Permalänk

samsung 226Bw

tjena.

Har nu ägt en Samsung 226BW i 4 månader och den har funkat kanon.
men nu den senaste månaden har den börjat flimmrat och ja vet inte varför. det är inte så värst mkt men det är måttligt irreterande. ja har den inställd på 1680*1050 @ 60hz, som det ska vara.

Har aldrig ändrat nå inställningar eller nåt dylikt, utan den började bara flimmra en vacker dag.

nån som vet vad det kan vara, eller är det vanligt på den här samsung-skärmen? börjar bli lite orolig att den inte pajjar när som helst..

Mvh

Visa signatur

din mamma!

Permalänk
Medlem

Ifall den pajar borde du väl kunna få en ny/reparerad på garantin?

Det borde vara något mer än 4 månaders garanti antar jag?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag fick min 223BW i torsdags å märkte efter nån timme attd en flimrade typ som en CRT på 60Hz. Men en TFT updaterar inte som en CRT så det ända som kan orsaka flimmer i princip är lysröret som lyser up pskärmen så man ser nåt så att säga. Min slutar flimra om jag sänker från fabriksinstälda 100% brightness till 40-50% eller lägre dock sjunker inte britghtnessen märkbart förens man passerar 50% billket är lustigt. Dock lika ljus som min LG 22 skärm.

Testat på 8800GTS@ SLI med DVI och 9800GTX, och ett gammal 5500FX med VGA och olika OS och även i bios utan nån skillnad oavset upplösning eller frekvens. Så hetl klart hårdvaru fel. Precis snackat med samsung å dom skickar i mitt afall en helt ny då den är mindre än 7 dagar gammal räknat från ajg motog den från inet via posten.

Supporten var helt med på notorna att nåt måste vara redigt galet med backligten alltså lysröret eller mjukvaran som styr den. Är ju en firmware i skärmen som mö annat.

Min börjar inte flimra direkt utan om man startar den när OS:et är på och DVI elle VGA rutan dyker upp och efter den försvinner så tar det ca 2-3 sek så börjar den flimmra i ca 50-60Hz ungifär som det var störningar på nätet. Dock testat både gjoradat å överspännigskydd mm från APC utan lyckat resultat. Blir så varge gång jag slår av eller på så kan upprepa felet typ näst intill idiotsäkert.

Hittat lite info om andra om råkat ut för samma sak på 226BW med flimmer efter ett tag eller redan som nya.

kolla på samsung sida på service ställen så gå in på www.anovo.se tror jag det är. Där kan du göra en felanmälan å be om service eller utbyteskärm. utbytes kan vara beg som är lagad om dom har hemma annars tar dom hem en ny troligen. Du får typ nåt som motsvarar din vad det gäller skick. Så rätt bra å ta väl hand om dom.
Har skickat in en samsung för lägesedan å då fick jag en helt ny. Ringer man dom å snackar med dom så kan dom vara snälla å skicka en ny om du insisterar i att din är i nyskick fysiskt.

Permalänk
Medlem

Flimmra låter luddigt enligt mig, men min har börjat "blinka" på den senaste tiden, likt en 60Hz CRT som nån nämnde ovan, problemet är att jag blir utan skärm om jag inte har denna, det vill jag absolut inte. Undrar hur fort utbytet sker, var nån online butik min bror beställde från, hoppas inte garantin gått ut bara.

Permalänk
Medlem

blinka förknippas väl ändå med lågsamt och flimmer är rappa tackter. En CRT flimrar om något tom samsung använder den termen.

DU blir inte utan om du väljer en utbyteskärm när du kontacktar anovo. Då skicakr dom en ny/beg(servad) med en retursedel för den gammla. Du får kontakta samsung eller anovo för mer upplysningar.

Permalänk

Kolla först att inte sladden till skärmen ligger i närheten av en störkälla tex Nätadapter, lysrör eller liknande.

Permalänk
Medlem

Jag fick en ny skärm från samsung i alla fall i torsdags å den fugnerar kanon hitils. Använde samma kablar med så byte bara skärmen helt enkelt. Inget mer flimmer än hur jag försöker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Jag fick en ny skärm från samsung i alla fall i torsdags å den fugnerar kanon hitils. Använde samma kablar med så byte bara skärmen helt enkelt. Inget mer flimmer än hur jag försöker

Ok, vad bra. Hoppas den håller nu!

Jag funderar faktist på att beställa en 226BW, men jag är också lite nyfiken på 2253BW. Men den hade ju något surrande ljud tyvärr. Ska bli skönt att slippa släpa på en 21" Dell CRT (Triniton) på lan.

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem

haft min 226bw i över 1 år funkar som en klocka

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.