Logitech MX Revolution värdelös - vilken istället?

Permalänk

Logitech MX Revolution värdelös - vilken istället?

Jag beställde en Logitech MX Revolution just för att den har ett ganska unikt utseende och jävligt skön att använda. Problemet är att jag använde en sådan för ett år sedan, den fungerade skapligt men tappade kontakten och muspekaren hoppade till lite ibland. Men jag tänkte ge den en till chans, i hopp om att de uppdaterat och fixat problemen. Men det hade de ju inte. Denna var ännu värre, gick inte ens använda att surfa med. Så nu är den stora frågan: Vilken mus ska jag köpa istället? Finns ju inte direkt någon likvärdig vad jag hittat.

Någon som kan ge tips? Sitter på en MX500 just nu som jag är nöjd med, men vill ha en ny. Logitech är i princip ett krav, alltid föredragit dem.

Tack på förhand!

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med min Revolution när jag använde den. Har dock hört att problemet ligger i SetPoint och försvinner helt om man avinstallerar SetPoint. Har inte själv testat eftersom jag är lite fäst vid dom funktioner SetPoint erbjuder. Något att prova kanske? Själv har jag bytt till Logitech MX1100 och är helnöjd.

Permalänk

Okej. Jag körde Überoptions för att få rätt funktioner till scrollen, men tror det använder setpoint på något sätt, eller om det är en modifierad version av det.

Mx1100 har jag missat, DustinHome hade ingen bild på musen, så därför har jag missat den. Ser ju helt ok ut, blir nog ett köp! Tack för tipset

edit: Beställt!

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Kör en MX1000 har inga problem alls med den. (utom att det inbyggda batteriet får man byta själv med när det är kört efter några år).

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Logitech G9. Bra respons, sköna knappar, hastighetsinställningar direkt på musen.

Dock har den ett lite speciellt grepp som kanske inte passar alla.

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."

Permalänk

Har beställt en MX1000 som väntar på posten

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Har en Revlolution och har inte märkt några som helst problem, har inte installerat setpoint heller..enbart plug n play.