SweClockers foldinglag begär förstärkning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Tror inte det skulle vara så många som foldade om det inte var för poängen, folk gör vad som helst för poäng, oavsett vad för poäng det är.

Gå och lägg dig för fan..

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk

ovanligt varm sommar ? what a load of bullshit

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

coolt, ska nog sätta igång det på nån bärbar här på jobbet har några på lager som inte används

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Går det att få igång det på ett Geforce 8800 GT?

Och göra så programet stängsner när grafikkortet används till spel?

//martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Done.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Går det att få igång det på ett Geforce 8800 GT?

Och göra så programet stängsner när grafikkortet används till spel?

//martin

Ja, 8800gt ger rätt många PPD. Det går att spela med det i bakgrunden också men vissa har märkt att spelen segar ner en aning (inte så konstigt iofs). Men det är ju fritt fram att pausa klienten om du vill.

edit: Just det, själv bidrar jag lite med mitt system i sign: en GPU-klient och tre CPU-klienter (drar runt 200W med allt igång). Och en P3 på 800 MHz (ger nog inte så mycket men hela systemet drar bara 40W i full last).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Går det att få igång det på ett Geforce 8800 GT?

Och göra så programet stängsner när grafikkortet används till spel?

//martin

Meningen är att klienten bara ska arbeta när kortet går i idle, vet inte om den drar lite prestanda i smyg dock

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Hmm, provade linuxclienten 6.02 på en beräkningsdator på jobbet. Den ligger bara på 100,55,40,28 % belastning per processor.... vilket jag tycker är lite skralt.

Brukar det ligga så lågt? Vidare begärde jag ett stort paket men fick ett litet, den använder minder än 1Gb minne totalt... hade tänkt att den kanske skulle dra nytta av de 16Gb som sitter där.

men men, den får prova en liten stund.
/zonar

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk

gick med i laget nu med, kör med mitt skraltiga 8600GS med gpuklienten

Visa signatur

Stationär: E4500, HD4830, BenQ G2200W XP SP3
Bärbar: Acer Travelmate 5730 Ubuntu 9.04

Permalänk
Medlem

Hur är det med 4870X2 kommer det att behövas 2 separata klienter för att maximalt utnyttja det?
I så fall så blir det snart 3st GPU-klienter för mig, kan man kombiner GPU-klient med SMP-klienten utan bekymmer, eller blir det prioritetsproblem när GPU-klienten använder ett par procent processorkraft?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Hoho, då får jag väl köra igång det på mina fyra datorer i sign, hur tror ni att de fyra tillsammans står sig mot en Q6600@3.0GHz och 9800GTX+?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

En kille på overclock.net foldar med 51 st grafikkort
http://www.overclock.net/overclock-net-folding-home-team/3708...

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna foldat men har hellre datorn avstängd, men om de funnits/finns någon bra klient som kan utnjyttja grafikkortets kraft så vore det kanske nåt man kan göra.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Nu kör vi igång grabbar!

Dator enligt signatur: 1000iter/sec. Nu ska jag gå och äta lite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GhOsT#07
Gå och lägg dig för fan..

Han har ju inte fel direkt.

Permalänk
Medlem

Min SMP-klient har lagt av, startar inte.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Jag hade gärnat foldat med mina datorer och med grafikkorten (har lite quad och så) men det är så fruktansvärt krångligt att hålla på med att det inte är värt det. Jag försökte få igång detta på min quad (SMP) för ett par månader sedan men det hängde sig och det blev massor av fel hela tiden.

Det är otroligt tråkigt att det är byggt för "nördar" och inte för normala människor. Sure, jag kan sätta mig ett par timmar och få till det perfekt men jag har inte den tiden och jag prioriterar annorlunda idag än för ett par år sedan.

Dom hade tjänat så otroligt mycket mer om dom kan ta fram bra snabba och speciellt enklar program för att fold:a. Som det ser ut idag så kostar det mig på tok för mycket för att börja hjälpa mänskligheten med detta.

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Min SMP-klient har lagt av, startar inte.

Jag fick samma problem häromdagen, bara att installer om!

Permalänk
Medlem

Rent allmänt så stör det mig att jag inte någonstans hittar en konkret och pedagogiskt förklaring som förklarar varför Folding-projektet är bra och effektivt, vad det har lett till, och varför det förtjänar min tid med programpillande och högre elräkning.

Jag kan inte släppa känslan av Folding-projektet som, åtminstone till större delen, ett luftslott bestående av

1. Inslag av väckelsemöte
2. "Kom in i gänget, häng med du också!" Bara för att liksom.
3. Poängjakt och statistik.

Börjar man väl kolla runt efter resultat så visar sig Folding-projektet rejält mer flummigt än vad det först ger sken av.

Den officiella tråden här på Sweclockers känns symptomatisk: de faktiska resultaten av projektet avhandlas lite svävande på en dryg rad i första posten, sedan följer 65 sidor med diskussioner om poäng och hur man får skiten att fungera!

När någon frågar om resultat så är det populärt att bara hänvisa till sidan med papers. För mig som icke-biokemist säger sidan med papers i princip inte ett skit, de flesta inte ens på ett övergripande plan. Även om simuleringarna kanske inte är totalt bortkastade så får jag intrycket av en ineffektiv och kulinarisk lekstuga, där man testar runt lite med olika varianter, bl.a. för att dubbelkolla andra resultat.

Artikeln i New Zealand Herald känns ovanligt konkret och lättförståelig, men efter att ha kikat runt lite så är kopplingen till Folding@Home-projektet å andra sidan vag eller obefintlig, iaf vad jag lyckats hitta.

Permalänk

Började för några dagar sedan, och har satt programmet att köras igång varje kväll. Självklart ska jag hjälpa Sweclockers att nå en högre placering! :>

GPU-klienten var ju inga som helst problem att få igång. Installera och sen klart.

Visa signatur

flufftott

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Han har ju inte fel direkt.

Jag skiter i poängen iafall...

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Avstängd

Kör man med cpu klienten kan man ju lira endå.

Visa signatur

ATI och NVIDIA är lika söta! <:]

Permalänk
Medlem

På tisdag så är min semester slut, så då kommer jobbdatorn att folda 24/7 igen. Jag förstår att den har saknats...

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Inaktiv

Ni som foldar med grafikkortet och kör fullload på cpu. Har ni använt en energimätare för att kolla hur mycket maskinen drar när du kör fullload jämfört med idle?

För mitt system skiljer det endast 60W (måste bero på att powerplay inte fungerar) när jag foldar med grafikkortet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Rent allmänt så stör det mig att jag inte någonstans hittar en konkret och pedagogiskt förklaring som förklarar varför Folding-projektet är bra och effektivt, vad det har lett till, och varför det förtjänar min tid med programpillande och högre elräkning.

Jag kan inte släppa känslan av Folding-projektet som, åtminstone till större delen, ett luftslott bestående av

1. Inslag av väckelsemöte
2. "Kom in i gänget, häng med du också!" Bara för att liksom.
3. Poängjakt och statistik.

Börjar man väl kolla runt efter resultat så visar sig Folding-projektet rejält mer flummigt än vad det först ger sken av.

Den officiella tråden här på Sweclockers känns symptomatisk: de faktiska resultaten av projektet avhandlas lite svävande på en dryg rad i första posten, sedan följer 65 sidor med diskussioner om poäng och hur man får skiten att fungera!

När någon frågar om resultat så är det populärt att bara hänvisa till sidan med papers. För mig som icke-biokemist säger sidan med papers i princip inte ett skit, de flesta inte ens på ett övergripande plan. Även om simuleringarna kanske inte är totalt bortkastade så får jag intrycket av en ineffektiv och kulinarisk lekstuga, där man testar runt lite med olika varianter, bl.a. för att dubbelkolla andra resultat.

Artikeln i New Zealand Herald känns ovanligt konkret och lättförståelig, men efter att ha kikat runt lite så är kopplingen till Folding@Home-projektet å andra sidan vag eller obefintlig, iaf vad jag lyckats hitta.

Jag håller med dig till viss del, jag fattar inte heller någonting av alla "papers" folk länkar och citerar. Jag var också tveksam i början. Angående elräkningen så kan jag egentligen inte uttala mig, eftersom jag inte betalar den själv (bor med föräldrar), men är det verkligen så stor skillnad?

Jag började folda mest för att det är en kul tävling, och det är bara en bonus att man forhoppningsvis gör en god gärning samtidigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Rent allmänt så stör det mig att jag inte någonstans hittar en konkret och pedagogiskt förklaring som förklarar varför Folding-projektet är bra och effektivt, vad det har lett till, och varför det förtjänar min tid med programpillande och högre elräkning.

+1

Jag förstår inte varför man inte bara donerar direkt till någon organisation som faktiskt levererar resultat. Istället för att köra brute force-approachen och folda proteiner vilket bara resulterar i högre elräkning.

Det är varken korrekt ur ett miljövänligt perspektiv eller särskilt effektivt. Nej, donera pengarna som hade gått till att betala elräkningen direkt istället.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Jag hade fortsatt folda om inte Nvidias program buggat. Känns lite fjuttigt att bara folda med sin processor

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

så fort jag har mina 2st 4870 så kommer jag o foldar

inte så nödigt o folda med en p4a

provade tog mycket tid och datorn blev mycket mycket varm

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem

Väntar till det blir kalla vinternätter så jag tjänar på värmen, blir sjukt varmt i en etta om jag skulle köra load på alla komponenter

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Jag hade fortsatt folda om inte Nvidias program buggat. Känns lite fjuttigt att bara folda med sin processor

Fjuttigt? inte med den cpu du har!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin