Metoder för att få fram info om en person?

Permalänk
Medlem

Metoder för att få fram info om en person?

Hej,

Jag behöver få fram info om en person, det jag har att gå på är för och efternamn, ev ort och arbetsgivare.

När jag kombinerade namnet med orten på eniro kom det upp kanske 8 st som hette så, jag behöver alltså få fram vem av dessa som är den jag söker. Personen i fråga ska inte få reda på det heller, varför jag inte kan ringa och fråga alla eller nåt sånt.

Vet att det finns en del riktiga detektivhjärnor här - ge mig era bästa tips

Tack på förhand,

Permalänk
Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Nja, arbetsplats eller annan ytterligare info finns inte registrerad på någon av dom, men tack ändå.

Permalänk
Medlem

skatteverket.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Ring Lisbeth Salander!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Keeper of the Bamse

www.upplysning.se
www.ratsit.se

Du vet väl ungefär hur gammal personen är. Klicka runt på de olika och ta fram personnnummer. Sen ringer du skatteverket och ber om taxerad inkomst för de år du önskar. (2007 har precis kommit in)
Det är offentliga register och de kommer inte ställa frågor. Du får även reda på om personen har något företag. Då kan man gå in på www.allabolag.se och leta upp företaget. Inte säker om det går för enskilda firmor dock.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
www.upplysning.se
www.ratsit.se

Du vet väl ungefär hur gammal personen är. Klicka runt på de olika och ta fram personnnummer. Sen ringer du skatteverket och ber om taxerad inkomst för de år du önskar. (2007 har precis kommit in)
Det är offentliga register och de kommer inte ställa frågor. Du får även reda på om personen har något företag. Då kan man gå in på www.allabolag.se och leta upp företaget. Inte säker om det går för enskilda firmor dock.

Tack för tipset. Ger skatteverket även information om arbetsgivare eller är det bara egna bolag?

Permalänk
Medlem

använd birthday.se med namnet och adressen. kan ta en stund men sedan vet du allt.

Du kan även kolla igenom Stayfriends.se

Då är du dessutom hyffsat anonym.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Tack för tipset. Ger skatteverket även information om arbetsgivare eller är det bara egna bolag?

De kan ju ge information om företaget han jobbar på men jag är högst osäker på om de vet var han jobbar. Du kan väl stalka men jag tror det är olagligt så låt bli det

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen annan som reagerar på hur läskig snubben är? Känns som om det är sånt där som slutar med våldtäkt eller nåt ....

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Ingen annan som reagerar på hur läskig snubben är? Känns som om det är sånt där som slutar med våldtäkt eller nåt ....

Ja det låter riktigt skumt allefall med tanke på TS vill ha reda på massa information om en person utan att han/hon i fråga inte får reda på det

Permalänk

Skaffa/låna Sveriges befolkning 1980, där får du fram var personen var folkbokförd 1980, likaså vilka som var folkbokförda på samma plats. Alltså kan du enkelt plocka fram uppgifter om släktingar den vägen. Så har många som har råkat ut för bedragare gjort, då de ringer och trycker på deras släktingar.
-Inte så roligt att för dem att deras släktingar får höra hur de försöker lura folk på pengar.

Annars om man vet var någon arbetar men man vill veta var den bor, så måste väl gammal hederlig stalking vara det enklaste?

Vill du veta hur mycket inkomst/stålar någon har så gå till biblan och låna taxeringskalendern, passa självklart på att kolla upp dina grannar/polare etc och se hur snåla/snikna de är fast de har bra lön.

*edit*
Annars låt bli damerna det är bara en dum ide, det finns dessutom ingen mening att veta onödiga saker om dem. T.ex. vad deras morsa, syskon eller kusin heter, vem bryr sig? Likaså var de bor, ska man inte hälsa på dem så är det onödigt vetande.
Själv kan jag inte namnet på en enda kvinna i stan förutom de som jag är släkt med, en lärare och så en doktor. Och så skall det förbli, ju mindre man vet om dem dessto bättre. (jag känner inte många män heller för den delen)
Däremot känner jag igen flera kvinnor och vilka platser de brukar vara på, men mer än så vill jag ej veta.
Dessutom är det lättare att inte tänka på en kvinna ju mindre man vet om henne, t.ex. namn är livsfarligt att veta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Ingen annan som reagerar på hur läskig snubben är? Känns som om det är sånt där som slutar med våldtäkt eller nåt ....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Ja det låter riktigt skumt allefall med tanke på TS vill ha reda på massa information om en person utan att han/hon i fråga inte får reda på det

Det är en person från ett företag som har försökt lura mig. Jag vill ha reda på adressen så jag kan skicka efter en massa jobbiga saker och allmänt jävlas, inget annat, inget olagligt, bara lite hederlig hämnd.

Så har vi rett ut det.

Permalänk
Medlem

nix telefon! 020 - 27 70 00. tar ett par månader innan alla har fått in det i sina register, men sen äre lugna bananer.
annars kan man göra som en polares farsa, veckans avreagering:) han skäller ut de i typ 10 min:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.