Permalänk
Medlem

Totalsämst bild i GTA IV!

Sitter med min Samsung 2232BW 22" och har kopplat min Xbox360 via VGA till den.

Köpte gta4 idag och körde direkt igång det när jag kom hem. Men, bilden är nog den kornigaste och suddigaste jag någonsin har sett. Man kan knappt se folk längre ner på gatan, eller jo det kan man... Fast som suddiga blobbar som kommer gåendes.

Det känns ugnefär som om jag spelar i en upplösning på 320x200. Jag har provat varje upplösning på xboxen, utan framgång. Är det så spelet ska se ut? Ser isåfall lååååååångt ut ifrån de screenshots man har sett.

Visa signatur

E8500 @ 3.68ghz , 2gb Corsair PC6400, ASUS P5N-E SLI, 4870x2, SB X-fi Xtreme music

Permalänk
Medlem

Bilden är rätt blurrig i GTA 4 ja.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Mm.. skojar du. Rätt trist när man tittat på högupplösta screens och trott att man iaf skulle kunna komma i närheten av hur de ser ut.

Visa signatur

E8500 @ 3.68ghz , 2gb Corsair PC6400, ASUS P5N-E SLI, 4870x2, SB X-fi Xtreme music

Permalänk
Medlem

Skickar du 720p till en 1680*1050 panel kommer det ju se blurrigt ut då du inte använder skärmens native-upplösning.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Skickar du 720p till en 1680*1050 panel kommer det ju se blurrigt ut då du inte använder skärmens native-upplösning.

Jag skickar 1080p till min crt skärm, hur kommer det sig att jag inte har knivskarp bild?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Jag skickar 1080p till min crt skärm, hur kommer det sig att jag inte har knivskarp bild?

För att du kanske inte har en CRT som klarar av 1920x1080? Bara en tanke... har inte ens GTA4.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
För att du kanske inte har en CRT som klarar av 1920x1080? Bara en tanke... har inte ens GTA4.

/hulle.

Jodå, 2,304 x 1,440 maximum resolution enligt Sonys hemsida.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Spelet i sig har sjukt suddig grafik. Det är nästan så att man får lite ont i ögonen. Helt klart det fulaste spelet till PS3 jag har testat pga "suddigheten".

PS: Jag spelar på en Samsung LE40F86BD, dvs en 40 tum full HD tv, och det ser ändå ut som det gör, så det har nog inget med din skärm att göra. Har du testat andra spel på skärmen?

Permalänk
Medlem

Vad gör ni för fel egentligen? Bror min kör från Xbox 360 till sin 32" Mirai TV, Ser perfekt ut, inte suddigt alls.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Xbox 360 + Panasonic TH-42PV70 i 720p och ingen suddig bild här inte.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Jag skickar 1080p till min crt skärm, hur kommer det sig att jag inte har knivskarp bild?

För att CRTs inte fungerar på samma vis som en TFT. En TFT har en "native" upplösning, där en pixel i uppl. är en pixel i panelen. Alla upplösningar under eller utöver detta kommer att skalas om, med kvalitetsförlust som bieffekt. En CRT fungerar inte så, den har inte ett fast antal pixlar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
För att CRTs inte fungerar på samma vis som en TFT. En TFT har en "native" upplösning, där en pixel i uppl. är en pixel i panelen. Alla upplösningar under eller utöver detta kommer att skalas om, med kvalitetsförlust som bieffekt. En CRT fungerar inte så, den har inte ett fast antal pixlar.

Men det gör ju inte CRTn mindre skarp. En pixel i upplösning blir ju en pixel på skärmen där med. Du kan ju inte jämföra en CRT med en TFT i non-native upplösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vad gör ni för fel egentligen? Bror min kör från Xbox 360 till sin 32" Mirai TV, Ser perfekt ut, inte suddigt alls.

Lärde mig nyss att 360-versionen inte har samma blur-filter som PS3-versionen har. Sen får man ju tycka vad man villl om det...

Det finns iallafall en video som jämför båda versionerna på Gametrailers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjeuuu
Lärde mig nyss att 360-versionen inte har samma blur-filter som PS3-versionen har. Sen får man ju tycka vad man villl om det...

Det finns iallafall en video som jämför båda versionerna på Gametrailers.com

Men snälla, tråden handlar ju om en person med 360 som klagar på att det är suddigt.

Det är lika suddigt på båda maskinerna. PS3 har däremot skarpare texturer.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk

är lite sudigt på polarens xbox, när jag provade, man får försöka kolla nära istälet

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Spelet har väl mer nåt slags avståndsblur medans allt i ens närhet fortfarande är relativt skarpt.
Tycker det skapar en skön atmosfär när allt 1km bort inte är glasklart.

Visa signatur

Asus P5B - Core2Duo 6300 @ 3GHz - 4gb ram - Nvidia 8800gts
Min sida: Panikfabriken Paintball i Karlstad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen
Men snälla, tråden handlar ju om en person med 360 som klagar på att det är suddigt.

Det är lika suddigt på båda maskinerna. PS3 har däremot skarpare texturer.

Kolla in videon på gametrailers och säg om det där.

Visa signatur
Permalänk

spelet har kass upplösning pga sin 630p på PS3 och lika kassa 720p på 360...

360=720p kass upplösning
PS3=630p och kommer med ett lam bortförklaring till att det blir som kantutgämning...

Spel som är mindre än XXXXx1024 är i låg upplösning på en dator med AAx4
spel som är mindre än 1080p (1080i är skit) är låg upplösning.
köper man en 1080p skärm och köper en 1080p koonsoll som PS3 så känns det som om man blivit bedragen då spelen släpps på båda konsoller: Ett spel släps till 360<PS3 och då måste PS3'an sänka upplösning så det passar på 360 konsolllen. men i detta fallet var det ännu värre. då är det PS3 som har lägre upplösning.
Kanske för att PS3 har ett kassare grafikkort än 360 eller bara för att de känner för det.
ROCKSTAR: "Ett 12-pack senare..." Jag tycker vi ska sänka grafiken på GTA *hick* hehe"

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Jag skickar 1080p till min crt skärm, hur kommer det sig att jag inte har knivskarp bild?

Ja det låter jag vara osagt, det må va att spelet i sig självt också år suddigt, men redan när du skickar 720p till en 1680*1050 panel har du en kvalitetsförlust som heter duga och alltid resulterar i suddighet.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Ok killen vill ha hjälp med "totalsämst bild" hur fick ni fanboys detta till en 360 vs ps3 thread?

I en utopi bannar Swec fanboys

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har en polare med en 42" Philips Full-HD som har samma problem som dig... Ska se om vi kan komma på nån lösning.

I övrigt så har jag grafikproblem med GTA IV till 360 också, grafiken "flimrar" och ser ut som en pastellmålning typ (NEJ det ska inte vara så). Blir dock något bättre om man kör på 720 istället.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Det är klart att det blir ruggiga kvalitetsproblem när skärmen tvingas skala om 720p till 1680x1050. Däri ligger problemet.

Visa signatur

"?"