Nokia N95 hur använda GPS?

Permalänk
Medlem

Nokia N95 hur använda GPS?

Hur använder man GPsen i Nokia N95?

Jag valde kartor, gick på inställningar och valde 3 eftersom jag har 3 som operatör.

Men jag får inte exakt adress där jag befinner mig, stod på en balkong och gps signalen i högra nedersta hörnet visar bara ett X.

Ska det vara så himla svårt att få igång, jag menar hallå hur svårt ska det vara på en skala 1 till 10.

Hjälp för jag blir tokig

Permalänk
Medlem

är inge svårt alls att få igång den. du gör rätt som du gör. när det är ett litet kryss nere i hörnet så menas det att du inte fått någe fix på satelliterna. låt den ligga en stund. kan ta allt från 30sec till 20min innan den hittar dom första gången.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Hedersmedlem

du kan ju börja med att inte stå på balkongen gå ut på gatan o testa, du måste även stå still medans telefonen söker eter GPS satelliterna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
du kan ju börja med att inte stå på balkongen gå ut på gatan o testa, du måste även stå still medans telefonen söker eter GPS satelliterna

Jo förvisso, men jag vill inte stå på gatan, jag vill stå på balkongen

Vad kostar det förresten, någon som vet? Har tre som abb

Permalänk
Medlem

Min bluetooth-gps (globalsat BT359S) har inga problem att få GPS-fix på fönsterbrädan i vardagsrummet, innanför balkongen.

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat telefonen så du har A-gps?
Har du lagt in kartorna på minneskortet?

Jag tyckte väl iåförsig att GPSen sög på min N95:a de va lite därför ja gav bort skiten och köpte mig en N82..
Den kan man sitta inomhus och få fix med. (BETONGKLUMP)

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Om det är n95 8gb så har den GPS antennen på vänstra sidan av knappdelen, så hålla den öppen ska ge bättre signal. Några sekunder brukar det ta för mig att GPS får fix med AGPS.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita