Permalänk
Medlem

Packard Bell (elgiganten)

Hej.

Enligt veckans erbjudande så säljs denna laptop förmånligt. Påstås det iaf.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Har ni någon aning om något alls? Har aldrig haft en PB laptop.

Batteritid?

För övrigt så är FJS 2636 intressant.

krav är HDMI och inte över 15.4", spel ej intressant, men får gärna klara lite hemtankat matrial i högupplöst.

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Packard Bell laptop på Elgiganten för några veckor sedan. Iofs lämnade jag tillbaka den efter en dryg vecka då den hade för dålig prestanda (dual celeron och sis grafik). I övrigt var jag väldigt nöjd med den (såg precis ut som den du tittar på). Lite plastig och så men helt ok kvalitet i förhållande till priset. Sen är det ju ett budgetmärke och har rykte därefter.

Sedan köpte jag en Toshiba med i princip samma spec som Packarden i reklamen (samma processor och grafik). Den lämnade jag också tillbaka för att den var för varm och högljudd. För varm att ha i knät och för högljudd att se film eller lyssna på musik på. Därför varnar jag för att den här datorn kan lida av samma problem.

Fördelen med att köpa på Elgiganten är att du har 30 dagars öppet köp om du inte skulle vara nöjd. Vilket jag utnyttjade 2 gånger innan jag hittade en dator jag var nöjd med.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

okej.

ingen känsla för batteritiden vid surf och msn?

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Batteritiden enligt tillverkaren är 1.30 vilket brukar innebära lite mindre. Min fick jag nog aldrig ut mer är 1.15 av. Inget att se film med på resan alltså.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

herregud. Borde vara straffbart att få kalla den för laptop under 2h iaf

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |