Permalänk

bra värmeledande lim

Jag håller på och konstruerar en egen laptop kylare. Detta kräver att jag limmar ihop två aluminium-plåtar. Jag behöver tips på lim som påverkar värmeledningen mellan dessa två så lite som möjligt!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag funderade på sådana men med en sådan får jag punktlimma på ett par ställen och lämna resten olimmat (blir dyrt om jag ska täcka hela ytan). Kommer inte det skapa ett mellanrum mellan dem på de övriga ställena? Det absolut bästa vore en spraylim av något slag om det finns.

Permalänk
Avstängd

Vanligt kylpasta och vanligt lim runt om pastan, så gjorde vi förr här på forumet när det inte fanns värmeledande lim och skulle fästa kylare på TNT2 kort och tidigare, har så på min GF2MX

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

funkar Zalmans lim bra? det verkar så misstänksamt billigt..

Visa signatur

E7200 w/ Ninja 2 | HD3850 Ultimate | 2x2gb ReaperX | GA-P35-S3G w/ HR-05 IFX | Spinpoint F1 1TB + lite annan skit..
http://www.sweclockers.com/album/?id=2806

Permalänk
Medlem

bäst du knäpper kort och visar i galleriet eller en bygglog

Visa signatur
Permalänk

Jag skall göra det, men är i stockholm över sommaren. Det handlar om två plåtar på ca. 20x30 cm, så jag vet inte om Bomber3's råd är så tillämpliga

Permalänk

zalmans lim funkar bra, håller ihop mycket av min dator, testade även kontaktlim i kanterna och kylpasta i mitten och det var inte lika bra.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Då får jag väl limma på vissa ställen och lämna resten olimmat då