Battlefield 2 funkar ej!

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 funkar ej!

Hej!

Tänkte att jag skulle ha två datorer att köra BF2 på, min ordinarie dator funkar det helt felfritt på men till problemet.

Det funkar inte på min 4 år gamla andra dator, spelet startar upp men skärmen förblir bara svart och om man tar upp enhetshandteraren så står det att spelet inte svarar såklart, konstigt tänkte jag när detta hände första gången och bestämde mig för att installera om datorn efter som den var allmänt seg.

Prövade att installera spelet igen efter om installationen men med oförändrat resultat.
Datorn uppfyller alla systemkrav med råge som spelet kräver så jag förstår inte vad som kan vara fel?!
Hoppas ngn orkar svara på detta =P

Datorn innehåller:

P4 HT 3,2
DDR 2048 mb
Radeon 9800 PRO 256 mb
Intel bräda
Creative Soundblaser

Tack!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Testat installera nya drivrutiner till grafikkortet?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

det har jag gjort, det undliga nu är att det hhelt plötsligt har börjat funka :S hel mystiskt... men bara det funkar så

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Jag fick liknande grejer. Svart skärm, alt-tabbade ur spelet så fort jag försökte alt-tabba tillbaka och andra konstiga effekter

Tog ett braaaa tag innan jag listade ut vad det var.

Det var Folding@Home som bråkade med mig. Det är den grafiska klienten som inte tyckte om att jag skulle spela samtidigt som jag foldade. Skulle varit bättre med en liten varningsruta eller liknande.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?