Permalänk
Medlem

Re: DVD-region 5

Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
ifall du då inte vågar dig på att flacha consollen, ifall du gör detta så kan du spela spel från vilken region som helst.

Hoppas du inte pratar om xbox 360, för det du skriver stämmer isåfall inte

/Daniel

Permalänk
Medlem

Re: Re: DVD-region 5

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Hoppas du inte pratar om xbox 360, för det du skriver stämmer isåfall inte

/Daniel

OJ så har jag alltid sett det som att genom att flasha så kan man typ se på dvd och dyligt från olika regioner.

Du får gärna ange hur det är i så fall
MVH Jens

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: DVD-region 5

Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
OJ så har jag alltid sett det som att genom att flasha så kan man typ se på dvd och dyligt från olika regioner.

Du får gärna ange hur det är i så fall
MVH Jens

Ummm, det ÄNDA som händern är du flashar din Xbox 360 är att den ignorerar att kolla upp om det är en original Xbox 360 skiva eller ej.

En flashad Xbox 360 kan INTE spela DVD från andra regioner.
En flashad Xbox 360 kan INTE spela Xbox 360/Xbox spel från andra regioner.

Så jag vet inte alls vad du snackar om.

PS förövrigt får man inte snacka om att flasha konsoler på sweclockers även för de fallen som man enbart gör det för import, men i vilket fall som hellst, så funkar det inte på Xbox 360 att flasha för att importera.

(PS detta är anledningen varför man äger en NTSC konsoll:P )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: DVD-region 5

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Ummm, det ÄNDA som händern är du flashar din Xbox 360 är att den ignorerar att kolla upp om det är en original Xbox 360 skiva eller ej.

En flashad Xbox 360 kan INTE spela DVD från andra regioner.
En flashad Xbox 360 kan INTE spela Xbox 360/Xbox spel från andra regioner.

Så jag vet inte alls vad du snackar om.

PS förövrigt får man inte snacka om att flasha konsoler på sweclockers även för de fallen som man enbart gör det för import, men i vilket fall som hellst, så funkar det inte på Xbox 360 att flasha för att importera.

(PS detta är anledningen varför man äger en NTSC konsoll:P )

hehhe sant nopp har blandat ihop det heheh i så fall är det modd som gäller men nopp inget snack om detta även om tankarna var lagligt,

nopp skall drägla mer över soul länktar tills i morgon när det kommer ut.
Tack för svaret

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk

Vilka sorts filmformat ska gå att spela upp på 360 ??

Permalänk
Medlem

mpg, divx, xvid, swf är nog de filformaten den tar.

Sen tar den ett fåtal ljudformat men inte alla där heller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

1.)vad är skillnaden mellan att chippa och flasha xbox:en ?
2.) vart kan man isåfall göra detta, någon hemsida ?

uppskattar era svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
1.)vad är skillnaden mellan att chippa och flasha xbox:en ?
2.) vart kan man isåfall göra detta, någon hemsida ?

uppskattar era svar

Får ej diskuteras på swec. Sorry mate

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

halloj.. Jo jag undrar om någon här har någon fakta om när "jasper" kommer ut här i Sverige (om det står innan så har jag missat det. Dock så är det trots allt 114 sidor att läsa igenom.)

MVH

EDIT
Vet att den ska komma ut nu i augusti. Men vet inte när den kommer till Sverige och vilket pris den kommer att ha. Och antar att den kommer ha 60gb i prem. versionen.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
1.)vad är skillnaden mellan att chippa och flasha xbox:en ?
2.) vart kan man isåfall göra detta, någon hemsida ?

uppskattar era svar

Detta var tredje gången du frågat om detta trots att dina tidigare trådar blivit låsta.

3:e gången gillt...

* fisherman89 varnad *

Permalänk
Avstängd

Köpa Xbox 360

Tjena.. Jag har planerat att skaffa Xbox 360 till jul.. Jag ville ha ett PS3 men nu när ja fick reda på att kylnings problemet kan lösas med en 200 kronors intercooler så är ja inne på 360 igen

Intercooler: http://www.rejoy.se/xbox-360-nyko-intercooler-360-ex-p-1582.h...
http://www.chatsquatch.net/wp-content/uploads/2007/06/interco...

Som vissa vet fanns de problem med den gamla Nyko intercooler men nu har även de fixats..

I den nya Intercooler EX har man bytt ut pluginen till ström porten HELT från plast till stål (tror att de är stål) så den smälter inte.

Men åter igen till 360 köpandet..

Jag vill köpa ett Xbox 360 Premium HDMI.. Och vart enda affär jag kollar i finns den inte. Jag bor i Laholm (Norr om Båstad och söder om Halmstad)

Onoff - Slut på lager i de området jag bor på. Åker INTE 10 mil +++ till Göteborg för att hämta den

Elgiganten - Slut på lager - Samma som Onoff

Siba - Slut på lager - Samma som elgiganten
PC city, Helsingborg - Slut på lager

gameReplay - 2 jävla veckor leverans. Pallar inte vänta så länge

Discshop.se - Slut på lager

Finns de någon butik som ni till 100% vet har varan på lager?

Jag kan vänta på varan i HÖGST 4 dagar.

Snälla hjälp mig och hitta

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
www.webhallen.com, borde ha det. Väldigt fin butik.

Jovisst.. de hade.. Vad är frakt priser och frakt tider??

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem

Skit i intercoolern, den behövs inte. De som RRODade gjorde det pga ett tillverkningsfel och kommer RRODa oavsett. Men de nya ska inte ha detta problemet i alla fall och folk verkar inte råka ut för det med dom heller. Inte vad jag hört i alla fall. Min snurrar på bra

Visa signatur

moops

Permalänk

Köpte Braid idag. Så jäkla grymt, helt underbart mysigt och lagom kluriga pussel. Helt klart värt dom 1600 msp det kostar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Skit i intercoolern, den behövs inte. De som RRODade gjorde det pga ett tillverkningsfel och kommer RRODa oavsett. Men de nya ska inte ha detta problemet i alla fall och folk verkar inte råka ut för det med dom heller. Inte vad jag hört i alla fall. Min snurrar på bra

Vad snackar du om.. RROD är för att Xboxen överhettar.. Intercoolern kyler ner den.. Och Nyko intercooler EX fungerar faktiskt..

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Avstängd

Aloha! nu har jag fixat min DVD-spelare till 360'n å tror ni inte ett nytt problem dyker upp :@, ialf så vill inte det uppladdninsbara batteriet i handkontrollen laddas när jag kopplar det till 360'n, Om nån har lösningen på detta är jag idle öra ^^

//Piddeman

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Zapust: Kanske, kanske inte. Min 360 fick RROD och den kändes aldrig varm, kom i stort sett bara kall (sval) luft från den och det va moderkortet som pajade.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust
Vad snackar du om.. RROD är för att Xboxen överhettar.. Intercoolern kyler ner den.. Och Nyko intercooler EX fungerar faktiskt..

Xboxen får RROD av alla möjliga orsaker, men i de flesta fallen verkar det handla om konstruktionen rörande hur kylaren är fastsatt på GPU och CPU. Kylaren får aldrig nån bra/jämn kontakt med GPU/CPU och därför överhettar den. Det har troligtvis inget att göra med att Xboxen är för varm eller att kylsystemet i sig är för klent.

Sök på X-clamp fix för att få mer information. Värt att nämnas är ju att Intercoolern ofta sabbar mer än vad den gör nytta.

Permalänk
Medlem

Någon annan som lirar Bionic Commando Rearmed? Spelet är ju så sjukt kul så det finns inte, retro känsla all over the place.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Någon annan som lirar Bionic Commando Rearmed? Spelet är ju så sjukt kul så det finns inte, retro känsla all over the place.

Jadå fast jag är inte speciellt imponerad, trodde det skulle vara mycket roligare :/ Inget köp för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomm3n
Jadå fast jag är inte speciellt imponerad, trodde det skulle vara mycket roligare :/ Inget köp för mig

Aldrig kört originalet? Jag verkligen älskar spelet, dels för retro känslan dels för att det är så äckligt bra och old school. Bästa spelet på Arcade utan tvekan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig Bionic Commando igår och måste säga att jag också gillade det. Är som orginalet fast bättre. Mindes dock inte att orginalet var så pass svårt. På första banan lyckades jag ramla ner och dö i vattnet en hel del gånger vid första spelsessionen

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Oh, hade glömt bort Bionic Commando: Re-armed helt och hållet. Tänkte köpa Braid men blir nog BC:R istället.

Musiken är helt guld, av videos att döma.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Bättre än originalet? Låter trevligt, hur mycket skiljer sig spelet från originalet den som vet?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Jag köpte mig Bionic Commando igår och måste säga att jag också gillade det. Är som orginalet fast bättre. Mindes dock inte att orginalet var så pass svårt. På första banan lyckades jag ramla ner och dö i vattnet en hel del gånger vid första spelsessionen

He, är ju mycket lättare än originalet. Bara det att man har en hälsomätare ifrån början istället för att leta powerups i en halvtimma gör hur mycket som helst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Bättre än originalet? Låter trevligt, hur mycket skiljer sig spelet från originalet den som vet?

Nivåmässigt sett är dom rätt identiska. Det som är ändrat är att det numera är riktiga bossar istället för nån superdator vid varje nivåslut, alla neutrala zoner numera används för olika Challengerooms samt en fet nivå i slutet extra.

Annars är ju musiken äckligt grym (Dom har tom samples ifrån Commando till C64), 2 Player Coop, 4 player multi och massa annat bös. För de 40 spänn det kostar är det löjligt billigt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

40kr bara? Blir nog ett köp om jag får igång mitt live. Verkar vara något skumt med min profil. Blev av med min profil innan och tog recovery profile och nu verkar inte den profilen funka live längre. Någon som vet hur jag ska ta mig till? Vill gärna inte skapa en ny profil då jag hade velat komma in på live med min Forza2 Profil. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Såg fel, runt 80 spänn är det. Tänkte inte på att jag hade fått poäng ifrån MS i nån Promotion grej dom körde, så jag köpte bara 500 points.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Nu vet jag att det här är helt fel ställe att ställa frågan på då det är en konsolltråd, men jag kör ändå.

Kan någon hjälpa mig att bestämma ifall jag ska köpa Bionic Commando Rearmed till xboxen eller via steam ?

Varför frågar jag nu detta ?
Jo jag är i grund och botten en pc gamer och är dessutom väldigt förtjust i steam. Dock så inser jag att detta spel ska liras ifrån soffan med handkontroll på den stora hd tvn.

Snälla hjälp mig (även om jag räknar med att 100% av svaren kommer bli xbox)

*EDIT*
Nevermind, såg nu på FZ att det till slut ändå inte kommer släppas på steam. Blir xboxen så fort jag kommer hem från jobbet och krogen.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Kan någon rekomendera mig en bra codec att använda för att spela upp mpeg-4 filer i mediaplayer så jag kan strema dom till xboxen? Det är möjligt att det står någonstans i tråden med 15 sidor är för mycket att läsa igenom.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T