Permalänk
Medlem

Drum 'n' Bass - Music

Tja!
Jag har fattat tycke för genren Drum 'n' Bass den senaste tiden. Det låter helt fantastiskt och får igång en direkt på morgonen :).

Den "artisten" jag lyssnat på hittills är Hive, så jag tänkte kolla ifall någon ville komma med lite tips på artister?
Vad lyssnar ni på o.s.v.?

MVH

EDIT: alltså musik med trummor och bas bara, typ som beatboxing men elektroniskt.

Visa signatur

rragon

Permalänk

Pendulum kanske? Verkar uppfattas som ganska mainstream, men jag gillar det.

Edit: Provlyssna lite http://www.myspace.com/officialpendulum
Jag skulle gärna ta emot tips på band med liknande stil, om någon har

Permalänk
Medlem

Några är; LTJ Bukem, Aphrodite, Shy FX, UK Apache, Roni Size, Dj Hype, Lemon D, Photek, EZ Rollers, I Kamanchi, Dillinja, Teebee, Shimon, Alex Reece, Ed Rush och Optical. Fler finns det så det är bara att hojta till.

Stilerna hos dessa artister kan variera grovt. Du sa aldrig riktigt vad du var ute efter.

Donar själv med DnB och kan, om du är snäll, eventuellt skicka någon via MSN.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Jag kan vara snäll

Är det här typ en egen genre?

EDIT : Shit, det här var ju coolt, jag tror inte jag har hört något sånt här tidigare.

Lyssnar på Pendulums sida..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

www.di.fm har en bra drum and bass radiokanal. De listar även mixarna och då även originalartisten.

Ingen som känner till någon artist eller radio som kör mer Jungle drum and bass, alltså snabbare drum and bass med mer "djungeltrummor"?

Permalänk
Medlem

Pendulum är bra som nån sa tidigare

sen den bästa drum n bass låten genom tiderna

"EIB - The nine"

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
www.di.fm har en bra drum and bass radiokanal. De listar även mixarna och då även originalartisten.

Ingen som känner till någon artist eller radio som kör mer Jungle drum and bass, alltså snabbare drum and bass med mer "djungeltrummor"?

Om du inte har något emot vocals så rekomenderar jag den HÄR låten.
Kan nog säga att det var den som fick mig att börja lyssna lite på dnb faktiskt, fastän inte jungle är min grej
När det gäller radio eller artist har jag tyvärr inga tips.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Jag kan vara snäll

Är det här typ en egen genre?

EDIT : Shit, det här var ju coolt, jag tror inte jag har hört något sånt här tidigare.

Lyssnar på Pendulums sida..

Ja, det är en egen genre; drum and bass (dnb)
Om du tycker det är coolt ska du se när dom spelar det live. Riktiga instrument och grejer. Gör en sökning på youtube.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Jag kan vara snäll :D...

Är det mig du tjattrar med?

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brand
Är det mig du tjattrar med?

Ja, citerar jag inte är det oftast inlägget ovanför jag syftar på.
Hade du spelat in egna låtar eller?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

kemal and rob data borde funka bra i kategorin även om det är techstep

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

lite fler:
Future Prohpecies
Dieselboy
Resonant Evil (särskilt Doomsday Device (Loxy & Verse Remix))

sen är ju High Contrast trevlig också ;b
Om vi snackar Techstep så är Ganja Kru att rekomendera.

edit: länkade till deras Discogssidor så man kan kolla alla deras releases etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Ja, citerar jag inte är det oftast inlägget ovanför jag syftar på.
Hade du spelat in egna låtar eller?

Jahaaja då är jag med "Spelat in" är nog inte det rätta uttrycket. Allt jag gör är med hjälp av mjukvara och renderas därefter.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen, keep 'em comin'!

Pendulum hade jag dock hört förut, förresten om ni inte hört Hive än så gör det, riktigt, riktigt bra.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

DnB är i stort sett det enda jag lyssnat på det senaste året.. åkt fast som fan på't

Tycker dock att www.dnbradio.com's radio brukar ha skönare låtar än di.fm's

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Smyger in och tipsar om Adam F- circles.
Den låten samt sebas- So long gjorde att jag knarkade ner mig i dnb och diverse dansant musik.

Permalänk

Har också fastnat i denna underbara musik. Kan någon tipsa om mer artister? Skulle även vara bra med lite snabbare våldsammare artister

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

Även jag har börjat lyssna på www.dnbradio.com men det är tyvärr väldigt ojämn klass på musiken. Ibland riktigt bra men ofta är det bara helt knäppt.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Brooklyn Bounce är väl drum n bass tror jag, lyssnade mycket på deras låtar innan.

EDIT:

Citat:

EIB - The nine

Denna låten var faktiskt grym.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Har också fastnat i denna underbara musik. Kan någon tipsa om mer artister? Skulle även vara bra med lite snabbare våldsammare artister

Vill du ha brutalare, snabbare och mer mashed-up så ska du helt klart kolla in Venetian Snares verk, fastnade själv i den här musiken när jag började tycka min psytrance och DnB började låta sönderlyssnad och tam, hans kategori är väl mer åt Drill'n'Bass/IDM/Breakcore-hållet men nog är det besläktat, och är det någon som kan programmera drumpatterns så är det den här snubben Svårt att rekommendera enskilda skivor då hela hans discografi är värd att genomlyssnas, men dessa är nog de som spelats flitigast av mig:

Doll Doll Doll
2370894
The Chocolate Wheelchair Album
Huge Chrome Cylinder Box Unfolding
Winnipeg Is A Frozen Shithole
Meathole
Cavalcade Of Glee And Dadaist Happy Hardcore Pompoms
Pink + Green

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Slipmatt (Godfather of rave)
MEN, som genre är DnB, jungle och annan oldskool rätt trist tycker jag, tempot är lite väl högt för det mesta.

Visa signatur

"This message was transmitted on 100% recycled electrons"