Blivit av med alla bilder på minneskortet, kan dessa återställas?

Permalänk
Medlem

Blivit av med alla bilder på minneskortet, kan dessa återställas?

Hej!
Jag blev nyss uppringd av en kompis som just nu är på semester i utlandet och råkat ut för en mindre tragedi. Alla hennes kort på digitalkameran har på något okänt sätt försvunnit spårlöst. Dessa kort är för henne näst intill ovärderliga och hon vill verkligen ha tillbaka dem.
Jag sa att jag skulle undersöka ifall detta är möjligt och isåfall hur man gör det. Eftersom man kan få tillbaka förlorad data på typ hårddiskar etc genom att typ skicka in den till något labb så tänkte vi att det kanske även är möjligt med ett minneskort. Tyvärr känner jag inte till vilken typ av minneskort det handlar om men förmodligen är det väl ett SD eller CF.
Vet någon ifall detta är möjligt alls?
Isåfall, vart skall man vända sig?
Har någon tips och idéer om vart jag kan vända mig för ytterliggare information?
Vi vore väldigt tacksamma över all hjälp!
MVH Herman!

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Tror det var det här gratis programmet:
http://www.download.com/PC-Inspector-Smart-Recovery/3000-2242...

Den funkade utmärkt till mina föräldrars kamera efter deras semester. En affär hade bränt bilderna till en CD skivan. Men 1/4 av bilderna inte gick att öppna pga dålig bränning så jag var tvungen att ta tillbaka bilderna som hade raderats från kamera.

Det är viktigt att du inte har tagit några nya bilder sedan dess på den eftersom de då sparar över platsen som de gamla var på.

PS. Labb brukar ta flera tusen men jag nöjer mig med en lång intim dejt om hon är min typ (och kanske lite fick pengar) Programmet är gratis i och för sig men.

Permalänk
Medlem

Hej, tack för hjälpen, tyvärr verkar inte länken fungera riktigt, ser ut att ha blivit avkapad på mitten.
Får hoppas att hon inte har försökt ta massa nya kort nu efter missödet. Om hon skulle ha tagit ett par nya kort, försvinner alla gamla eller endast ett par stycken?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

http://www.download.com/PC-Inspector-Smart-Recovery/3000-2242...
Här var det. Tänkte inte. Inte riktigt vaken.

Om hon har tur. För varje bild hon tar så försvinner chansen att få tillbaka en raderad bild. För hennes skulle får man hoppas att hon är tillräckligt vaken för att inte använda det minnes grejen eller använder en reserv om hon har en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Hej, tack för hjälpen, tyvärr verkar inte länken fungera riktigt, ser ut att ha blivit avkapad på mitten.
Får hoppas att hon inte har försökt ta massa nya kort nu efter missödet. Om hon skulle ha tagit ett par nya kort, försvinner alla gamla eller endast ett par stycken?

Hon ska inte använda kortet. Nytagna kort skriver över gammal data på kortet.
Edit/PCINSPECTOR fungerar riktigt bra.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Japp. Det var PC Inspector Smart Recovery som jag försökte länka till tidigare. Jag har rättat till länkarna i båda inläggen nu så det är bara att trycka.

Permalänk
Medlem

Okej tackar så mycket för hjälpen! Får se om vi lyckas fixa det när hon kommer hem igen. Hoppas att hon inte hunnit använda minneskortet sedan dess bara, skickade iväg ett sms om det i förmiddags.
I vilket fall så tackar både jag och min kompis er båda för eran hjälp:)

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Testa Recuva (freeware) på http://www.recuva.com/

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset, kan testa båda programmen när hon kommer hem.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV