Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Visst drar en subaru mer soppa än en corolla men samtidigt finns det bilar som dricker mycket mer än subarus boxermotorer.. Men man behöver kanske inte köpa outback 3.0 eller forester med 2.5 liters motorn utan 2.0an

Nej då, räcker med att köpa en 740 så ser man en bil som drar mycket

Fast vad förväntar man sig av en bil som rullat 64500mil

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nej då, räcker med att köpa en 740 så ser man en bil som drar mycket

Fast vad förväntar man sig av en bil som rullat 64500mil

64500? *host* hur kan bilen ens rulla ?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
64500? *host* hur kan bilen ens rulla ?

65000 mil är väl ändå ganska vanligt.
Såg en MB E ??? CDI för några veckor sedan som gått 97000 mil. Den är fortfarande i taxitrafik :).
Gamla V70 som gått över 70 tusen har jag sett också.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
64500? *host* hur kan bilen ens rulla ?

det är mycket gnisel gnisel från många delar av bilen och bakaxel samt växellåda är snart slut.. det är en 1989

Men nästa vecka strippar jag bilen och slänger in allt "nytt" från en GLE från 88 som bara gått 30000, den drar fortfarande runt 0.8 milen (och otroligt tyst)

och hoppas på att få hem min kära 360GLT från 1985, 19000mil och drar inte mer än 0.5 milen (men drar från bilar med 150hk utan problem, bränner däck på 2:an)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
det är mycket gnisel gnisel från många delar av bilen och bakaxel samt växellåda är snart slut.. det är en 1989

Men nästa vecka strippar jag bilen och slänger in allt "nytt" från en GLE från 88 som bara gått 30000, den drar fortfarande runt 0.8 milen (och otroligt tyst)

och hoppas på att få hem min kära 360GLT från 1985, 19000mil och drar inte mer än 0.5 milen (men drar från bilar med 150hk utan problem, bränner däck på 2:an)

Nice

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
det är mycket gnisel gnisel från många delar av bilen och bakaxel samt växellåda är snart slut.. det är en 1989

Men nästa vecka strippar jag bilen och slänger in allt "nytt" från en GLE från 88 som bara gått 30000, den drar fortfarande runt 0.8 milen (och otroligt tyst)

och hoppas på att få hem min kära 360GLT från 1985, 19000mil och drar inte mer än 0.5 milen (men drar från bilar med 150hk utan problem, bränner däck på 2:an)

Åhh 360 glt, gamla goda tider, köpte en när jag var 14 år. Med sina rejäla 118 hästar drog den friskt. Spann gjorde den på ettan och tvåan och nästan trean om man fick upp bra temp i däcken. Måste säga att jag gillade den. Med lite handbromssladdar och otur bytte jag två stycken trumbroms-set till handbromsen på en och samma dag:) Idag kör jag saab 900 t8 special med 220 hästar, ännu roligare men synd att den är framhjulsdriven...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Åhh 360 glt, gamla goda tider, köpte en när jag var 14 år. Med sina rejäla 118 hästar drog den friskt. Spann gjorde den på ettan och tvåan och nästan trean om man fick upp bra temp i däcken. Måste säga att jag gillade den. Med lite handbromssladdar och otur bytte jag två stycken trumbroms-set till handbromsen på en och samma dag:) Idag kör jag saab 900 t8 special med 220 hästar, ännu roligare men synd att den är framhjulsdriven...

Ah Funderar starkt på att köpa en gammal 900 aero, hur e den och köra?
Några kända krångel eller sånt?

mvh G

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

http://www.blocket.se/vi/16830941.htm?ca=18_s

såg riktigt fin ut

och defecterna är ju dölätta att byta...

http://webkat.mekonomen.se/inetkat/default.asp?Hbutik=3080-00...

http://webkat.mekonomen.se/inetkat/default.asp?Hbutik=3080-00...

vet ju dock inte om det är rätt stod ingen info om modell

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karamell-Kungen
940 LTT automat kombi drar runt litern per mil i 90-100 km/h. Bra mycket mer i stan.
Inte så skoj kan jag tillägga. Leta efter en tråkig japanare (typ Corolla 2d).
Inga bekymer, som Timon & Pumba skulle ha sagt.

Våran drar 0.7-0.8 landsväg /motorväg och då ligger man i rytmen.
i stan kan ajg hålla med om att de inte är billiga men.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Åhh 360 glt, gamla goda tider, köpte en när jag var 14 år. Med sina rejäla 118 hästar drog den friskt. Spann gjorde den på ettan och tvåan och nästan trean om man fick upp bra temp i däcken. Måste säga att jag gillade den. Med lite handbromssladdar och otur bytte jag två stycken trumbroms-set till handbromsen på en och samma dag:) Idag kör jag saab 900 t8 special med 220 hästar, ännu roligare men synd att den är framhjulsdriven...

360GLT är lite speciel, förstår inte varför det fått skamnamnet som gubbrässer (gubbrally), har haft planer på att skrota den men varje gång jag ser den vill jag behålla den.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.