Permalänk

Metallica - Death Magnetic

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?m...

Lite, väldigt lite, ny information om Metallicas nya album. Tror att det kommer låta väldigt bra.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Njae, är fortfarande ruskigt skeptisk och vågar inte ha för höga förhoppningar. Besvikelsen på St Anger var så fruktansvärt stor. Personligen tycker jag att sista plattan som var ruskigt bra var "...and justice for all".

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Jag har egentligen ingenting emot Metallica efter Black Album, men jag håller med föregående talare, "det var bättre förr".

Hoppas dock på nya albumet!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Metallica är överskattade, men man kan ju alltid hoppas att nya plattan inte suger lika mycke som allt annat dom släppt senaste 20 åren

Visa signatur

...

Permalänk

Ok, håller med om att Black/Load/ReLoad var lite såsiga men jag hoppas stenhårt på denna. Jag gillade ju St. Anger som fan men tror ju dock inte att denna kommer låta ett dugg likt den efter all skit dom fick.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Metallica är Metallica, det blir nog bra.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Visst vill man att det ska låta som förr men dom skiter i vad alla andra tycker å kör sitt race, tycker dock inte St Anger var så dåligt endå men som sagt det var bättre förr och senast dom var här så spela dom väll bara äldre låtar också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Metallica är Metallica, det blir nog bra.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Hoppas de lyckas med denna. St. Anger är den värsta skivan jag lyssnat på, "tack" vare helt värdelös produktionskvalitet. Jag får ont i huvudet av det smöriga ljudet efter en eller 2 låtar.

För övrigt så snackar de mycket om att de försöker återskapa Metallica som de var i gamla tider, men själv fattar jag inte varför de då för det första inte försöker fixa fram det "sound" de hade på Master of Puppets och liknande. Hade de spelat in Master Of Puppets-låtarna med produktionskvaliten och soundet från St. Anger så hade inte en jävel köpt den skivan heller.

Saknar de reverbdränkta trummorna och lite mer klassiska gittarrsounden. Känns som att de underskattar hur mycket just de tekniska aspekterna av det gamla sounded påverkade hur man uppfattade musiken. Sedan Load och Reload har deras musik blivit torr och studio-låtande (räknar inte in Justice For All för den är också kandidat till sämst ljudande skiva jag hört).

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Hoppas de lyckas med denna. St. Anger är den värsta skivan jag lyssnat på, "tack" vare helt värdelös produktionskvalitet. Jag får ont i huvudet av det smöriga ljudet efter en eller 2 låtar.

För övrigt så snackar de mycket om att de försöker återskapa Metallica som de var i gamla tider, men själv fattar jag inte varför de då för det första inte försöker fixa fram det "sound" de hade på Master of Puppets och liknande. Hade de spelat in Master Of Puppets-låtarna med produktionskvaliten och soundet från St. Anger så hade inte en jävel köpt den skivan heller.

Saknar de reverbdränkta trummorna och lite mer klassiska gittarrsounden. Känns som att de underskattar hur mycket just de tekniska aspekterna av det gamla sounded påverkade hur man uppfattade musiken. Sedan Load och Reload har deras musik blivit torr och studio-låtande (räknar inte in Justice For All för den är också kandidat till sämst ljudande skiva jag hört).

Som jag förstått det testar dom nya saker för att dom just vart less på "det gamla vanliga" med gitarrsolon höger och vänster. Jag hade ju iofs inget emot det.

Tyckte St Anger var helt okej, men dom gamla albumen är dom som ligger närmast hjärtat.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Metallica har ju återuppfunnit sig själva flera gånger, först thrashig metall, sen mer melodiskt och balladaktigt. St Anger gick tillbaka till rötterna, med thrashigt och garageaktigt ljud (Som ju var meningen) Och Death Magnetic spelar vidare på den thrashiga stilen.

Permalänk

Med tanke på att metallica inte gjort nåt vettigt sen master of puppets ska vi nog inte hoppas på för mycket.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Med tanke på att metallica inte gjort nåt vettigt sen master of puppets ska vi nog inte hoppas på för mycket.

Kan jag inte hålla med om, men alla har sin egen smak.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Metallica ska fortsätta satsa stenhårt på trash-stilen. De låter bäst då.

Själv villl jag gärna ha något i stil med en "ny Enter Sandman" så man har något att nynna på i höst då låtarna satt sig riktigt. (för visst var det i höst de släpper den, har snöat in för mkt på Disturbed nu ja)

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Jo St.Anger var en besvikelse. Själv tycker jag S&M är bland det bästa de gjort, kombinationen var helt oslagbar och har aldrig låtit bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
[B]Jag tycker Metallica ska fortsätta satsa stenhårt på trash-stilen. De låter bäst då.

[/B]
Det heter thrash metal, inte trash metal.

Citat:


Själv villl jag gärna ha något i stil med en "ny Enter Sandman" så man har något att nynna på i höst då låtarna satt sig riktigt. (för visst var det i höst de släpper den, har snöat in för mkt på Disturbed nu ja)

Enter Sandman är inte thrash, menade du trash i alla fall?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded

Det heter thrash metal, inte trash metal.

Enter Sandman är inte thrash, menade du trash i alla fall? [/B]

jag har svart bälte i särskrivning så passa sig!

fram till svarta albumet var dom helt okej enligt mig, vet inte hur en polare lyckades men hade fått tag i en bit av en låt från nya och allt lät okej till han började sjunga, ska försöka få han att skrapa fram det igen!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

De bästa låtarna som Metallica har kommit med, har skrivits tillsammans med antingen Dave Mustaine och/eller Cliff Burton. Som ett sann Megadeth-fan vågar jag påstå att Dave Mustaine var mannen bakom Metallicas tidiga sound.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Tycker dom ska sluta teasa och släppa en låt nu iaf så begäret sjunker lite.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

hoppas som sagt att det går tillbaka till trashet ,
metallicas från Black album och frammåt har man mest följt "för det är metallica" inte direkt för att det är så jävla bra som t.ex Master of Puppets

visa mig en låt i klass med Master of Puppets eller Ride the lightning då gör dom mig imponerad

edit: oj skrivet med fel användare inloggad klaga inte på Bravo om detta (matte54)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk

När kommer skivan?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Håller med en del föregående talare; bara det iinte låter som St.Anger.
Även om Master of Puppets är bäst (finns det i världshistorien många låtar bättre än Welcome Home? Nä) tillsammans med Justice så gillade jag Load & Reload också. Annan stil, men fortfarande så mycket mer Metallica än allt annat Fast kanske är det för att jag inte började lyssna på dom förrän efter L&RL.

Ska bli kul att höra nya.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Låtlistan ska enligt rykten se ut så här:

01. That Was Just Your Life
02. The End Of The Line
03. Broken, Beat & Scarred
04. The Day That Never Comes
05. All Nightmare Long
06. Cyanide
07. The Unforgiven III
08. The Judas Kiss
09. Suicide & Redemption
10. My Apocalypse

Observera låt nummer 7 ...men som sagt, jag vet inte om den är 100% sann. September släpps den, inget exaktare datum finns.

Citat:

METALLICA recently announced that every song on the album will be available to download for Guitar Hero III: Legends of Rock on the same day the CD arrives in stores.

Också ballt för alla er som råkar ha det spelet

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Hmm unforgiven III... bra eller dåligt? Blir knivigt. Skönt att det "bara" är tio låtar på skivan.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Låtlistan ska enligt rykten se ut så här:

01. That Was Just Your Life
02. The End Of The Line
03. Broken, Beat & Scarred
04. The Day That Never Comes
05. All Nightmare Long
06. Cyanide
07. The Unforgiven III
08. The Judas Kiss
09. Suicide & Redemption
10. My Apocalypse

Observera låt nummer 7 ...men som sagt, jag vet inte om den är 100% sann. September släpps den, inget exaktare datum finns.

Också ballt för alla er som råkar ha det spelet

Om man tittar på skivans låtar kan man se att temat är att det är slut snart.

Permalänk
Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Metallica är Metallica, det blir nog mediokert som vanligt.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

dom har spelat klart videon till " The Day That Never Comes"
som blir första singeln "dyker upp om runt en månad" enligt dom själva

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!