Varning för inwarehouse

Permalänk

Om du inte orsakat skada så följ deras anvisningar, annars får du stå ditt kast. Det är ju uppenbart att du chippar, och jag är säker på att du chippat fel, lev med det, du pajade den, ta konsekvenserna av illegal verksamhet.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Re: re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raGGGe
Ok nu är jag "oseriös" och svarar från ett annat konto.......

Kul att folk är sånna "experter" här.

För det första kan man flasha om en benq läsare flera gånger så länge man har rätt nyckel så är det inga problem. Du kan tom flasha en samsung eller philips dvd och ersätta benq läsaren med precis som man gjorde innan benq läsaren var knäckt.

Hur seriöst är det att "hota" sina kunder med "du kommer få betala dyra reparationer om du har fel" innan dom ens själva kan säga vad problemet är och inte bara komma med "du har pajjat den".

Varför gör jag inte detta då när jag har rätt?

Varför ska jag riskera att få betala något efter som IW strular varför skulle inte denna "expert" strula med.

Varför tog ens iw tillbaka min maskin? Jag sa ju klart och tydligt att den hade felmedelande e64.

Sen har jag för mig att dom enda som får reparera 360 är MS själva via reparationscentret i tyskland dit jag skeppat x antal RROD maskiner.

Ni som tvivlar på att man kan få DOA kan ju ringa runt till alla stora chippbutiker och fråga om dom testar alla maskiner orginal innan dom chippar.

Ledsen men jag tror inte på dig ändå, ännu mindre nu när du påvisar att du har tillgång till multipla konton här på SweC... Du bedriver uppenbart någon form kommersiell verksamhet med att chippa boxar & försöker gnälla av dig på ett forum enbart för att Inwarehouse kom på dig med fingrarna i syltburken så att säga!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Inaktiv

Re: re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raGGGe
text

Du dementerar fortfarande inte att du inte modifierat maskinen på nåt sätt

Du är ett skämt

Permalänk
Medlem

Tror ni seriöst att man inte testar saker innan man bryter garantin?

Dom som moddar kylningen på grafikkort prövar inte dom korten innan?
Dom som förbättrar cpu kylniningen genom att sandpappra cpun tror ni att dom inte heller testar innan?

Eller ännu dyrare saker dom som chipptrimmar bilar dom startar nog inte heller upp bilarna dom åker nog direkt ut till kunderna och programerar om dom utan att ens starta motorn.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara säga om du har öppnat den eller inte?

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med ulf5. Svara bara på frågan: är detta en komplett omodifierad Xbox 360 som strulat? D v s du har inte moddat den på något sätt alls (d v s flasha DVD firmware etc.)?

I ditt första inlägg lät det som om du tagit en splitterny 360, kopplat in den och den strulat. Men sen säger du

"Och nej maskinen är inte felflashad/sönderlödd.
Det sitter en benq läsare i den och dessa läsare kan du flasha om och om och om igen."

vilket låter som om du menar att du visserligen flashat den men att du är säker på att det inte blev något fel vid flashingen.

Fast sen säger du:
"Testar ALLA maskiner innan dom chippas/moddas då DOA inte är så ovanligt."

vilket låter som du tänkt modda/flasha den men att du inte hann därför den är trasig.

Så vilket är det?

Var det en splitterny 360 som du inte gjort någon åverkan på (vare sig genom att flasha den eller öppna den på något sätt - oavsett om du är säker påa tt inget hände)?

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Han pratar ju så runt det hela tiden så det är väl klart han har flashat den...
Sen bara för att "den inte ska kunna gå sönder" vid flashning bara för att det är en Benq så är han argsint.

Om jag har fel så visst, förlåt, men jag tror nog du var där och pillade på den lite...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raGGGe
Tror ni seriöst att man inte testar saker innan man bryter garantin?

Dom som moddar kylningen på grafikkort prövar inte dom korten innan?
Dom som förbättrar cpu kylniningen genom att sandpappra cpun tror ni att dom inte heller testar innan?

Eller ännu dyrare saker dom som chipptrimmar bilar dom startar nog inte heller upp bilarna dom åker nog direkt ut till kunderna och programerar om dom utan att ens starta motorn.

Bara för att man testar grafikkortet innan modifiering innebär ju inte det
att man inte kan råka sabba det vid modifiering.

Bara för att man testar att en krysslåda fungerar innan flashning
är ju ingen garanti för att en flashninng lyckas.

Frågan kvarstår, har du överhuvudtaget lyft på locket?

http://www.youtube.com/watch?v=2Ev0caijboM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raGGGe
Ok nu är jag "oseriös" och svarar från ett annat konto.......

Kul att folk är sånna "experter" här.

För det första kan man flasha om en benq läsare flera gånger så länge man har rätt nyckel så är det inga problem. Du kan tom flasha en samsung eller philips dvd och ersätta benq läsaren med precis som man gjorde innan benq läsaren var knäckt.

Hur seriöst är det att "hota" sina kunder med "du kommer få betala dyra reparationer om du har fel" innan dom ens själva kan säga vad problemet är och inte bara komma med "du har pajjat den".

Varför gör jag inte detta då när jag har rätt?

Varför ska jag riskera att få betala något efter som IW strular varför skulle inte denna "expert" strula med.

Varför tog ens iw tillbaka min maskin? Jag sa ju klart och tydligt att den hade felmedelande e64.

Sen har jag för mig att dom enda som får reparera 360 är MS själva via reparationscentret i tyskland dit jag skeppat x antal RROD maskiner.

Ni som tvivlar på att man kan få DOA kan ju ringa runt till alla stora chippbutiker och fråga om dom testar alla maskiner orginal innan dom chippar.

Bara för att jag, mitt i natten, ska få klarhet i det hela.

Du påstår att du testat enheten, den funkade och efter en modding/chippning så fick den ett felmeddelande som är väldigt vanligt bland chippade/moddade boxar?

Eller var det som så att maskinen var DOA innan du fick chans att chippa/modda? Och i det fallet förstår jag inte all käftande om benq hit o inte sönderlött dit, då hade du bara kunnat säga att nej, jag har inte chippat/moddat boxen istället för att basunera om hur bra(?) moddare/chippare du är som testar alla boxar innan o hur lätt det är att flasha etc...

Och anledningen till att Inwarehouse tog in boxen kan ju vara som du själv skriker ut hela tiden; nämligen att det felmeddelandet inte enbart fås när man chippar (sönder) maskinerna och ddärför vill byta ut masiker som inte är fifflade med.

Permalänk
Medlem

"Hur seriöst är det att "hota" sina kunder med "du kommer få betala dyra reparationer om du har fel" innan dom ens själva kan säga vad problemet är och inte bara komma med "du har pajjat den". "

Hota är ju ett sätt att uppfatta det. Ett annat sätt kan ju vara att Inwarehouse försöker spara dig pengar då det är ganska tydligt att du varit inne i maskinen och fingrat!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
inWarehouse.se

Hej,

inWarehouse hjälpte i första läget till med att upprätta ett returärende åt kunden ifråga då denne råkat ut för felmeddelande e64. Ärendet upprättades enligt normal rutin med instruktioner för inskick med mera.

Därefter skickades produkten in till inWarehouse för felsökning och vår returavdelning konstaterade märken i plasten på baksidan där man normalt öppnar xboxen för flashning.

Då felmeddelandet e64 samt upptäckterna ovan indikerar sneflashning lät vi meddela kunden att detta kan leda till kostnader för undersökningar och frakter om Microsoft konstaterar samma sak vid en eventuell överklagan av beslutet.

Vi beklagar givetvis om vi har dragit felaktiga slutsatser och har även lämnat det öppet för kunden att låta Microsoft ta en andra kontroll.

Jag hoppas att detta beskriver ärendet och varför vi agerat som vi gjort.

Med vänliga hälsningar
Niclas Bergquist, Kundservicechef
inWarehouse.se

Permalänk
Medlem

Förfarandet från inWarehouse är ju helt enligt boken.

Case closed.

Vi tillåter endast ett användarkonto per fysisk person.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Förfarandet från inWarehouse är ju helt enligt boken.

Case closed.

Vi tillåter endast ett användarkonto per fysisk person.

Kan inte mer än hålla med på alla 3! punkterna.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag öppnade min xbox utan att få märken i plasten, faktist inga problem med rätt verktyg, å andra sidan tar microsoft skalen ifrån döda konsoller och sätter i nya komponenter.

Vet OP att han inte har pillat med konsollen så borde det ju vara lungt att inwarehouse skickar den till microsoft.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Jag öppnade min xbox utan att få märken i plasten, faktist inga problem med rätt verktyg, å andra sidan tar microsoft skalen ifrån döda konsoller och sätter i nya komponenter.

Vet OP att han inte har pillat med konsollen så borde det ju vara lungt att inwarehouse skickar den till microsoft.

Kan m a o vara M$ som har orsakat märkena i plasten som i sig bara indikerar att nån har öppnat Xboxen men inte vem och då Inwarehouse inte kan bevisa att det är trådskaparen som har öppnat den så får dom vackert reparera den som jag ser det eller så får ARN avgöra fallet.

Nu är jag inte så blåögd så jag inte fattar att kunder försöker köra med lögner för att få sin vara reparerad på garantin men om inte säljaren utom allt tvivel kan bevisa att det är kunden som orsakat felet på varan så får säljaren stå för den garanti som lämnas alt den reklamationsrätt man har som säger att det är säljaren som har bevisbördan dom första sex månaderna.

Hur det ligger till med Xboxen vet bara trådskaparen och det är upp till denes moral hur han handlar i detta fallet.

Permalänk
Hedersmedlem

Olirc: Du bör kolla upp ditt tangentbord. Din tangent S tycks ju ha problem.

Jag har svårt att förstå hur du kan försöka svänga detta till Inwarehouse's fel (inte för jag är förvånad). De har två separata indicier som pekar på att kunden försökt flasha sin konsol (märken på konsolen samt felmeddelande som även ges vid felflashning). De uppmärksammar därför kunden om att han kan få betala undersökningsavgift ifall Microsoft kommer fram till att det är just detta som har hänt.

Ifall det visar sig att det inte är en felflashing så är de ju beredda att direkt ersätta den så vad är problemet? Inwarehouse har ju rätt att försöka laga den och det gör de genom att skicka över den till Microsoft. Visst kan de bara ge en ersättnings-xbox direkt men eftersom de nu misstänker att felet som uppkommit inte är ett ursprungsfel utan upkommit p g a felhantering av boxen så vill de väl inte riskera att Microsoft vägrar ge dem ersättning.

Det hjälper sjävlklart inte att OP i denna tråd upprepade gånger erkänt att han just flashar Xboxar och ännu inte klart och tydligt sagt att han inte har flashat denna utan hela tiden glider undan frågan.

Nä, jag tycker inte det är orimligt att Inwarehouse får ifrågasätta detta och vilja få en andra kontroll av detta innan de ersätter OP. Tvärtom är det väl bra att de förvarnar att det kan kosta OP pengar om det visar sig att det är hans fel?

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Olirc: Du bör kolla upp ditt tangentbord. Din tangent S tycks ju ha problem.

Jag har svårt att förstå hur du kan försöka svänga detta till Inwarehouse's fel (inte för jag är förvånad). De har två separata indicier som pekar på att kunden försökt flasha sin konsol (märken på konsolen samt felmeddelande som även ges vid felflashning). De uppmärksammar därför kunden om att han kan få betala undersökningsavgift ifall Microsoft kommer fram till att det är just detta som har hänt.

Ifall det visar sig att det inte är en felflashing så är de ju beredda att direkt ersätta den så vad är problemet? Inwarehouse har ju rätt att försöka laga den och det gör de genom att skicka över den till Microsoft. Visst kan de bara ge en ersättnings-xbox direkt men eftersom de nu misstänker att felet som uppkommit inte är ett ursprungsfel utan upkommit p g a felhantering av boxen så vill de väl inte riskera att Microsoft vägrar ge dem ersättning.

Det hjälper sjävlklart inte att OP i denna tråd upprepade gånger erkänt att han just flashar Xboxar och ännu inte klart och tydligt sagt att han inte har flashat denna utan hela tiden glider undan frågan.

Nä, jag tycker inte det är orimligt att Inwarehouse får ifrågasätta detta och vilja få en andra kontroll av detta innan de ersätter OP. Tvärtom är det väl bra att de förvarnar att det kan kosta OP pengar om det visar sig att det är hans fel?

Inwarehouse får som sagt kontrollera boxen och sen lägga fram sin bevisning och om trådskaparen anser att dom har fel så fär isf ARN avgöra fallet och då ARN är opartiska så litar jag i detta fall mer på dom än på säljare eller köpare för säljare vill gärna komma undan ifrån garantianspråk och köpare vill gärna ha varan lagad på garantin.

I övrigt håller jag med dig och Inwarehouse kör med öppna kort men som det skrivs i ett tidigare svar här så använder visst M$ sig av gamla plastskal för "nyproduktion" av boxar och vilken garanti har du då att det inte redan i produktionen finns märken ifrån plasten gjord av tidigare ägare eller av en slarvig montör?

Men som jag skrev tidigare så har Inwarehouse bevisbördan så är trådskaparen missnöjd med Inwarehouse beslut ska han begära ut all dokumentation så han kan avgöra om han vill gå vidare med sitt "fall"

Permalänk
Medlem

olirc: som du alltid vinklar, vänder och vrider på saker kan en säljare aldrig bevisa någonting till 100%.
Det kan ju varit en spelsugen fe på posten som haft sönder den också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
olirc: som du alltid vinklar, vänder och vrider på saker kan en säljare aldrig bevisa någonting till 100%.
Det kan ju varit en spelsugen fe på posten som haft sönder den också.

Det är ju just det att säljaren skall till 100% bevisa dom första 6 månaderna att det är yttre påverkan som har gjorts och därför skall kunden stå för kostnaden själv men som i detta fallet så finns det tvivel iom att M$ tydligen använder sig av begagnade skal för nyproduktion av boxar så därför finns det rimligt tvivel till att det är som Inwarehouse säger att det är kunden som öppnat boxen iom märken på plastskalet som likaväl kan ha åstadkommits av en montör.

Därför får nog Inwarehouse ta på sig detta och fixa boxen eller låta ARN avgöra saken vilket jag råder trådskaparen till att ta det till om inte Inwarehouse vill fixa detta kostnadsfritt för köparen.

Sen om det kommer fram att det är köparen som åstadkommit felet på varan så är det en annan sak men återigen så är det Inwarehouse som ska bevisa detta utom allt tvivel och det ser jag inte hur dom ska kunna göra då M$ använder sig av begagnade skal och det kan tänkas vara märken ifrån fabriken redan.

En DVD som är sönderflashad vet jag inte hur man kan kontrollera att det är kunden som har åstadkommit men det kanske nån som är mer tekniskt bevandrad kan?

Permalänk
Medlem

olirc: Din S-knapp är fortfarandet trasig verkar det som eller så borde du lära dig om grundläggande tangentbordsanvändning: S är alltså den knappen som sitter mellan A och D. Om du håller inne Alt Gr och sedan trycker på 5 får du upp dollartecknet, men det är generellt sett jobbigt att använda i vardagsbruk. Du verkar få det rätt för det mesta, ansträng dig lite till så ska du se att det aldrig blir fel igen!

Det här är för övrigt första gången jag hört att Microsoft använder begagnade skal i nyproduktionen. Finns det någon säkrare källa på det än ett inlägg på forumet? Däremot vet jag att man använder begagnade skal i utbytessystemet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Verkar som om nån inte lyckades med sin blåsning alls. Inte lätt att vara 17 år och klåfingrig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Det är ju just det att säljaren skall till 100% bevisa dom första 6 månaderna att det är yttre påverkan som har gjorts och därför skall kunden stå för kostnaden själv men som i detta fallet så finns det tvivel iom att M$ tydligen använder sig av begagnade skal för nyproduktion av boxar så därför finns det rimligt tvivel till att det är som Inwarehouse säger att det är kunden som öppnat boxen iom märken på plastskalet som likaväl kan ha åstadkommits av en montör.

Därför får nog Inwarehouse ta på sig detta och fixa boxen eller låta ARN avgöra saken vilket jag råder trådskaparen till att ta det till om inte Inwarehouse vill fixa detta kostnadsfritt för köparen.

Sen om det kommer fram att det är köparen som åstadkommit felet på varan så är det en annan sak men återigen så är det Inwarehouse som ska bevisa detta utom allt tvivel och det ser jag inte hur dom ska kunna göra då M$ använder sig av begagnade skal och det kan tänkas vara märken ifrån fabriken redan.

En DVD som är sönderflashad vet jag inte hur man kan kontrollera att det är kunden som har åstadkommit men det kanske nån som är mer tekniskt bevandrad kan?

Det är ju det dom vill? Dom skickar den till en legitimerad reparatör, dom kollar, har killen inte öppnat den eller mixtrat med den går han ju skadeslös? Men om du läser tråden så ser du att killen verkar flasha flertalet xboxar, och jag tror inte det var en slump att inwarehouse råkade träffa en flashare bara sådär, eller var det bara tur måntro?

Om inte annat kommer ju killen flasha den sedan när han får tillbaka den, så att han inte skulle ha pillat på den nu och dom ändå påstår att han har det är för mig helt orimligt. Skicka den till Tyskland eller köp en ny!

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk

Känns som det börjar bli dags för en moderator att stänga den här tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Det här är för övrigt första gången jag hört att Microsoft använder begagnade skal i nyproduktionen. Finns det någon säkrare källa på det än ett inlägg på forumet?

Jag är också lite sugen på källor till detta påstående.

Permalänk
Medlem

Det var en nyhet för länge sedan på xbox scene, visst man får ta en del påståenden med en nypa salt men helt otroligt är det nog inte, och bra för miljön också.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Känns lite långsökt att de skulle frakta begagnade skal till
produktionen. De kostar säkert inte mer än ett par tior
att tillverka.
Utbytesenheter är ju en sak, men, men det är ju microsoft.

Permalänk

Är det inte så att garanti som inte är ett krav kan tillverkaren ställa olika villkor för att den ska gälla, som att plombering måste finnas kvar och om dessa är borta så gäller reklamationsrätten, där det är upp till köparen att bevisa att det är ett tillverkningsfel. -Att plomberingen saknas gör det såklart svårare att bevisa.

Annars tycker jag rubriken är grovt missvisande, då Inwarehouse snarare är schyssta och varnar innan vad som troligen kommer hända ifall xboxen skickas iväg.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Re: re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dUden

Testar ALLA maskiner innan dom chippas/moddas

Hur ofta gör du det då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Det är ju det dom vill? Dom skickar den till en legitimerad reparatör, dom kollar, har killen inte öppnat den eller mixtrat med den går han ju skadeslös? Men om du läser tråden så ser du att killen verkar flasha flertalet xboxar, och jag tror inte det var en slump att inwarehouse råkade träffa en flashare bara sådär, eller var det bara tur måntro?

Om inte annat kommer ju killen flasha den sedan när han får tillbaka den, så att han inte skulle ha pillat på den nu och dom ändå påstår att han har det är för mig helt orimligt. Skicka den till Tyskland eller köp en ny!

Erik

Saken är ju den att även om killen flashar hundratals boxar så måste Inwarehouse kunna bevisa utom rimligt tvivel att det är just den box som trådskaparen reklamerar som har blivit "sönderflashad" av kunden och då hävda att bara för att det finns märken i plasten så har boxen blivit öppnad är tvivelaktigt då gamla skal tydligen används i nyproduktion av boxar.

Har inte Inwarehouse mer bevisning än märken i plasten så faller deras s k bevisning och dom får vackert fixa boxen på garantin.