Ang "varningar" "provmedlem" etc...

Permalänk
Medlem

Ang "varningar" "provmedlem" etc...

När man, såsom jag fått några varningar på sig...Så är man sedan "brännmärkt".
och får ofta helt ovidkommande skit på sig av andra medlemmar pga detta såfort diskussionen går "hetare", vilket absolut inte främjar diskussionklimatet, just pga det står att man är varnad.

Jag vet att jag förde denna diskussion med den moderatorn som gav mig min första varning för en sisådär 3 år sedan (felaktigt, jag halkade dit på ett bananskal pga en annan user fick ett totalspel och ca 4 varningar på 30 min) och jag vet att den fd modatorn, har gått vidare och är numera den staff som brukar svara i denna tråden.

Den diskusionen jag förde med denna numera staff, försäkrade mig om att SweC, skulle plocka bort all gammal skit när ÖÄ återinfördes (tror du kommer ihåg detta "XPhase" ?)

Att jag senare drog på mig 2 st varningar, som var mer än berätigade, är en annan sak, men ingår och faller mig mig kort.

Men fortfarande anser jag att varningar och "provmedlem"...är en sak MELLAN MIG mig som USER OCH STAFF, och att jag inte behöver få konstanta gliringar av folk som tillför nada.

Jag har runt 4,000 inlägg här och gör inga "HAHAA" inlägg eller "+ visst" inlägg.
Ni har ett par hundra seriösa users som vet vad de pratar om, och lägger goda råd och advekvata råd.

Till dessa tillhör jag, men varje gång jag skriver något, får jag se att det skyltas med mina synder och ofta får jag även skit för detta.

Är det så det skall vara ? Borde inte denna saken vara mellan staff och mig ? Varför blir man "bränmärkt" så att man är som en skottfågel för tom de enklaste newbierna som inte ens kan stava till "+" och skapar inlägg i den pariteten ?

// En mycket trött på att bli "bränmärkt"användare.
DET BORDE VARA EN SAK MELLAN USERN OCH SweC, skriver man massa inlägg här, så är det inte ovanligt att man blirn varnad till slut, emedan det finns gott om oseriösa user som tycker det är dökul att bara hoppa in här och trigga folk som ser detta som en seriös sajt.
TITTA på andelen users som har kunskap och försöker skriva seriöst, titta på mängden varningar vi har..................

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Sötast

och detta ska komma från en prov..........

hehe nä jag bara skojar, jag håller med faktiskt.
Det är en sak mellan två personer (i detta fallet moderator och användare)
och folkmassan har egentligen inget med det att göra alls.

Det fyller alltså ingen funktion för användaren, så som jag ser det iallafall.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur det fungerar i praktiken, men rent spontant så tycker jag att provmedlem låter som att någon blivit bannad förr och nu får vara medlem på prov för att se om personen i fråga lärt sig att uppföra sig. Inget fel i det tycker jag, men i så fall borde man ju bara vara provmedlem temporärt, och sedan gå över till att bli en vanlig medlem efter ett tag när man visat att man skärpt till sig. Fast det låter ju på dig Bogey som att du blivit permanent provmedlem, och det kan jag hålla med om inte är riktigt rätt.

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Det pågår för tillfället en intern diskussion om den här frågan. Jag ber att få återkomma inom några dagar.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Permalänk
Avstängd

Bogey jag håller med dig i ditt inlägg, jag har skälv frågat en modarator vad detta innebär, svaret jag fick då va att du har lättare att bli avstängd igen ifall det skulle vara så. Du har en provotid på kanske 2 månader eller mer ,drar du på dig EN varning till nu så blir du avstängd direkt. men jag anser det åxå att det är fel av users att komendera att du har anmärkningar. jag brukar ta i pm ibland i fråga folk med varningar ,men jag spammar inte in en massa att users har varningar i deras inlägg.

Hare bra jag hoppas modaratorerna kommer med en lösning på detta pinsamma problem

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Hej!

Det pågår för tillfället en intern diskussion om den här frågan. Jag ber att få återkomma inom några dagar.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Hej Albert.
Tack för ditt svar och jag hoppas ni kommer fram till någon respons och beslut.
Det sades något om endera "clean slate" eller åtmindstonde att det enkom skulle synas för staff när forumet skulle "göras om" och få tillbaka ÖÄ, men så skedde aldrig ?

Även tack till er andra för fina svar.
( Och ja, perost, man blir permanent "provmedlem" som reglerna är nu, bestraffningen tar aldrig slut. )

Mvh

Bogey / Uffe.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har nu tagit beslut i den här frågan. Vad som gäller går att läsa i http://www.sweclockers.com/forum/announcement.php?s=&forumid=..., under informationen om den senaste tävlingen. Dessutom finns informationen i följande tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
och detta ska komma från en prov..........

hehe nä jag bara skojar, jag håller med faktiskt.
Det är en sak mellan två personer (i detta fallet moderator och användare)
och folkmassan har egentligen inget med det att göra alls.

Det fyller alltså ingen funktion för användaren, så som jag ser det iallafall.

Du har helt rätt jag drog också på mig en varning för länge sen men det var på fyllan så jag fick stå mitt kast och tänka på vad man skriver.Så varningen gjorde helt vad den borde i mitt fall,jag fick lära mig att uppföra mig vettigt:))
Det känns lite som att det borde finnas en preskriberinggräns på något år eller så så att om man bättrat sig och sköter sig så borde varningen/varningarna försvinna rullande,för även vi som kan bli lite hetsade ibland kan faktiskt fortfarande tillföra mycket bra grejer till sweclockers community tycker iafall jag:))
MvH albanen...

EDIT:Jag försökte göra som du förklarar i tråden gapa men det funkar ju inte alls??
Jag kan inte få kontrollbilden att stämma fastän jag testat flera gånger både i FF3 ock MS IE7,är detta en bug av nåt slag?
MvH albanen...

EDIT2:Nu funkade det helt plötsligt efter 20 försök i både firefox3 eller explorer7???
Väldigt skumt men jag är nöjd iafall.
Trevlig kväll allihopa:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Vi har nu tagit beslut i den här frågan. Vad som gäller går att läsa i http://www.sweclockers.com/forum/announcement.php?s=&forumid=..., under informationen om den senaste tävlingen.

Jag tackar för ditt svar Albert.
Fint att ni kommit fram till en respons och att ni förstått att det inte är främjande för disskusionen när folk som jag får i ansiktet att vi bara skall hålla käften av newbies som varken kan eller vet när vi säger någet som går över deras begreppförmåga.

// Bogey / Uffe.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Jag blev lite fundersam när jag läste detta, jag har gått från provmedlem till medlem innan? Hur kommer det sig när det står att den titeln är permanent?

Jag saknar min provmedlemsstatus och vill gärna inte att mina anmärkningar döljs, dom har blivit en del av min avatar tycker jag och helst av allt skulle jag vilja ha tillbaka min provmedlemsstatus.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

bra förändring. bergmanman bara att dra på dig en varning till om det är så viktigt för dig. eller pm:a moderator allra helst

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Jag har varit provmedlem i 4-5år nu, tycker jag förtjänar att förlora mina anmärkningar och provmedlem status vid det här laget..? Tycker det lite är löjligt att man ska vara brännmärkt ett halvt decenium senare..
Kommer inte ihåg exakt vad jag gjorde men minns att det inte direkt var några allvarliga saker.

EDIT, så går det när man inte läser hela tråden ordentligt och inte såg GAPas post. HIT ME någon moderator.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"