360 i datorn! [Hjälp!]

Permalänk
Medlem

360 i datorn! [Hjälp!]

Det är såhär att jag behöver er hjälp, ni som har kunskap!

Jag tappade helt suget för WoW för några dagar sen efter 2 års intensivt spelande och önskar nu att jag hade ett xbox 360 att spela på! Till stor del pga Gta IV för jag kan inte vänta i 3 månader!!

Nu är jag ju så illa tvungen och behöver er hjälp att få in 360-känslan i datorn!

Jag har redan:
-Xbox 360 handkontroll till Pc
-Sackosäcken placerad framför min 22"-skärm.
-Race Driver: Grid

Men jag behöver mer känsla! Så var goda att dela med er med spel som är kompatibla med Xbox 360-handkontrollen! Av min egna erfarenhet har oftast Windows Live-spelen detta.

Jag menar alltså inte att använda som en vanlig joystick, utan helt kompatibla spel, tex Grid. (Player 1-lampan lyser i dessa spel.) Tack på förhand!

/busorjan

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Borde inte Assassin's Creed vara kompatibelt med en handkontroll med tanke på att det släppts till både PS3 och 360? Och dessutom är jävligt konsolligt?

Permalänk
Medlem

Alla spel som är omskrivna från 360 borde ha fullt stöd för 360:s handkontroll iaf. Själv så har jag kört Grid och The Club med 360 kontroller på PC:n, jag antar att Mass Effect och Oblivion har stöd för detsamma. Spanar du runt på relativt nya titlar på Gametrailers som har släppts både på 360 och PC så borde du hitta en hel del som går att lira på så sätt

Själv så har jag nyligen skaffat mig en HDTV (sony bravia 40" fullhd) så jag börjat först nu upptäcka fröjden i att kunna lira vissa typer av PC spel med kexbox dosan också. Jag skaffade mig en Xbox360 i samband med TV:n också så jag har en del att komma ifatt jag med

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem

Rainbow Six Vegas
Rainbow Six Vegas 2
Overlord
Assassins Creed
LEGO: Indiana Jones
Gears of War
Colin McRae: DiRT (Har jag för mig i varje fall)

Det är dom jag kan komma att tänka på nu, dock så finns det ett finurligt program som heter Xpadder vilket gör att du kan använda din 360 kontroll som mus och ställa in alla knappar på kontrollen. Detta gör att du kan spela vilket spel som helst med handkontrollen.

Permalänk
Medlem

Devil may cry 4 ska funka också är iaf ett grymt bra spel.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 och Tomb Raider Anniversary lirade jag senast med handkontroll

Edit: om du vill kunna ändra känslighet och annat på dosan kan du göra det genom XBCD: http://matt-land.com/xbcd/

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Alla spel som har Games for Window loggan har stöd för Xbox 360 kontrolen då detta är ett krav för att få ha del av loggan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Sega rally det nyaste funkar det mä

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Assassins Creed har jag såklart klarat också, glömde det. Tack för tipsen!

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Testpilot

Halo 2 är i princip helt anpassat för 360-handkontrollen men är dock enbart för Vista.

(Ja, jag vet att det går att komma runt med lite hacks men det räknas inte)

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Spel som Halo är helt uteslutna, jag mår bara illa av dom. Pew pew laser skjuta aliens är inte min grej.

EDIT: Testade Overlord Demot, och jag måste säga att det känder som en förenklad version av Fable, och nästan lite sämre. Bra spel, men nej tack.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Clive Barkers´s Jericho
Beijing 2008

mer kommer jag inte på så här på rak arm!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Om det stämmer angående Windows logga grejen MugiMugi snackar om borde väl Crysis ha stöd för det? : )

Har funderat på att köpa kontroll själv, och har tittat lite på denna:
http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/gamepads/d... kommer den funka bra i spel tror ni?, kanske är en Xbox kontroll fast till PC, har ingen koll alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Om det stämmer angående Windows logga grejen MugiMugi snackar om borde väl Crysis ha stöd för det? : )

Har funderat på att köpa kontroll själv, och har tittat lite på denna:
http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/gamepads/d... kommer den funka bra i spel tror ni?, kanske är en Xbox kontroll fast till PC, har ingen koll alls.

Ser precis ut som en 360 kontroll.
Schysst med en fläkt för att kyla händerna så man slipper handsvett :), coolt feature tycker jag.

Funkar säkert bra, men kanske bättre att satsa på en trådlös en? Köpte för någon dag sen en 360 kontroll, trådlös då till datorn.

Funkar väldigt bra på devil may cry 4, även fifa 08, konstig i menyerna dock men spela fungerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Alla spel som har Games for Window loggan har stöd för Xbox 360 kontrolen då detta är ett krav för att få ha del av loggan.

Civilization 4 BtS har Games for Windows-loggan och jag tror knappast man kan spela det med handkontroll.

Permalänk
Medlem

Hade jag haft större rum där datorn är hade jag nog övervägt att skaffa mig en trådlös. Sedan har jag bara en 22" skärm med.. ment ack för tipsen ändå, får lösa runt lite angående Chillstream så får vi se..

Hur fungerat trådlöst till PC (?) och hur fungerar det när man har flera handkontroller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Hade jag haft större rum där datorn är hade jag nog övervägt att skaffa mig en trådlös. Sedan har jag bara en 22" skärm med.. ment ack för tipsen ändå, får lösa runt lite angående Chillstream så får vi se..

Hur fungerat trådlöst till PC (?) och hur fungerar det när man har flera handkontroller?

Funkar hur bra som helst för mig, bara lute sig tillbaka i stole och spela på. Jag kör också via en datorskärm men köpte främst trådlöst pga möjligheten att spela via TV.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Om det stämmer angående Windows logga grejen MugiMugi snackar om borde väl Crysis ha stöd för det? : )

Har funderat på att köpa kontroll själv, och har tittat lite på denna:
http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/gamepads/d... kommer den funka bra i spel tror ni?, kanske är en Xbox kontroll fast till PC, har ingen koll alls.

Jag har den själv till min HTPC och den funkar finfint...hittas av vista som en 360-kontroll och känns i stort sett precis som en sådan, dock är den liiiite krympt. Känns ovant ibörjan om man vant sig vid 360:ns kontroll, men sen är den helt ok. Fläkten är dock grymt högljudd så den undviker jag så mycket ja kan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a.d.o
Funkar hur bra som helst för mig, bara lute sig tillbaka i stole och spela på. Jag kör också via en datorskärm men köpte främst trådlöst pga möjligheten att spela via TV.

Nice nice, vad köper man trådlösa handkontroller som funkar till PC? hittade inget verkligen.. Hur fungerar det om man vill köra mera en just en handkontroll?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Jag har den själv till min HTPC och den funkar finfint...hittas av vista som en 360-kontroll och känns i stort sett precis som en sådan, dock är den liiiite krympt. Känns ovant ibörjan om man vant sig vid 360:ns kontroll, men sen är den helt ok. Fläkten är dock grymt högljudd så den undviker jag så mycket ja kan...

Kör inte Vista, men i framtiden kan det ju vara bra med en handkontroll som funkar till Vista. Kommer kännas ovant hur eller hur för mig då jag aldrig kör med handkontroll, så tänkte det var dags o testa på det lite nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Nice nice, vad köper man trådlösa handkontroller som funkar till PC? hittade inget verkligen.. Hur fungerar det om man vill köra mera en just en handkontroll?

Kör inte Vista, men i framtiden kan det ju vara bra med en handkontroll som funkar till Vista. Kommer kännas ovant hur eller hur för mig då jag aldrig kör med handkontroll, så tänkte det var dags o testa på det lite nu!

Åh huu hojj vad du lånar min tråd.

Det finns trådlösa 360-kontroller var som helst, jag tror alla dessa funkar till PC, skillnaden med den jag köpte är att man får med mjukvara som gör att man kan vara flera på samma dator med olika 360-kontroller, + att den inte är trådlös.

Har testat lite olika spel, The Club, Overlord, Track Mania och installerade Assassins Creed igen, men The Club var ingen hit, Assassins Creed känns inte motiverat då jag har klarat det två gånger och allting är så enformigt.

Jag har faktist tänkt över att köpa ett 360, ska det vara så jobbigt att vänta i 80 dagar på ett spel!? Jag är desperat, kan inte rockstar skicka mej versionen dom arbeter på nu.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Vet någon en billig handkontroll som fungerar både till pc och till Xbox 360?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Du kan ju alltid köpa en billig USB kopia eller the real deal ang trådlösa dosor, du kan använda vilka som helst men du måste ha en speciel mottagare och mjukvara för att få det att funka.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Det MugiMugi säger stämmer... Games for Windows loggan är viktig när det kommer till 360 controller stöd. Alla spel som har GFW loggan där gamepad är passande att spela med (altså inte tunga strategi spel etc.) har stöd för 360 controllern. Crysis inget undantag.

Alone in the Dark
Assassin's Creed
Bionic Commando
BioShock
Crysis
Gears of War
Geometry Wars

är nån av titlar jag vet har riktigt GFW stöd, altså ikoner etc. byts ut passande till controllern.

Permalänk
Medlem

Halo 2.

Det är lite störigt ibland när jag hjar gitarhero gitaren inkopplad. Då kan datorn tro att jag vill spela ett krigs spel med en gitarr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb