksw: Säker på att man kan ens desarmera folk? Ser bara Counter och Alternative Punch i manualen för närstrider. Blocka gör du genom att hålla in L-trigger + A, fast jag märker ingen skillnad alls, man verkar ta skada ändå. Niko rör sig snabbare om man håller in L-trigger + A också, kanske det som menas med Dodge?

Har inte lyckats få in en enda kontring, har någon ett tips när man ska trycka på Y eller B?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Det är riktigt kul! Någon mer som tröck cirkel eller fyrkant (PS3) hela tiden när ni skulle använda handbromsen på bilarna i början? Körde in i många väggar ett tag där... Nu har jag vant mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Vad är det för typer som bär på kniv? Har letat som en tok. Hoppat på all möjligt folk, från pensionärer till drogmissbrukare och uteliggare - ingen drog fram en kniv!

Han man jagade upp till en övergiven lokal, direkt i början, trillade ner i vattnet tillsammans med sin stilett.

Dold text

Baseboll-trä är det enda närstridsvapnet jag har.

Fantastiskt spel f.ö. Grafiken tog ett tag att vänja sig vid. Ska nog testa multiplayer när jag kommer hem.

Skönt med 1:a maj och sen en klämdag på fredag.

Edit:
ksw: Säker på att man kan ens desarmera folk? Ser bara Counter och Alternative Punch i manualen för närstrider. Blocka gör du genom att hålla in A, fast jag märker ingen skillnad alls, man verkar ta skada ändå. Niko rör sig snabbare om man håller in A också, kanske det som menas med Dodge?

Har inte lyckats få in en enda kontring, har någon ett tips när man ska trycka på Y eller B?

kommer inte ihåg vilken knapp, men det var så jag fick kniven iallfall, han slog mot mig, jag ducka tryckte på Y tror jag, kan varit B med, Och jag tog knivien, ;P

Permalänk
Medlem

Hah,

jag knuffade och knäade honom tills han föll genom fönstret

Dold text

. Såg lite fult ut, but it got the job done!

Coolt med kontringar, måste träna lite när man kommer hem. Undrar om de ens funkar när fienden bara använder knytnävar?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Man kontrar genom att trycka på A pricis när killen anfaller dig.. funkar både med kniv och med knytnävarna. Har för mig att man ska trycka på nån mer knapp för att ta vapnet av honom men kommer inte ihåg nu.

HALVDAG! woohooo!!!
BRUDEN KOMMER I EFTERMIDDAG...... oh noes!...
hmmm får sätta henne framför sims eller nåt

Iallfall för att få tag på kniv på annat vis är ett hett tips att bli polare med little jacob..

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Nu har man lirat några timmar till, och som jag hoppades så blir det roligare ju längre man kommer När man upptäckte möjligheterna med mobilen så blev det genast mer att göra, och gott om pengar att tjäna. Nu känns det som att det istället finns för mycket att göra Får typ ångest över vad man ska välja att göra.

Hur funkar det där med att hänga med folk egentligen? Tjänar man något på det? Bortsett från raggen då. Det känns lite meningslöst annars. Har sett att det finns procent-mätare för hur mycket alla karaktärer gillar dig. Händer något speciellt om man når 100%? Orka slösa 5-10 minuter annars på att åka genom stan till nån strippklubb eller bar

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Klara 100% av spelet inom 7 dagar efter release och vinn "The key to the city".
http://socialclub.rockstargames.com/events/HPCcontest/EN.html

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Nu har man lirat några timmar till, och som jag hoppades så blir det roligare ju längre man kommer När man upptäckte möjligheterna med mobilen så blev det genast mer att göra, och gott om pengar att tjäna. Nu känns det som att det istället finns för mycket att göra Får typ ångest över vad man ska välja att göra.

Hur funkar det där med att hänga med folk egentligen? Tjänar man något på det? Bortsett från raggen då. Det känns lite meningslöst annars. Har sett att det finns procent-mätare för hur mycket alla karaktärer gillar dig. Händer något speciellt om man når 100%? Orka slösa 5-10 minuter annars på att åka genom stan till nån strippklubb eller bar

Du får olika extragrejer som du kan använda.

Little Jacob säljer vapen billigare, Roman fixar taxi gratis åt dig och lite annat spoilerrelaterat senare.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
...
Edit:ksw: Säker på att man kan ens desarmera folk? Ser bara Counter och Alternative Punch i manualen för närstrider. Blocka gör du genom att hålla in L-trigger + A, fast jag märker ingen skillnad alls, man verkar ta skada ändå. Niko rör sig snabbare om man håller in L-trigger + A också, kanske det som menas med Dodge?

Har inte lyckats få in en enda kontring, har någon ett tips när man ska trycka på Y eller B?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
kommer inte ihåg vilken knapp, men det var så jag fick kniven iallfall, han slog mot mig, jag ducka tryckte på Y tror jag, kan varit B med, Och jag tog knivien, ;P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Man kontrar genom att trycka på A pricis när killen anfaller dig.. funkar både med kniv och med knytnävarna. Har för mig att man ska trycka på nån mer knapp för att ta vapnet av honom men kommer inte ihåg nu.

Instruktionerna jag fick för melee under första fajten funkar bra och är samma både för kontringsslag och desarmering (360):
- Håll inne L-trigger hela tiden för att låsa siktet.
- Tryck A kort när boven måttar slag eller hugg (håll inte inne A, då blockar du). Då dodgar du attacken om du har rätt timing.
- Tryck sen Y eller B för att göra kontringskombination eller desarmering (boven har nävar respektive kniv).

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Någon som vet en affär i sthlms området som har spelet inne? Är ju fan helt omöjligt att hitta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Det är riktigt kul! Någon mer som tröck cirkel eller fyrkant (PS3) hela tiden när ni skulle använda handbromsen på bilarna i början? Körde in i många väggar ett tag där... Nu har jag vant mig

jag trycker cirkel hela tiden, går inte att vänja bort
handbroms är cirkel och ingen annan knapp

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

usch, hur ska man sluta spela?

vill bara se mer av staden, har bara kört 14% än, men fy fan..

Höjta till eller skicka ett sms om ni vill köra online, verkar vara så det funkar när man invitar att man får ett sms

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

"A solution that stops the GTA4 freezing on PS3"
http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=386277

kanske fungerar, jag är en av de personerna som har problem med frysningar, ska prova och se om det fungerar.............................

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

verkar inte finnas några paket med "knark" man ska hitta nu.. ja hitta en av 200 "libertys flying rat" som man ska skjuta bara o börja leta

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

heheh de e inte knark
de e duvor

Å jävlar va multiplayer e grymt!

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

fyfan va min ps3 blir varmt, fläkten lyckades komma till läge4....surt!

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Någon som har problem med att spelet hänger sig på 360?
Mitt har nu hängt sig 2 ggr på olika ställen med ca 5 minuters
mellanrum. Enda att göra är att starta om konsollen och börja om från senaste sparningen.
Pratade med Xbox-supporten och han hjälpte mig med att resetta cachen på hårddisken, får se om det hjälper. Annars är det väl förmodligen fel på konsollen och så blir man av med den 3 veckor. Föga upphetsande nu när man vill spela GTA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Någon som har problem med att spelet hänger sig på 360?
Mitt har nu hängt sig 2 ggr på olika ställen med ca 5 minuters
mellanrum. Enda att göra är att starta om konsollen och börja om från senaste sparningen.
Pratade med Xbox-supporten och han hjälpte mig med att resetta cachen på hårddisken, får se om det hjälper. Annars är det väl förmodligen fel på konsollen och så blir man av med den 3 veckor. Föga upphetsande nu när man vill spela GTA.

Om du läser däruppe så står de i artikeln att även Xbox användare har problem med detta, dock inte i lika bred grad som Playstation-nissarna.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

11,66% på 3h o 55 min.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
11,66% på 3h o 55 min.

Orka vara så snabb... du kan ju inte ens ha kollat mellansekvenserna. Jag har samma % på 6 timmar 30 min :P.

Permalänk
Medlem

är på 15% på ca 7½ timma nu

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag ligger på typ 22,5% och spelade hela dagen igår ^^

Just nu sitter man på jobbet, och kommer inte härifrån förens ~22,00 ikväll =/

Så... inga fler än jag som vill klaga på FPS'en @ Xbox 360?

Ni som kör med VGA/HDMI/Komponent, kan ni vara snälla och skriva ut vilken upplösning ni kör med? ^^

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

"Oooh Niko Bellic you great!"
Tycker inte det är något fel på FPSn alls på 360.

Cloudstone: Om du vill ha kniv och missade den i början

Blir du tillräckligt bra vän med Little Jacob, så kommer du kunna köpa vapen av honom och han har kniv att sälja

Dold text
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Kazen: Vad kör du för kabel? VGA/HDMI/Komponent/Scart..?

Eftersom de nästan bara är jag som klagar så måste de vara något med upplösningen jag kör i eller nåt...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
"Oooh Niko Bellic you great!"
Tycker inte det är något fel på FPSn alls på 360.

Cloudstone: Om du vill ha kniv och missade den i början

Blir du tillräckligt bra vän med Little Jacob, så kommer du kunna köpa vapen av honom och han har kniv att sälja

Dold text

Little Jacob ger dig även en pistol efter första uppdraget, eller de gjorde han iaf till mig "You handle this batter than me mon, you batter hold on to it", dålig jamaicansk skrivning där ^^

Dold text
Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Efter att ha läst tråden så undrar jag om alla upplever att det är något "blur" ivägen då ni spelar, alltså att grafiken i själva verket inte är så bra. Är det blur eller inte? HATAR själv verkligen blur, kan reta mig till vansinne.

Ganska viktig fråga för oss som kanske funderar på köp av konsoll

Visa signatur

Mr. Swe_clockering