Excel - Hämta information från ett dokument klistra in i ett formulär skapa fil

Permalänk
Medlem

Excel - Hämta information från ett dokument klistra in i ett formulär skapa fil

Hej,

Detta är ett problem jag suttit med länge utan att ha lyckats löst det så jag ska försöka förklara så bra jag kan.

Tycärr så verkar man inte kunna bifoga dokument så får förska förklara det ändå.

Okej, jag har dockument "A" vilket är ett excel dokument och är en lång, lång lista med företags glömda betalningar.

Dokument "B" är ett formulär som viss information från lista "A" skall klistras in i. Exempevis, Ftg namn, adress belopp osv

Okej nu kommer det riktigt jobbiga.

Dokument "A" ser ut som följande.

Kolumn A: Kundnummer (det står DL00 framför varje kundnummer vilket jag inte vill ha med)
Kolumn B: Företagsnamn
Kolumn C: Fakturanummer
Kolumn D: Dröjsmålsränta
Kolumn E: Datumet då fakturam bör ha blivit betald
Kolumn F: Datum då den blev betald
Kolumn G: C/O
Kolumn H: Gatuadress
Kolumn I: Postnummer
Kolumn J: Postort

Vad jag vill göra är följande

1) Jag vill kopiera kundnumret från dokment "A" till "B" i A:8 med DL00 borttaget och få Kundnummer skrivet framför dem.

2) Jag vill ha Kolumn G,H,I,J och B kopierat in i olika rutor.

3) Jag vill att alla med samma kundnummer blir inlagda i samma dokument med fakturanummer kostnad för faktura X1 inlagd i A10 och faktara X2 inlagd i A11 osv och kostnad för faktura X1 i B10 och X2 i B11.

4) I en ruta vill jag i det första dokumentet från listan som skapas att det skall stå dagens datum plus 001 och dokument 2 dagenst datum plus 002.
Exempel 1: Företag A 20081003001
Exempel 2: Företag B 20081003002
Exempel 3: Företag C 20081003003

5) Jag skulle slutligen vilja att ett dokument skapas för varje kundummer med Företagsnamn plus dagens datum som namn plus 001 på första.

Exempel 1: Företag A 20081003001
Exempel 2: Företag B 20081003002
Exempel 3: Företag C 20081003003

Okej detta kanske är helt omöjligt att göra, jag har verkligen försökt så jag är tacksam för all hjälp som jag kan få. Synda att man inte kan bifoga dokument.

Mvh Daniel

Visa signatur

Sauko

Permalänk
Medlem

Re: (DUBBELPOST)Excel - Hämta information från ett dokument klistra in i ett formulär

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sauko

.........................

Okej detta kanske är helt omöjligt att göra, jag har verkligen försökt så jag är tacksam för all hjälp som jag kan få. Synda att man inte kan bifoga dokument.

Mvh Daniel

Ladda upp exempeldokument till t.ex:

http://flypicture.com/

(och klistra in länk här.)

Annars är det inte lätt att förstå vad Du menar.

/Jacko

Visa signatur

jacko