Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Skiter du på dig i sömnen?

Jag vet inte om jag är ensam med att ha s.k. tarmar, men trodde det var ganska vanligt ändå.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Sova på magen is the shit, så jäkla bekvämt är det Och bara kunna sträcka ut sig innan man somnar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Naken

Nä men på sidan alternativt på rygg med flickvännen halvt ovanpå.

Visa signatur

Vem vaktar vakterna?

Permalänk

Jag sover naken

Permalänk
Medlem

börjar alltid på rygg för att sen rulla över på sidan och lite på magen på slutet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Dedär är jag!!!!
Armen under kudden, vakna på rygg

Är du en streckgubbe?

Ont: Jag somnar oftast i forsterställning med handen i brallan, ser rätt så konstigt ut.

Permalänk
Avstängd

min syrra kan sova med knäna uppe ser rätt sjukt ut, som om hon är påväg att göra sit-ups

Jag däremot sover både på rygg, sida och mage. Rygg är nått jag lärt mig efter att jag låg på sjukhus och inte fick röra mig... man var ju tvungen då liksom... o med morfin i stora lass så är det inge probs grabbar

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

jag har börjat få en konstig känsla när jag ligger på rygg att jag får dubbelhaka (jag är inte alls fet), jag har nog helt enkelt blivit jävligt känslig för veck i halsen

Det är skönast att sova på rygg men lättast att somna på sidan.

Magen är endast oskönt, jag använder bara det när jag har jävligt svårt för att somna. Det känns som att inälvorna blir helt tillknycklade.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk

Ansiktet rätt ner i kudden, sover alltid på magen och kan sova en hel natt så. Ställ en kaffekopp på ryggen på mig så står den kvar på morgonen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
http://hallstaschen.mine.nu/dump/sovstallning.png
Somnar till 99% sådär. På magen, ett böjt ben och liggandes på högerarmen tittandes i handens riktning.

Word

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Brukar bli på mage med båda armarna under kudden på något vis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Somnar alltid liggandes på sidan fast lite halft lutad över på mage. Har alltid armen under kudden och det ena benet över det andra så det blir nog faktiskt nästan mer på mage.

Kan dock vakna i nästan vilken position som helst.

Exakt som belga.

Permalänk

Som någon sa, magen, ena armen under kudden.

Alternativt sidan och "luta sig" på en kudde som ligger mot magen. Härligt som fan! Och då har jag ingen kudde till huvet, men då brukar jag under nattens gång i sömnen snatta kudden av min sängpartner, för att sedan kasta en av kuddarna så ingen kan använda dem, sen ger jag den kudden jag hade till henne. Så jag vaknar rätt ofta utan kudde alls. Skumt.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Inaktiv

jag ligger typ endast still i sängen om jag har sängkamrat.... annars så sparkar jag vilt omkring mig och ligger inte still en enda sekund...

Permalänk
Medlem

Frågan är hur jag INTE somnar (jag vet inte svaret själv). Jag somnar lätt i alla ställningar som beskrivits hittills i denna tråd. En höjdare som fler bör pröva är att snooza i ett varmt bad, det är urskönt och dessutom får man lite spänning i vardagen. Jag brukar bada innan jag går till skolan på morgonen och då händer det ibland att jag somnar.

Efter att ha sett I Am Legend testade jag att sova i fosterställning i ett tomt badkar. Det fungerade men jag var tvungen att ta med duntäcket och två kuddar.

Permalänk

Jag sommnar typ 99% av alla gånger såhär på sidan

*Armen vid pilen under kudden
Resterande 1% av gångerna så sover jag på magen

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Somnar alltid liggandes på sidan fast lite halft lutad över på mage. Har alltid armen under kudden och det ena benet över det andra så det blir nog faktiskt nästan mer på mage.

Kan dock vakna i nästan vilken position som helst.

"precis" som mig då.
goast är nog att vakna på rygg endå.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Hur sover ni då, med öppen mun eller stängd?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Brukar sova på rygg med händerna knäppta över magen. Folk säger att jag ser ut som en vampyr.

+1

Permalänk
Medlem

brukar somna på mage men vaknar på sidan typ med ena handen/armen under kudden
brukar kolla tv/lyssna på radio annars kan jag ej sova

har hört att jag inte kan ligga still när jag sover heller , oftast så ligger både kuddar å täcke på golvet å lakanet i en hög i hörnet hmmm kanske skulle skaffa tjej så man ligger still ist

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

I en hög, kan vakna med huvudet i fotändan ibland.

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

sover på sidan, obekvämt att sova på mage men händer ibland och rygg känns så... tråkigt om man säger så...

Visa signatur
Permalänk

Somnar lätast liggandes åt sidan, åt höger.
Fattar inte att så många somar på mage, man får ju ont i nacken av att vrida huvvet sådär åt sidan när man ligger på mage, för man ligger väl inte med huvudet rakt ner och suger i sig kvalsterluft från madrassen

Och anledningen att jag slutade sova på rygg var när jag var yngre och började tänka på döden. Och när nån jävel snackade om hur man ligger i kistan. på rygg, sen ville jag inte sova på rygg nåmer tå jag fantiserade om att jag låg död i en kista, å jag började sova på sidan, numera är det en vana att sova på sidan.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Men det är lätt att somna på mage, har somnat på bord, en bunt stolar, golv osv om det är hårt är magen bäst!

Permalänk
Medlem

Ja jag förstår nog inte heller riktigt hur man kan somna på magen : )
Har gjort det någon gång mitt på dagen då jag varit utmattad, men annars aldrig. Antagligen inte ens när jag är packad
Hade en gång en flickvän som sov på magen. Men hon tog 3timmarslurar och snarkade också.

Sover hursomhelst på rygg på dagen (lurar), på sidan med knäna lite halvvägs upp om natten.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
På magen, med armar och ben spretandes åt alla håll. Kan dock somna om jag ligger på sidan med, men det är nästan omöjligt om jag ligger på rygg.

Jepp, samma här.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

somnar oftast på sidan / ryggen men vaknar på golvet , hur i h*lvete

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Är det något som kvantfysiken har lärt oss så är det att enskilda atomer kan exciteras i ett till synes alldeles för energifattigt material. Exempelvis så kan vattenmolekyler i nära nollgradigt vatten skjutas ur vattenmassan och upp i luften där den blir en del av luftfukten. Likadant fungerar det med trådar på Sweclockers, där gamla begravda och till synes avklarade ämnen exciteras av strövande energikvanta bumpas av exciterade medlemmar.

Sover på rygg, somnar på sidan, somnar med kudde, sover utan kudde osv.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.