Permalänk

Antec P182 Ledlampa?

Hej har precis byggt ihop min antec p182 och den fungerar utmärkt. Tänkte bara fråga er som äger detta chassi, finns ju en ledlampa som lyser blått konstant när datorn är på typ "powerled". Men sen om man öppnar luckan få finns ju något brevid powerswitch och reset som ser ut som om dom ska lysa, mina lyser inte nånting, har jag kopplat nått fel eller ska dom inte lysa alls? Låter ju ganska orimligt att ett chassi som detta inte skulle ha nån hdd led? >För övrigt ett sjukt bra chassi. Bra med plats att bygga i och smarta kablagemöjligheter. Inte lika tyst som jag hoppats (hdd är ialafall tyst)

Permalänk
Medlem

Precis som du säger, det är HDDLED både ovanför resetknappen men även mellan power- och resetknappen. Troligen har du inte kopplat in dem rätt till moderkortet.
I mitt fall hade jag bara en ingång på mobot varför jag bara har en lampa av dessa två som lyser.

Lycka till!

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk

Okej tack för svaret, hur kopplar man in den för att den ska fungera? Nån som har en typ högupplöst bild?

Permalänk
Medlem

Som sagt, du kopplar den till mobot och det precis som power, reset och mic. Kolla din manual till mobot och se vilka stift som är för HDDLED. Antingen har du som jag bara ett par sådana stift eller kanske rent av två.

Lycka till!

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk

Troligtvis har du kopplat den rätt, men satt polerna fel Snurra 180° på kontakten så kanske den fungerar

Ett litet tips:
Vänd på molexkontakten till fläktarna så går de på 5 volt, och så ställer du in dom på high. De blåser ungefär som low (när den kör på 12 volt), men låter mindre

Det går även att köra på medium, men på low startar de inte. Men du kan starta på medium, och sedan köra över till low

När du har gjort det, är datorn din troligtvis väldigt tyst, och då kan du köra utan både power- och hdd-led.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Troligtvis har du kopplat den rätt, men satt polerna fel Snurra 180° på kontakten så kanske den fungerar

Ett litet tips:
Vänd på molexkontakten till fläktarna så går de på 5 volt, och så ställer du in dom på high. De blåser ungefär som low (när den kör på 12 volt), men låter mindre

Det går även att köra på medium, men på low startar de inte. Men du kan starta på medium, och sedan köra över till low

När du har gjort det, är datorn din troligtvis väldigt tyst, och då kan du köra utan både power- och hdd-led.

Nu hänger jag inte med här. Vad har ljudnivån med power- och hddled att göra? Knappast så att de påverkar varandra, eller?

Bra tips om polerna dock!

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk

Tack för tipset, bör vara polerna som sitetr åt fel håll. Ska testa det. Hmm...Det med fläktarna va intressant eftersom jag vill ha den så tyst som möjligt, men jag förstod inte "När du har gjort det, är datorn din troligtvis väldigt tyst, och då kan du köra utan både power- och hdd-led." eftersom jag vill att dom ska lysa, eller har jag missförstått dig totalt nu?