Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Någon som känner till Ölands busstrafik?

Permalänk
Medlem

Någon som känner till Ölands busstrafik?

Har googlat som en dåååre! Men hittar inget om Ölands lokaltrafik. Alltså om det finns bussar som kör runt på ön och lämnar folk på olika hållplatser. Är inte så sugen på att hyra en cykel nämligen, för min resa är heelt av annan karaktär än cykling!

Vad jag har förstått så kommer Kalmars länstrafik, ta mig från Kalmar över till Öland. Och där kommer de att släppa av mig på "Ölands träffpunkt". Men jag behöver komma vidare, med buss, till Långe Erik! Alltså så långt norr på Ölands som man bara kan komma!

Hittade faktiskt lite här nu bara för det http://wikitravel.org/sv/Öland

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

http://www.klt.se/
Annars så är det väl cykel som gäller.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

måste ju bara finnas bättre!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Det är ju faktiskt så att Öland ingår i Kalmar Läns Trafik, och inte har någon "egen".

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det är sant, vi har inget annat än KLT här.

Men du kan ju ringa mig så skjutsar jag dig.

Permalänk
Medlem

Kalmar jvst. Är det där bussarna går till öland eller?

Sen så, den bussen jag tar från kalmar över till öland stannar vid träffpunkten. Sedan är jag helt fast där!?!? Och jag måste ju egentligen (entligt min fantasiplan tydligen), först ta mig till en turistbyrå och hämta färska kartor, sedan åka en liten charmig buss med luftkonditionering upp till långe erik.

men det sket sig. om inte coltrasten blir min vän!

EDIT: jag fattar att jvst betyder järnvägsstation. Men vissa städer har en bussterminal och en järnvägsstation på olika håll!!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Hedersmedlem

Du hoppar bara på 106an så kommer du till Grankullavik. Då är du i princip framme.

Själv så ska jag åka till Grankullavik imorgon.

Permalänk
Medlem

du, jag förstår ingenting!

106an från träffpunkten? Går den efter 21.15 då? För att min buss från kalmar går 21.00

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

106-an går från Kalmar Central (och ja, jag antar att den går förbi träffpunkt Öland också.) Men då slipper du byta.

Ser dock nu att sista avgången på vardagar under sommaren är 17:15 från Kalmar. Det kanske är för tidigt? Annars är det nog kört.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

106 verkar ju vara borträknad för min del, kommer in till Kalmar idag 20:30 typ :/

Tar bussen över till Öland 21:00, framme 21:15. Så just nu behöver jag ta in på ett vandrarhem också! Fan va allt går åt pipsvängen direkt då

Men om man kollar busstrafiken (http://kltw2s.klt.se/templates/KLTiFrame.aspx?id=168&alt=1&fr...), vart ser man vad bussen heter? KLT.se är rätt kass

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
106 verkar ju vara borträknad för min del, kommer in till Kalmar idag 20:30 typ :/

Tar bussen över till Öland 21:00, framme 21:15. Så just nu behöver jag ta in på ett vandrarhem också! Fan va allt går åt pipsvängen direkt då

Men om man kollar busstrafiken (http://kltw2s.klt.se/templates/KLTiFrame.aspx?id=168&alt=1&fr...), vart ser man vad bussen heter? KLT.se är rätt kass

Det finns en knapp "Visa mer"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det löste sig rätt så bra ändå! Nu har jag sett det man kan se av öland.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Avstängd

Är inte busstrafiken på öland ganska död? Ärligt talat så kan jag inte minnas att jag har sett en ända buss på öland när jag har varit där, förutom cykelbussen på bron då.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

vad gjorde du vid långe erik om man får fråga?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Är inte busstrafiken på öland ganska död? Ärligt talat så kan jag inte minnas att jag har sett en ända buss på öland när jag har varit där, förutom cykelbussen på bron då.

är väl en definitionsfråga. dom går ju inte var 5e minut som i stockholm;)

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
vad gjorde du vid långe erik om man får fråga?

är väl en definitionsfråga. dom går ju inte var 5e minut som i stockholm;)

jag gick från långe erik och ner till långe jan.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
jag gick från långe erik och ner till långe jan.

kuuuul

Visa signatur

Deck me out