Electronic Arts begränsar antalet ominstallationer

Permalänk

Jag är väl inte direkt guds bästa barn när det gäller att köpa spel men jag köper en handfull i kvartalet(på en höft)...90% av spelen jag köper har jag tankat hem innan...personligen brukar jag spela spelen jag köper ett tag, sen av installera jag. för att långt senare när jag känner för det dra en omgång av det..tog tex upp star wars jedi outcast för ett par veckor sen....fortfarande kul....ska nog instalera c&c decade och spela lite gammal hederlig rts(jag hatar ea för att dom slaktade westwood)...som sagt var det finns många godingar i min spelsamling....men allvarligt talat så måste ea ta bort spärren om ett par månader...o ja jag formatera mera- ett tag körde jag ping pong mellan xp o vista(x64)....

att jämföra mitt stavande med en 13-år ringen är en förolämpning mot den tidigare nämnda 13-år ingen...

erhm varför blir alla mina rants så sega o långdragna?

mvh:
fluffmajster

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Hedersmedlem

Hehehe folk har redan börjat ge spelet sämsta möjliga betyg på olika sajter som en protestaktion mot begränsningarna. Gör det ni också.

Återigen stackars konsumenter.
Seriöst varför ska hederliga konsumenter betala och straffas för detta?
Tragiskt att piratversioner skall erbjuda en så mycket bättre produkt, än originalet.

Man börjar ju undra om det verkligen krävs någon utbildning alls, för att sitta i högre ledning och besluta massa saker o ting. VOC verkar ju uppenbarligen som nått okänt för dessa personer med feta löner.

Permalänk
Medlem

EA är verkligen idioter på alla plan, dels för de släppte spelet överhuvudtaget och sen deras online download tjänst "EA Download" suger så jävla hårt. Du har tillgång till spelet ett halvår vill du ha det utöver det så måste du betala extra så får du ha tillgång till det ett år istället eller om det var två år kanske. Sjukt löjligt man köper ju spelet till fullpris, man hyr det ju inte. Det här med att det inte går att installera mer än på ett visst antal konfigurationer är också så jävla korkat, helt meningslöst. Piraterna kom med en fungerade release 4 dagar innan spelet släpptes. De kan inte spela online visst, men det skiter väl piraterna i och de kan installera på hur många datorer de vill. Jag däremot som (tyvärr) köpte skitspelet kan inte installera det på hur många datorer jag vill. Så alltså kontentan är, de som kör crackat påverkar det inte, det påverkar ENDAST de som köpt spelet. DET är ett korkat kopieringsskydd. Nä tacka vet jag steam, inga jävla dumheter där. Bojkotta EA med anledning av att de släpper framstressade skitspel och bara är rent ut sagt korkade.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Kul att EA uppmanar folk att piratkopiera genom sina fina funktioner!
Piratkopiera = slipp EA's naziregler!

Kom ihåg, det var inte jag som sa det, det var det EA som gjorde!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Verkligen synd att de förstör spelet med att göra sådär.

Det är för övrigt ett rätt trevligt spel, i alla fram till fasen innan rymdutforskarfasen. Om än väldigt, VÄLDIGT, kort och knappast värt några 500kr... Det är inte många speltimmar fram till sista fasen. Två dagar tog det mig till sista fasen och då har jag inte spelat speciellt mycket...

Min crackade version fungerar alldeles utmärkt om ni undrar

Visa signatur

En potatis

Permalänk

EA måste skoja?, visst gör det på spore det är inte så noga men Red alert?! "cries" man kan unda vad de håller på med.
Håller med mrfisse dock, steam är den bästa lösning för att försöka stoppa pirater.

Visa signatur

Livet leker.

Permalänk
Medlem

Man måste dock ge dom en eloge, dom (spelbolagen) över 20 år har dom försökt med alla möjliga kopieringsskydd och dom har ännu inte lyckats. Minns fortfarande hur man satt och kopierade kompisens kassetter i en dubbelkassetspelare till min C-64.

Detta "försök till hinder" ligger nog på toppen av korkade försök.
I tätt följd av att man måste ha cd/dvd skivan i läsaren för att starta. När jag har köpt ett spel och installerat det, så vill jag ha den i sitt fodral för att bevara den.

Problemet ligger väll i att man egentligen inte äger ett media, film/spel bara för att man har köpt den. (Surt sa räven....). Om man ska följa lagen så får man ju inte ens kopiera en film man köpt för eget bruk.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Dumma dumma EA, undra när de går under...

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk

De förlorar ju helt klart kunder som känner till piratkopiering men de som inte kan sånt, som kanske köper alla sina spel de vill ha, hur tror att de ska resonera? Pirater kanske hade laddat ner de ändå men hur många som kanske hade tänkt köpa spelet kommer kanske inte skita i spelet totalt pga detta.

Jäkla nötter på EA de där.

Permalänk
Medlem

fan det galnaste jag hört. som om det inte räckte med starforce som pajjar hårdvara.

Sen att det skulle användas för att stoppa piratkopiering av spelet visar bara på eas naivitet. skydden knäcks och missgynnar bara konsumenten. Snacka om att missgynna dom som faktiskt betalar dyra pengar för spelet.

Tänker direkt på halflife 2 som krävde att man skulle vara online för att kunna spela.. visst, höll väl i ca 2 cekor sen kunde man köra piratversionen offline. jävla dynga.

En sak är iaf säker. sånt här trams bojkottar jag.

edit: odjå, råkade visst rösta ja, hoppas att alla andra som röstat tryckt fel som jag.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur dom skulle spärra det? Enda möjligheten är väl om man måste registrera det online? Annars om man formaterar mellan installationerna bör man kunna installera 3ggr till?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Fast det är ju det som är min poäng. Folk VILL spela EAs spel och betala för det, men laddar istället hem det på grund av det skydd EA själva sätter dit. EA skjuter sig själva i foten.

Det finns tre grupper:
1. De som betalar och lever med skyddet
2. De som vill betala men istället laddar ner på grund av skyddet
3. De som inte tänkt att betala från start.

Utan skyddet hade ju EA tjänat på både grupp 1 och 2 men inte 3. Istället så tjänar de nu bara på grupp 1 (som troligen ändå är rätt irriterade) och i utbyte för att förlora grupp 2 så har de inte fått någonting (som det sagts, skyddet stör inte de som laddar ner). De har genom detta skydd alltså ENBART minskat andelen som betalar för spelet utan att för den delen gjort någonting för att stoppa kopiering.

Om inte annat så är detta skydd direkt fientligt för EAs försäljning då de skulle sålt mer utan det. Och de har inte tjänat någonting på att ha det.

Vare sig de skjuter sig själva i foten eller inte så är det deras rätt att skydda sitt spel hur dom vill.

Tänk om alla skulle börja stjäla det de inte tycker är rättvist sålt/skyddat.

Att folk (Grupp #2) anser det vara sin mänskliga rätt att få spela Spore utan att betala för det endast pga kopierings skyddet är ju vansinne.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Asså. är detta forum till för blåsta personer eller folk med iq?
Varför ska du installera samma spel på fler än 3 datorer?

läste även någon annans killes inlägg att hl2 krävde registrering över nätet och du tyckte det var dåligt? så folk tankade hem det istället...
hmm har man då inte internet för att registrera sin produkt?
Låter mer som en väldigt dålig bortförklaring att få ett spel gratis.

Permalänk
Medlem

Detta är varför man aldrig borde köpa EA Games spel. Trots hög pirataktivitet så straffar de kunderna med detta förbannade skit. De är lika motsträvande som SF. När biograferna står halvtomma så ökar de priserna, vilket är en legendarisk strategi inom självdödarindustrin.

Jag skulle kunde lista alla våldsgärningar och olyckor jag önskade hönsen på EA, men då tror jag knappast något skulle bli minsta imponerad. EA är för bekväma i deras situation, det behövs något som tar ned dem på market igen.

Citat:

Daog Skrev:
Asså. är detta forum till för blåsta personer eller folk med iq?
Varför ska du installera samma spel på fler än 3 datorer?

Jag tänkte precis samma sak när jag lästa ditt inlägg.
Köper du mjukvaran skall du ha möjlighet att använda det för personligt bruk som du behagar.

Permalänk
Medlem

Äsh man håller sig till steam. Då äre kul att handla

Permalänk
Medlem

Kopieringsksydd kommer man iaf runt, sånt här är meningslöst. Det irriterar bara dem som betalar för spelet och det är en grovmiss.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Är det 5 installationer på 5 olika datorer eller är det 5 installationer totalt? För jag kommer bara ha spelet installerat på en dator men om det är 5 totalt så kommer det bli jobbigt att ringa EA efter 2-3år när jag har installerat spelet 5 gånger.

Jag avinstallerar alltid spel som jag inte spelar så jag kommer garanterat ha installerat spelet 5 gånger under 2-3år.

Permalänk
Medlem

Frågar igen:

Förstår inte hur dom skulle spärra det? Enda möjligheten är väl om man måste registrera det online? Annars om man formaterar mellan installationerna bör man kunna installera 3ggr till? Om det fungerar med formatering mellan gångerna blir "amatörerna" mest lidande då dom kanske inte ens vet hur man ominstallerar operativsystemet. Går säkert att luska rätt på spärren i systemet utan att ominstallera/formatera om det nu inte är onlineregistrering på eländet.

Permalänk
Medlem

Tur att de inte gjorde detta med crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Asså. är detta forum till för blåsta personer eller folk med iq?
Varför ska du installera samma spel på fler än 3 datorer?

läste även någon annans killes inlägg att hl2 krävde registrering över nätet och du tyckte det var dåligt? så folk tankade hem det istället...
hmm har man då inte internet för att registrera sin produkt?
Låter mer som en väldigt dålig bortförklaring att få ett spel gratis.

Piratkopiering innebär inte per automatik att en person laddar hem någonting med hjälp av den datorn spelet ska installeras på. Det går att ladda hem spelet på nordpolen, bränna och sen installera på datorer över hela världen. Eller så tar jag helt enkelt och crackar det efter att jag installerat med min kompis köpta kopia... eller kanske köper en piratversion på svarta marknaden.

Som svar på din fråga verkar det tydligen vara ett forum med en hel del blåsa personer.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragge
Frågar igen:

Förstår inte hur dom skulle spärra det? Enda möjligheten är väl om man måste registrera det online? Annars om man formaterar mellan installationerna bör man kunna installera 3ggr till? Om det fungerar med formatering mellan gångerna blir "amatörerna" mest lidande då dom kanske inte ens vet hur man ominstallerar operativsystemet. Går säkert att luska rätt på spärren i systemet utan att ominstallera/formatera om det nu inte är onlineregistrering på eländet.

"!" Kan någon fälla en kommentar ang. detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag Vare sig de skjuter sig själva i foten eller inte så är det deras rätt att skydda sitt spel hur dom vill.

Tänk om alla skulle börja stjäla det de inte tycker är rättvist sålt/skyddat.

Att folk (Grupp #2) anser det vara sin mänskliga rätt att få spela Spore utan att betala för det endast pga kopierings skyddet är ju vansinne.

Gör skillnad på stöld och kopiering, det är inte samma sak. Det är inte så att för var person som piratkopierar ett spel kommer någon annans, köpta, spel att försvinna på något magiskt sätt.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag kommer då inte att köpa ett spel med den här skiten, om dom håller sig till detta lär dom väll nästan gå i konkurs, andra alternativet är ju att lägga ner begränsningen. Jag tror det blir många som skippar att köpa, ominstallationer behöver man, ibland ofta pga virus, ostabil dator som sabbar systemfiler, ickefungerande/buggande nvidia drivrutiner hehe :D, köper nya hårddiskar, sorterar om...

Hålla på att strula och kontakta EA efter man passerat gränsen kommer man inte att göra, sen tar det säkert 5 dagar innan man skulle få svar och sen 5 dagar till innan det fixas, då har man ju tappat lusten totalt.

Felet är ju att det finns för många sportidioter ute i vårt land som köper eas sportspel hur sopiga dom än är så måste dom bara ha orginalet hela tiden,det är detta som driver ea att köpa upp lovande företag/speltitlar och lägga ner dom för att bara utveckla nästa års hjärndöda nba/nhl 2009.Dom fattar inte bättre,alla som köper sportspel borde skämmas och istället ge sig ut i naturen och utöva sporten istället,då skulle vi slippa eas skit.....

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Gör skillnad på stöld och kopiering, det är inte samma sak. Det är inte så att för var person som piratkopierar ett spel kommer någon annans, köpta, spel att försvinna på något magiskt sätt.

*WORD*

LOL

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Så länge du är kopplad till internet då du avinstalerar så får du din "gång" tillbaka.

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem

Vad händer när man vill installera det här spelet om säg 5 år pga nostalgiska skäl och EA har stängt aktiveringsservern? Som vi alla vet är det olagligt att gå runt kopieringsskydd så spelet är då värdelöst eller hur ni som tycker EA gör rätt?

Nä EA kommer förlora på det här och det stort iom att allt fler får upp ögonen över att det är smidigare att vara pirat än att göda bolagschefer som ingenting fattar av dagens spelmarknad!

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Gör skillnad på stöld och kopiering, det är inte samma sak. Det är inte så att för var person som piratkopierar ett spel kommer någon annans, köpta, spel att försvinna på något magiskt sätt.

Är det allt du har att komma med? Hur du än vrider och vänder på det så kommer piratkopiering alltid vara stöld.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderHoken
*WORD*

LOL

Ok..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

får man stålarna tillbaka för spelet efter 3 ominstallationer =/ hehe

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd

detdär är helt värdelöst,skulle aldrig köpa detdär, dom får spelen ja köper har jag just för att kunna installera spelen utan behöva tanka hem.

min speldator krashar ofta när jag byter komponenter eller klockar och 3ggr är skitsnålt, tänk om oblivion hade så man bara kunde installera 3 ggr

Permalänk

Wow, dom bara tigger och ber ju om att bli piratade! Köp inte sånn här skit! Marknaden styrs av utbud kontra efterfrågan. Döda efterfrågan på skit och skit skall gå hädan!

Visa signatur

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste
(")_(") Bunny into your signature to help him gain world domination (yes we have cookies)