Permalänk
Medlem

Action rpg

Vill ha lite tips på nya action rpg. (hack´n´slash) till pc då förstås!!

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

The Witcher kanske kan vara något om du inte spelat det än.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

finns inte så många nya till datorn, sacred är väl en av de nyare, typ 3 år gammalt, sen har du titan quest det är några år gammalt oxå. The witcher är mer ett riktigt rpg. Sen har du Dungeon siege 2 oxå en aning gammalt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Loki
http://www.loki-game.com/en/

Silverfall
http://www.silverfall-game.com/en/news.php

Titan Quest
http://www.titanquestgame.com/

TQ är antagligen den bästa, de två andra fick ingen vidare kritik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
finns inte så många nya till datorn, sacred är väl en av de nyare, typ 3 år gammalt, sen har du titan quest det är några år gammalt oxå. The witcher är mer ett riktigt rpg. Sen har du Dungeon siege 2 oxå en aning gammalt.

Hmm Titan Quest låter roligt..får kolla upp det..Dungeon siege 2 har jag testat.. ett av dom tråkigaste rpg spelen jag har testad om jag ska vara ärlig..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
The Witcher kanske kan vara något om du inte spelat det än.

Jag har läst lite om det...bra kritik och så..värt att testa..

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk

Dungeon Siege (ettan) är det bästa hack n slash som finns. Det är några år gammalt, men fortfarande bra. Atmosfären är oslagbar.

Kollar själv efter roliga hack n slash, är väldigt sugen på Diablo 3 och måste ha något att spela tills det kommer

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Jo håller med att dungeon siege 1 var väldigt bra, 2:an var en stor besvikelse, knappt samma sorts spel ens.

Titan quest är ganska roligt ja, när dom fick bort buggarna som gjorde att det krashade hela tiden. Men det är en aning enformigt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man
Kollar själv efter roliga hack n slash, är väldigt sugen på Diablo 3 och måste ha något att spela tills det kommer

Det är just därför jag vill ha något nytt hack n slash spel...
längtar mig sjuk på diablo 3 (och starcraft 2).

Tänkte om det fanns något bra spel man kunde spela tills det kommer.
witcher + titan quest verkar vara ett par spel man kan lira till iaf starcraft 2 kommer ut!

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Titan Quest är ju en Diablo2-liknande variant (men med grekisk mytologi som grund), så det lär ju vara rätt genre iaf...?

The Witcher är riktigt bra, men har som sagt var kanske mer RPG-fokus.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Titan Quest rekommenderar jag också. Den mest värdiga diablo-klon som finns ute typ.
Annars funkar ju Diablo 2 förstås

Permalänk

Vampire Bloodlines!!!!

Permalänk
Medlem

Vampire the mascurade: bloodlines (stava?) är ju inget hack n´ slash?
Det är hur som helst ett mycket bra spel om du nte har spelat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Vampire the mascurade: bloodlines (stava?) är ju inget hack n´ slash?
Det är hur som helst ett mycket bra spel om du nte har spelat det.

Masquerade stavas det.

Och nej, inte direkt hack 'n' slash...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Spela NOX om du inte har gjort det. Äger Diablo.

Permalänk
Medlem

Så finns ju Flagship Studios också:
http://www.hellgatelondon.com/
och kommande
http://www.mythos.com/

Dessutom är Sacred 2 bara några månader bort (sep 2008).
http://www.sacred2.com/
Det är dock färglatt värre och lite corny, men kan man bortse från det så blir det nog skoj.

Permalänk
Medlem

hellgate london har jag testad..men det var så mycket buggar på det tyckte jag så att det var inge kul.. om det har varit mindre buggar hade jag spelat det..:p

Vampire the Masquerade: bloodlines har jag också testad..och det är inget hack n slash nej..och jag tycker det inte är speciellt kul heller!

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Hellgate London är patchat flera ggr så de flesta buggarna borde vara fixade nu.