Permalänk
Robot

Projektarbetet på gymnasiet

Detta är det jag hade som projektarbete i trean på gymnasiet.

Jag ville skapa ett modernt och lite utstickande datorchassi. Så jag bestämde mig för att göra ett runt.

För att få bra ventilation valde jag att ha perforerad plåt på sidorna.

Specifikationer:

Processor: Intel E8400
Moderkort: Gigabyte GA-P35-D3SR
Minne: OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400 4096MB KIT, XTC, w/two 2048MB, CL5-4-4-15
Grafikkort: Gainward GeForce 8800 GTS 512MB
Hårddisk: Seagate Barracuda ES 500GB SATA2 32MB 7200RPM
Nätaggregat: Corsair VX 450W
Kylning: Zalman CNPS7700-AICu fläkt + bZerk 250mm fläkt.
Övrigt: Sunbeam Chameleon dioder, Aerocool PowerPanel, Dvd-brännare.

(Jag har använt olika kameror vid olika tillfälen, därav den varierande bildkvaliteten)

Besök albumet: Projektarbetet på gymnasiet av Micke1989

Permalänk
Medlem

Ehm.. jahapp.
Ja, lycka till då.

Visa signatur

---

Permalänk

Såpass.

Permalänk

hur blev resultatet då?

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem

hha. cooolt

Permalänk
Medlem

Hell yeah... blev ju bra ju. men de e la inte så tyst?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ser jätte bra ut =), Men jag trodde det skulle bli en mindre klump :P!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Hell yeah... blev ju bra ju. men de e la inte så tyst?

Jodå, fläktkontroller gör att det är riktigt tyst och bra kylt för att vara så öppet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter den mkt?

edit: oj hade inte updaterat sidan på länge.

Fint byggde kan vara praktiskt att rulla till LAN

Permalänk

den blev ju fin

Visa signatur

BAS

Permalänk

Denna har jag sett förut!
Jag skrev lite i din tråd på PCGamers forum, vad roligt att få se slutresultatet
(hette Saihtam)
Det blev riktigt fint

Permalänk
Medlem

Påminner inte denna bilden lite om en Stargate/stjärnport från serien Stargate?

Fint bygge, 8p

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Hehe

Jo, faktiskt så finns det vissa likheter ser jag nu...

Men tack iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Häftigt

Visa signatur

CPU: Q8400 @ 3,3Ghz | Kylare: ASUS Silent Knight II| MB: ASUS P5P43TD PRO | RAM: Corsair XMS3 2x4GB DDR3 PC3-10600 @ 1600MHz| GPU: MSI GeForce GTX 460 1GB OC+ | PSU: Corsair TX 650W

Permalänk

lite små skönhets fel ser man ju men annars ett lyckat resultat. 8P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
lite små skönhets fel ser man ju men annars ett lyckat resultat. 8P

Det går ju inte att få helt perfekt när man gör det för hand...

edit: nån som vet om det går att ändra första bilden, så man ser resultatet i galleriet och inte skissen, uten att behöva göra om allt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Modernt? Snyggt? Njaa... men du får en 8:a för all tid du investerat i den.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Avstängd

ser sjukt slarvigt ut att det hela blir ointressant då du uppenbarligen inte lagt ner nå intresse på arbetet (grundar det på resultatet)

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
ser sjukt slarvigt ut att det hela blir ointressant då du uppenbarligen inte lagt ner nå intresse på arbetet (grundar det på resultatet)

Va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
ser sjukt slarvigt ut att det hela blir ointressant då du uppenbarligen inte lagt ner nå intresse på arbetet (grundar det på resultatet)

Du kan ju inte jämföra med arbeten från folk som har tillgång till hela verkstäder med CNC-maskiner, fräsar och massa sponsring osv.

Imponerande hemmabygge!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Det var stiligt,, Hade viljat se en annan färg än blå men det är ju smaksak..Bra jobbat !! 9poäng

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Du kan ju inte jämföra med arbeten från folk som har tillgång till hela verkstäder med CNC-maskiner, fräsar och massa sponsring osv.

Imponerande hemmabygge! http://www.sweclockers.com/forum/images_sc/icons/icon14.gif

Exakt, precis som han sa, han har gjort allt för hand, detta bygge kan man inte jämföra med ett bygge utav wolverine eller sleepstreamer tex...

Jag tyckte det blir mycket snyggt, mycket sköna färger dessutom !!

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Bra jobbat!

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."

Permalänk
Medlem

Stiligt! 8p

Visa signatur

Intel i7 4790K @ 4.7Ghz, 1.25 Vcore, (NH-D14)
Gigabyte Z97X-Gaming 7
R9 290x & R9 290 DirectCU II i CrossfireX
8GB CL9 1600Mhz Vengeance LP
CM V1000, 1000W

Permalänk
Medlem

Väldigt bra gjort! Enda jag kan klaga på är att lackningen inte ser helt nogrann ut. Men ruskigt bra bygge! 8p

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Vad fick du för betyg på bygget.

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

Jättefint! Grattis till ett lyckat projekt!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megamannens
Väldigt bra gjort! Enda jag kan klaga på är att lackningen inte ser helt nogrann ut. Men ruskigt bra bygge! 8p

Jo, vet det... lackade med sprayburk, och egentligen skulle det väl kanske vara ett lager färg till. Men den tog slut, och jag hade inte lust att beställa ny. Eftersom att det var ett projekt i skolan så hade jag ju inte direkt obegränsad tid heller, lämnade in rapporten bara några dagar innan betygen skulle sättas... Egentligen skulle den lämnas in 31 mars, men eftersom att processorn var försenad fick jag längre tid på mig.
Jag hade gärna jobbar lite mer med färgen, men då hade det kanske blivit för dyrt. Hade som mål att hålla mig under 10 000 kr.
Men tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vihan
Vad fick du för betyg på bygget.

Jag fick MVG

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jättebra, det ver värdigt ett MVG:D

8P

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||