Permalänk
Robot

Inhandlade Compaq DL360's

Fick mina servrar som jag beställt för 895:-/st idag. Dessa kommer monteras in i rackskåpet under helgen.

Setup:

Dual Intel P3 Xeon 1.4GHZ
1024MB RAM
2x 10/100/1000 RJ-45
HP iLO (Integrated Lights Out Management)

Besök albumet: Inhandlade Compaq DL360's av Taentreo

Permalänk
Medlem

Alltid kul med lite server bilder;) 895kr/st var ju inte illa pinkat;)

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem

Verkligen bra pris :3

Permalänk
Hedersmedlem

Jäklar bra pris för 1u-servrar, de brukar alltid vara dyrare än större modeller. Kikar just nu på ett Chieftec 1U UNC-110E-B som kostar mer än servrarna du köpte. Hittade en gammal IBM Netvista desktop-dator som jag ska köra som redudant pfsense-dator via protokollet CARP

Vad ska datorerna primärt användas till? Vad är det för hårddiskgränssnitt på dem?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Har en likadan i plugget att mecka med, mig veterligen är det scsi.....som dock inte fungerar som det skall i det exemplar vi har...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Muppens: Ja, det är SCSI3 integrerat på moderkortet. Dessa maskiner har även batteribackup för raidkontrollrarna.

Kr^PacMan: Ja, jag förstår inte varför det ska vara så j*vla dyrt med rackchassin över huvudtaget..
Låter bra för övrigt, Det är u160 med raid integrerat i maskinerna.
Jag tror att maskinerna ska användas till Webb och Mail.
Eller filserver och mail, lustigt att köra filserver på en 1u maskin dock (ska koppla i 14diskars storageworks isåfall)

Lurvztr, Robbaz: Håller med

Permalänk
Medlem

*dräääääggeeeeel*

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Haha mer skrot till skrotnisse och hans vänner.

895 :- skulle jag säga är ett riktigt skitpris. Har du någonsin ens sökt på en vanlig nätauktion? typ tradera?

1U servrar med Xeon processor på 2 GHz+ med SCSI disk brukar gå för runt 1000-lappen, med lite tur kan man få dom för 700-800.

http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=1u+server&se...
Finns flera objekt med åtminstone dubbla prestandan för 1000 pix ute.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nfm
Haha mer skrot till skrotnisse och hans vänner.

895 :- skulle jag säga är ett riktigt skitpris. Har du någonsin ens sökt på en vanlig nätauktion? typ tradera?

1U servrar med Xeon processor på 2 GHz+ med SCSI disk brukar gå för runt 1000-lappen, med lite tur kan man få dom för 700-800.

http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=1u+server&se...
Finns flera objekt med åtminstone dubbla prestandan för 1000 pix ute.

Lol Jag är nöjd iaf, anser att det är ett helt acceptabelt pris. Dock har jag bara betalat 895:- för båda sammanlagt. Haha du är säkert avundsjuk som fan också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri
Fick mina servrar som jag beställt för 895:-/st idag.

Om priset gällde för båda tycker jag den där meningen är lite motsägande.

Avundsjuk, nja, skulle vara att du må ha ett lite större skåp då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nfm
Om priset gällde för båda tycker jag den där meningen är lite motsägande.

Avundsjuk, nja, skulle vara att du må ha ett lite större skåp då.

Det var egentligen såhär! att företaget som jag bytte lite prylar med beställde maskinerna åt mig exkl. moms och jag ville ha två därför betalade jag en själv, exkl. moms. Så alltså har jag endast betalt 895:- för allt.