Permalänk

MacBook aluminium?

http://www.appleinsider.com/articles/08/04/17/apple_orders_al...

Visserligen en gammal nyhet men är det någon som har hittat mer tecken på att en macbook i aluminium skulle komma under 2008?

Verkar jäkligt intressant då jag letar efter en liten laptop men vill fortfarande ha stor hdd m.m. (inte air alltså). Gillar verkligen macbook pros design och känsla men skulle vilja ha något lite mindre...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

allting tyder på att det kommer en ny macbook snart, men jag tror att det händer i Q3. Apples hårdvaru leverantörer har bekräftat att de tillverkar nya macbook skal och skärmar, så vi får se inom kort antar jag.

Permalänk
Medlem

Svårt att tänka mig en Macbook i ALU. Tidigare så har det varit så att konsumentprodukterna vart i plast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Svårt att tänka mig en Macbook i ALU. Tidigare så har det varit så att konsumentprodukterna vart i plast.

Apple har frångått detta iom alu-iMacen, så att MacBooken får en ny design håller jag inte för otroligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Svårt att tänka mig en Macbook i ALU. Tidigare så har det varit så att konsumentprodukterna vart i plast.

Tidigare kanske, men nu är ju nästan alla produkter i alu så som ipod, imacs osv. Är väl bara fördelar med alu, då det är miljövänligare, snyggare (iofs en smaksak), hållbarare, kyler bättre m.m. Känns mer gediget med aluminium än plast också.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

en Macbook i stil med Powerbook 12" vore skönt, men med tanke på iphonen och imacens design tror jag mer på utseende i stil med macbook air.

Permalänk
Medlem

En 13" Alu-macbook i Air-anda hade jag inte sagt nej till.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

av allt jag har snappat upp på olika ställen, har inte källor till allt..
så ska den va såhär:
Aluminium
12"
bättre skärm.

Permalänk
Inaktiv

Yes MacBook kommer med stor säkerhet tillverkas i aluminium framöver, frågan är bara om Apple är snälla nog att sätta dit LED skärmar också? Är det någon som vet om iMacarna har LED skärm eller om det bara är vanlig TFT skärm? (om inte...kommer de att lanseras med LED skärm snart tror ni?)

Permalänk
Medlem

de enda macsen med LED, är macbook air och macbook pro än så länge.

Macbook;en kommer få 13" led skärm också om man får tro apples leverantörer i kina.

Permalänk
Medlem

Apple har ju klankat ner på 12"s laptops i och med releasen av air så jag tror inte på någon 12"are.