behöver råd vid köp av Canon 40d från USA

Permalänk
Medlem

behöver råd vid köp av Canon 40d från USA

Hej,
nu darrar jag av rädsla, eller spänning kanske
jag ska köpa en Canon 40d från USA och det känns som om jag kommer att kasta pengar i sjön

Jag har spenderat några kvällar på ebay.com och hittade en affär (ebay-store) som säljer 40d ass billigt i USA, ringde till de och pratade med en försäljare som skulle kunna hjälpa mig med att "legally reduce VAT" Det gick smärtefritt att övertyga honom!! kändes till o med att de tjänar på det!!!?? Trickset var att man måste antingen betala över telefon (med kort) eller överföra pengar till deras konto.
Vi kom fram till att han mailar över uppgifterna och jag ska utföra transkationen på banken imon. 15 minuter senare fick jag mail med invoice där hade ha lagt på 85+175 usd (ja antog att det är frakt och diverse .... stod ingen om vad de skulle vara till)

säger följande mig något??
- konto hos HSBC
- fullständig adress till bank+firma står med på fakturan
- företaget har hotline som man kan ringa till, gick från första försöket här i sthm
- www.JerseyPhotoStore.com
- Så här skriver företaget om betalningen på ebay
"Seller's payment instructions
PLEASE CALL 866-666-9198 EXT 1 TO PAY FOR YOUR ORDER VIA CREDIT CARD, OPERATORS ARE STANDING BY! We accept Paypal payment for all shipments to The United States of America, Canada, and The United Kingdom only. All orders paid for by Paypal will be shipped to the Paypal confirmed address. For all orders from anywhere else in the world, we only accept bank to bank wire transfer for payment. Please call us at (718) 483-8248 if you need more details about paying via wire transfer."

Nu vet jag inte om jag vågar göra affären eller bromsa med det hela! en sak vet jag, att detta bryter mot ebays reglar med tanke på att det ej kommer att redovisas på mitt ebay konto som vinnande objekt och att jag har ingen skydd av paypal heller.

Det känns nästan som om man köper korv med sin american express!!
Jag vill verkligen inte bli lurad IGEN ...hihihi efter att ha beställt en 400d från en bluffsida i Tyskland. Jag överförde pengar till direkt till konto och sen paaaffff ..... pengarna vaporiserades, det gjorde kameran också!!!!!

Ni får gärna kommentera hur dum/smart jag är innan jag får det bevisat för mig om en månad ..... med tomma händer

P.S
40d+(17-85)+massa tillbehör = 1219 USD
tillkommer frakt och annat = 260 USD "antagligen diskuterabart!! "
moms/tull ?????

Permalänk
Medlem

Eller så satsar du på ett säkrare kort...

http://www.bhphotovideo.com/ 1655 USD plus frakt
http://www.hksupplies.com/ 1410 USD inkl frakt

Aldrig handlat från B&H själv, men läst om många andra som gjort det ganska smärtfritt.
Har själv köpt från hksupplies tre gånger tidigare, alla gånger har jag betalat via paypal och fått det levererat på 3-5 dagar (förutom när jag lyckades pricka in kinesiska nyåret, då tog det 2 veckor, men jag fick mail som förklarade det)

Dom deklarerar paketet som en gåva och ställer ner värdet ganska kraftigt så om fraktbolaget tullar paketet får du betala bra mycket mindre än vad du egentligen skulle pröjsat.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Alltså har du inte lärt dig av dina dåliga affärer innan.

Om det verkar för bra för att vara sant så ÄR det för bra för att vara sant.
Jag kan med 99% säkerhet säga att du aldrig kommer att se någon kamera om du gör så där.

Varför, jo därför att B&H har dom billigaste priserna på allt inom foto, punkt. Skiljer sig priset mer än 5% från deras priser så ligger det en hund begraven, så är det bara.

EDIT: Fotoaffärer i Jersey o Brooklyn är ökända lurendrejare. Kan ge dig 10 exempel på just fotobutiker från den sidan NYC som är rapporterade till BBB (Better Business Bureau). För övrigt räcker det väl med att titta på hemsidan för att inse att det inte är seriöst någonstans.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vectrex
Alltså har du inte lärt dig av dina dåliga affärer innan.

Tydligen inte

Jag avbeställde "total ignorerade" USA beställningen.

Ska chansa på hks och hoppas på att de sköter sig .....

tack för hjälpen!