Permalänk
Medlem

Gtr 2

Där kommer väldigt många trådar som diskuterar bilspel i allmänhet, därför tänkte jag ordna en tråd som specifikt tar upp GTR 2.

Deras produktsida
Gamespot

Så, är där någon mer än jag som lirar detta spelet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varje dag om jag kan.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Inaktiv

jag försöker lira så mycket jag kan.. men kan inte bestämma mig om jag gillar ratt bättre än tangentbord.

Permalänk
Medlem

Tangentbord kan du ju inte lira med, det ger ju noll känsla i spelet.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Avstängd

Har spelet sen ett tag och prövat med tagentbord för att se hur det ser ut, fast spelar inte då jag väntar på g20.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Raceonline, svensk GTR2 liga!

Hejsan,

Lirar GTR2 några gånger i veckan.

Vill tipsa om den svenska raceonline.se ligan. Riktigt kul att köra i en liga.
Det är rejs varje söndag.

http://www.raceonline.se

Visa signatur

Director | Founder - HeXagon e-Sports

Permalänk
Medlem

Re: Raceonline, svensk GTR2 liga!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krukan6
Hejsan,

Lirar GTR2 några gånger i veckan.

Vill tipsa om den svenska raceonline.se ligan. Riktigt kul att köra i en liga.
Det är rejs varje söndag.

http://www.raceonline.se

grymt! Men jag är ju inte så bra på att spela, hur är det upplagt? man vill ju inte förstöra för nån annan

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Spelar åxå men inte alls så ofta längre, men grymt roligt med G25:an

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Ni som har g25'an, hur har ni den, bara fastsatt i bordet? Känns nästan som att man skulle behöva en riktig racerstol för att det ska bli bra...

Är väldigt sugen på ratten iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ligan körs varje söndag med 2st rejs. De brukar ligga på 12-18 varv.

20:30 är det 15min qual time sen går de i ett till ca 22:30.

Läs mer på www.raceonline.se

Angående G25 så sitter den på vanliga bordet och den är helt underbar

Visa signatur

Director | Founder - HeXagon e-Sports

Permalänk
Medlem

har den också på vanliga bordet, funkar kanon! Köp G25 du kommer inte ångra dig! Så underbar

men visst en fet tv och en racingstol skulle ju vara gött!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

JA jag vet att den tråd är över 1 år gammal. Men varför starta en ny när det redan finns en?

Hur fasen får jag moddar att funka? Har lagt det i D:\GTR\Gamedata men bilen finns inte där? :/

Edit: Även forcefeedbacken lackar ur. Den funkar utmärkt i Live For Speed men ej i GTR 2. Vet att jag hade det problemet i första också men då räckte det med att installera om drivarna vilket ej fungerar nu. Man svänger ur lätt som helst åt höger/vänster men all kraft eller hur man nu ska säga ligger i neutralt läge av ratten om ni förstår hur jag menar?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Reverse effects låter det som du letar efter, finns under forcefliken.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ska den vara på eller av?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Ska den vara på eller av?

Har du den på nu så kan du ju testa med den av? Det skiljer från spel till spel då vissa tycker att "det" är rätt...
Edit: Det kanske är så att du alldeles för hög kraft helt enkelt? Alltså, har man jättehög FFB på lite rattutslag så blir det ju väldigt trögt i mitten, och när bilen börjar understyra så blir det jättelätt att svänga.
Så testa att ändra reverse effects till vad det nu är men om det inte fungerar kan du ju testa att bara sänka force/strength (vad det nu heter).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Ska den vara på eller av?

På ska den vara för G25. (tror det gäller alla logitechrattar)

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Hmm okej

Glömde skriva att det är en Saitek R440 jag kör

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.