Ngt "blockar" vissa sidor i olika browsers?

Permalänk
Medlem

Ngt "blockar" vissa sidor i olika browsers?

Tjenixen.

Har sedan en månad problem med att vissa sidor vägrar öppnas i min browser. Vissa går jättebra medan andra (,SEB, CSN, expressen, hotmail och vissa trackers) bara står still.

Körde förut firefox och Norton Internet Sec. och detta dök upp kort efter att min prenumerationstjänst på NIS gått ut, men verkar inte vara något virus för har testat flera olika virusprogram och liknande och ingen finner något.

bytte kort därefter till mozilla browser (tidig variant på firefox) och då funkade de flesta sidorna, förutom de som krävde en modernare browser.

så testade IEX, där ytterligare vissa fungerade medan andra inte gjorde det.

så sitter nu på Safari men som inte känns helt hundra i windows och där trackers fortfarande vägrar.

just trackers kan ja inte heller logga in på förutom med firefox. trots att jag använder rätt lösenord/användarnamn så står det att jag inte finns i deras register. så testar igen i firefox och då funkar det såklart.
testat att rensa cachen och kakor och så men hjälpr inte. även testat att avinstallera och installera igen och funkra inte då heller och verkar dessutom vara någon spillra som ligger kvar för den nyinstallerade browsern har då alla mina gamla bokmärken och inställningar kvar, vilka borde försvunnit i ominstalleringen.

kör nu iaf med Panda antivirus men fungerar inte så verkar inte va NIS det var fel på heller.

vad kan felet vara?

ooh, har inte några skumma brandväggar på eller så heller

mvh
manker

edit:

Tjejens dator funkar fint med firefox etc.
men en polares gör det inte, hans hotmail funkar inte heller i firefox (vad ja såg) utan låser sig på ungefär samma sätt :S

Visa signatur

Manker is: PB ENMX65043 | Intel Core 2 Duo 1,83 ghz | 2 x 1024mb RAM | GeForce 7300 | 15.4" | HD - Total of: 1.01 TB