Permalänk
Robot

Dator i skokartong getto mod :)

Hej fick lust att mecka lite :D, så jag fick iden att modda in datorn i min gamla boxer men graffet fick inte plats så jag moddade in den i en skokartong

Tempen går upp i skyhöga temperaturer så jag har den öppen tills jag hittar eller köper en fläkt lite senare men tills vidare ska den vara öppen och om jag vill ha en stor brasa non gång så stänger jag den
System
amd duron klockad till 2ghz
geforce 4200 128mb
2x512mb ram
ca 200gb hdd
och en 450w nätagg.
cd/dvd läsaren ska jag modda in någon gång då jag orkar

Besök albumet: Dator i skokartong getto mod av cholkadkaka

Permalänk

LOL

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl
Neej, inte ett till epic failzor galleri..
Speciellt inte efter ett übersött P182 mini galleri

/cry

vadåå hade bara lite tråkigt ^^

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl
Neej, inte ett till epic failzor galleri..
Speciellt inte efter ett übersött P182 mini galleri

/cry

vadåå hade bara lite tråkigt ^^
hahaha ser ganska roligt ut nu när man först ser ett skiit snyggt p182 mini och sedan tittar upp ett snäpp och ser en slaktad skokartongsdatorn xD

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem

You make my wanna throw up...

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk

alltid kul att leka lite med datorkomponeter men detta var väl lite väl ändå en dålig ide.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem

Hoppas du har locket uppe när du har igång maskinen. Annars är det väl inget speciellt, tycker du borde satsa på att bygga något lite mer permanent.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cholkadkaka
vadåå hade bara lite tråkigt ^^
hahaha ser ganska roligt ut nu när man först ser ett skiit snyggt p182 mini och sedan tittar upp ett snäpp och ser en slaktad skokartongsdatorn xD

Det ser absolut inte roligt ut. Måste man anstränga sig för att vara rolig är det lika bra att låta bli som man brukar säga.

Så vad det än är du försöker göra, låt bli.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Hedersmedlem

G3tt0M0d Akta så inte hela kalaset börjar brinna bara

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zentix
You make my wanna throw up...

yes, and your english makes me.......

snacka svenska om du inte kan bättre.

on topic: värdelösa komponenter, fult, TA BORT!

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Haha, alltid kul med en ghettomod! Mycket bättre än alla fantasilösa ikea-datorhörnor och tråkiga antec-chassin.

Visa signatur

Dator/HTPC: X2 4200+ - 2048MB Corsair VS - ASUS A8N32-SLi Deluxe - ATi Radeon HD2400XT - Audigy 2 Platinum Ex - Tagan 380W - 1,2TB HD - Lian Li PC-777 Limited Edition "snäckan"

Permalänk
Medlem

Varför är alla så negativa, han har lagt ner lite tid på det och det ser faktiskt lite udda ut.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
yes, and your english makes me.......

snacka svenska om du inte kan bättre.

on topic: värdelösa komponenter, fult, TA BORT!

men tror du att ghettos har verkligen råd med bra dator delar:O det gör allt lite mer ghetto tycker jag iaf med dåliga komponenter^^

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Gj med Ghettodattah

Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
men tror du att ghettos har verkligen råd med bra dator delar:O det gör allt lite mer ghetto tycker jag iaf med dåliga komponenter^^

Jag håller med Svart_Smurf, är ju en 100%-ig Ghettodattah! Allt från hur kablarna är dragna till chassi och komonenter. Tror att du kan lätt sälja den för låt säga 1g koks i Bronx ;D

Kul tråd och bra jobbat med bygget! Hade en polare som hade sin PIII- Cs-server i en halvöppen kartong. Funkade smärtfritt!

Förresten är det inte typ en låda för pjäxor med tanke på storleken?

Permalänk

temps?

Visa signatur

E6600 @ 3,00GHz| Gigabyte GA P35 DS3 | GTX 260 | 4 GB Corsair XMS 2 DHX PC2-6400 | Hitachi 500gb | Corsair HX 620w |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T10000
Haha, alltid kul med en ghettomod! Mycket bättre än alla fantasilösa ikea-datorhörnor och tråkiga antec-chassin.

T10000: Exakt, man kan ju vara lite kreativ ibland

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Varför är alla så negativa, han har lagt ner lite tid på det och det ser faktiskt lite udda ut.

muppens: Äntligen någon som tänker logiskt, Det e inte så att jag bara gjorde den på 5min det tog lite längre än vad jag trodde :D, jag gillar udda grejer du har man i alla fall något unikt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
men tror du att ghettos har verkligen råd med bra dator delar:O det gör allt lite mer ghetto tycker jag iaf med dåliga komponenter^^

svart_smurf:Ska snart köpa en ny dator så jag tänkte modda in min nuvarande dator i något, tänkte först att göra det i en vhs spelare men först testade jag med en skokartong, blev riktigt nöjd faktiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ridder
Jag håller med Svart_Smurf, är ju en 100%-ig Ghettodattah! Allt från hur kablarna är dragna till chassi och komonenter. Tror att du kan lätt sälja den för låt säga 1g koks i Bronx ;D

Kul tråd och bra jobbat med bygget! Hade en polare som hade sin PIII- Cs-server i en halvöppen kartong. Funkade smärtfritt!

Förresten är det inte typ en låda för pjäxor med tanke på storleken?

ridder:haha ja faktiskt blev lite mer getto än vad jag trodde sälja den blir det nog inte

tempsen är
öppen låda: cpu 49 medan jag skriver det här jag vet inte om det ska kallas idle
hdd 38
och chipset 40 grader
orkar inte stressa datorn just nu gör det kanske lite senare, och graffet hittar jag inga program som kan läsa av värme från den.

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk

hahahha den var ju skitbra =D grym idé hahaha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
hahahha den var ju skitbra =D grym idé hahaha

bra flera med humor tackar
jag tror att jag ska lägga in den i min vhs spelare som jag hittade och som inte fungerar

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Hedersmedlem

Do IT

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Haha, jag fick mig ett skratt när jag läste sista stycket om skärmen...

Det vore kul att se om du bygger in datorn i en VHS-bandspelare! Jag har funderat på det själv faktiskt. Dock var jag inte så särskilt imponerad av skokartongen...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Haha, jag fick mig ett skratt när jag läste sista stycket om skärmen...

Det vore kul att se om du bygger in datorn i en VHS-bandspelare! Jag har funderat på det själv faktiskt. Dock var jag inte så särskilt imponerad av skokartongen...

Mvh Johan

har min vhs-bandspelare dissekerad här vid mig och det värkar vara riktigt svårt att packa in datorn i den eftersom den värkar ha små rum och grejor för att komponenterna i ska sitta bra, och att mitt nätagg e liite för stort så jag tror jag moste disikera den också, blir riktigt läskigt då den kan ha lagrad el =S

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem

Stackars hårdvara
/cry

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

E du inte riktigt klok Vem fan lägger en dator i en sko kartong ?!

0 p