Permalänk

Överklocka triple core ?

Tjenare, köpte mig en ny data för ett tag sen och skulle gärna vilja överklocka den lite grann och då jag aldrig gjort detta tidigare så skulle jag vill ja ha lite hjälp hur jag skall gå till väga, så vad har ni för tips hur mycket jag ska klocka minnen,processor så det blir bra rakt igenom ?

Dator:

Amd Phenom x3 8650 ( boxad, orginal kylning, idle temp 19-22 grader)
Gigabyte GA-MA78G-S2H
2x2 gb corsair xms2 twinx
Antec Earthwatt 430w

Om ni undrar vad jag har för övrig kylning så har jag 2 st 92mm Nexus i fronten samt 1 st 120mm bak.

/Daniel

Visa signatur

|| Amd Phenom X3 8650 @ 2,9ghz :: Gigabyte GA-MA78G-S2H :: 4GB Corsair XMS 2 PC-6400 @ 842 mhz :: WD640GB WD200GB :: HD 4830 @ 500/ 750 ||
|| Sony A200 :: Kitobjektiv 18-55mm :: Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG Macro ||

Permalänk

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=72329...

Visst är det svårt att använda sökfunktionen? inte för att det behövs då denna tråd finns klistrad i just den här forumsdelen, märkligt att du inte såg den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneman91
Tjenare, köpte mig en ny data för ett tag sen och skulle gärna vilja överklocka den lite grann och då jag aldrig gjort detta tidigare så skulle jag vill ja ha lite hjälp hur jag skall gå till väga, så vad har ni för tips hur mycket jag ska klocka minnen,processor så det blir bra rakt igenom ?

Dator:

Amd Phenom x3 8650 ( boxad, orginal kylning, idle temp 19-22 grader)
Gigabyte GA-MA78G-S2H
2x2 gb corsair xms2 twinx
Antec Earthwatt 430w

Om ni undrar vad jag har för övrig kylning så har jag 2 st 92mm Nexus i fronten samt 1 st 120mm bak.

/Daniel

din idle temp är knappast trolig xD se till att mäta med ett ordentligt program och inte ``speedfan`` med mera..

Visa signatur

[Core 2 q6600 2,4 @ 3,0] [ XFX 8800 GTX]
[corsair 4gb ram] [Gigabyte GA-EP35-DS4]
[Seagate 320 gb hdd + Seagate 500 gb hdd] [Thermaltake 750 w]

Permalänk
Medlem

Läs FAQ och kolla runt efter vad andra har fått för resultat med din processor, moderkort och minnen.

Läs igenom flera guider. Kolla också vilka temperaturer du borde få och vilka temperaturer som dina grejer klarar utan att dö för fort.

Permalänk
Medlem

Kommer upp 20st snälla hjälp mig med clockning på detta forumet i veckan!
Snälla lär er att SÖKA börjar bli irriterad på att folket inte lär sig!

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Kommer upp 20st snälla hjälp mig med clockning på detta forumet i veckan!
Snälla lär er att SÖKA börjar bli irriterad på att folket inte lär sig!

Och du kan börja träna på citationstecken/formulering.

OnT:

Läs igenom den klistrade tråden längst upp i forumet om överklockning. Du borde även veta att överklockning inte är någon skitsak som man lär sig efter att ha läst någon minut.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Och du kan börja träna på citationstecken/formulering.

OnT:

Läs igenom den klistrade tråden längst upp i forumet om överklockning. Du borde även veta att överklockning inte är någon skitsak som man lär sig efter att ha läst någon minut.

Tror att jag e rätt medveten om att man inte lär sig överclockning på 1min men man kan ju i alla fall börja läsa inna man går ut och ställer 1 miljon olika frågot som där står i miljontals andra trådar redan!

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk

bort bort läste fel srry

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

1. Läs noob guiden
2. Läs noob guiden (ja 2 gånger)
3. Sök på nätet efter ditt moderkort och din CPU se vad andra fått för resultat, och är ditt moderkort klockvänligt?
4. När du känner dig ganska säker kan du leka sakta i BIOS med inställningarna.

Vill du inte läsa för att det är jobbigt ska du inte klocka.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
1. Läs noob guiden
2. Läs noob guiden (ja 2 gånger)
3. Sök på nätet efter ditt moderkort och din CPU se vad andra fått för resultat, och är ditt moderkort klockvänligt?
4. När du känner dig ganska säker kan du leka sakta i BIOS med inställningarna.

Vill du inte läsa för att det är jobbigt ska du inte klocka.

Håller fullständigt med

Visa signatur

Har sålt min speldator :)