Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Varför fick Massa Drive-through där här gången och böter förra? När det handlar om precis samma sak.

Den här gången påverkades inte slutresultatet av det? Underskatta aldrig hur FIArrari kan tänja på reglerna för "egen" vinning.

Permalänk
Medlem

Roligt race men oj så trångt på vissa ställen FIA upphör aldrig att förvåna men ingen större skada gjord idag. Trots att jag inte gillar Alonso så var det faktiskt kul att se han vinna och Hamilton verkar ha lugnat ner sig lite och tänkte mer på att poängsäkra sin ledning mot Massa.

Permalänk
Medlem

Vilket jävla lopp.

Enda ordet är väl "DAMN". DAMN att Massa fick sån jävla otur och sen klantar sig. DAMN att Kimi fipplar bort sina poäng. DAMN vilken tur Alonso hade. DAMN varför visade de inte vad som hände som med Massa när han i sin tur fick [X] att köra in i väggen vid tunneln?

Permalänk
Medlem

Om du vill se F1 efter Japans GP i helgen och har Boxer behöver du skaffa ett Viasat-paket snarast. Från och med Kinas GP (körs den 17:e oktober) kommer F1 loppen bara att sändas i Viasat Motor.

Tack för det Viasat.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
Om du vill se F1 efter Japans GP i helgen och har Boxer behöver du skaffa ett Viasat-paket snarast. Från och med Kinas GP (körs den 17:e oktober) kommer F1 loppen bara att sändas i Viasat Motor.

Tack för det Viasat.

Där försvann nog den sista ursäkten för mig att ha kvar min tv, enda gångerna den vart igång sen i somras är under OS och F1.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är rent ut sagt för jävligt, liksom varför det är på sämsta sändningstid normalt mitt på dagen en söndag, hatar priserna också hade man bara kunnat välja kanal för kanal hade vart mycket bättre istället för stora paket som kostar flera hundra i månaden för en kanal BAH! Hatar viasat!

Hade bra alla!

Permalänk
Medlem

Vad, sänds det inte på sexan längre?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Vad, sänds det inte på sexan längre?

Det verkar som de bara ska sända ett sammandrag på 6an

"Viasat Motor lanseras fredagen den 17 oktober med direktsändning av uppgörelsen i Formel 1 från Kina och Brasilien och med ett eftersänt sammandrag i TV6"

http://www.viasatsport.se/content/view/12801/1/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
Det verkar som de bara ska sända ett sammandrag på 6an

"Viasat Motor lanseras fredagen den 17 oktober med direktsändning av uppgörelsen i Formel 1 från Kina och Brasilien och med ett eftersänt sammandrag i TV6"

http://www.viasatsport.se/content/view/12801/1/

Vad fan, så jävla tråkigt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Sport och nyheter är det enda jag regelbundet ser på på TV och nu verkar det som om sporten (iaf F1) får införskaffas genom samma alternativa distributionskanaler som förser mig med TV-serier.

Det är synd av 2 anledningar, för det första ska sport helst ses live, för det andra gillar jag Janne och Eje

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Usch, det var riktigt tråkiga nyheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Sport och nyheter är det enda jag regelbundet ser på på TV och nu verkar det som om sporten (iaf F1) får införskaffas genom samma alternativa distributionskanaler som förser mig med TV-serier.

Det är synd av 2 anledningar, för det första ska sport helst ses live, för det andra gillar jag Janne och Eje

Janne är okej men Eje är väl sådär.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Hmm, jag sitter här med Viasat Sport 1. Kommer ju garanterat inte bytas mot Viasat Motor. Synd, för i så fall har ni Formel1-supporter mindre.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Helvetes jävla skit med! Visste att detta skulle hända så fort de små äcklena fick ta över F1...

Jag kan fan till o med sträcka mig till att skaffa tysk kanal (RTL) innan jag skaffar Viasat, behöver då bara betala för en sketen parabol och inget mer...

Permalänk
Medlem

Jag kollade viasats tvguide för 6an den 18-19e oktober..

Citat:

07.55 Formel 1
Kval. Kinas GP-kval. Från Shanghai. Kommentator: Janne Blomqvist, Eje Elgh.
09.05 Knight rider

Citat:

17.00 Formel 1
Kinas GP Highlights. Höjdpunkter från Kinas GP. Kommentator: Janne Blomqvist, Eje Elgh.
18.00 Fear factor USA

Så jädra illa att de gör så här med bara 2 lopp kvar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har Kanadas GP blivit kickad från kalendern. Fy fan vad det suger just nu.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/71205

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk

Jag hittade denna sida som streamar hela säsongen för en dryg hundring:
http://www.watchlivef1.com/
Någon som provat?

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Inaktiv

Viasat kan dra åt helvete. Ok att F1 inte är gratis att sända, och jag hade kunnat tänka mig att betala en slant.

Men en veckas förvarning...yeah right....

Tur att jag inte köpte Viasat sport för att följa F1 reklamfritt denna säsongen. Då hade det blivit krig.

Coolt med Alonso i topp igen, Kubica såg het ut ett tag.

Permalänk
Medlem

FIA tycker att Massa ska ha titeln i år och gör allt för att nå det resultatet. Bourdais fick +25 sekunder bestraffning för kollisionen med Massa.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Viasat är riktigt sviniga. De har byggt upp intresset i TV3 och TV6 i två år för att precis innan säsongsupplösningen byta till en inpaketerad reklamkanal! Rena rama maffiametoder som tveksamma företag gärna praktiserar. Fy fan. Tur att ITV sänder över nätet. Blir att se på det de två sista loppen.

Namninsamling till Viasat:
http://www.teknikensvarld.se/motorsport/nyheter/081008-namnin...

Permalänk
Medlem

Jag skrev under iaf.

Måste finnas nåt sätt att kolla på loppen gratis...

Permalänk
Avstängd

Skaffa parabol, RTL visar gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
FIA tycker att Massa ska ha titeln i år och gör allt för att nå det resultatet. Bourdais fick +25 sekunder bestraffning för kollisionen med Massa.

Det verkar dumt att ge Massa en drive-through penalty om de vill att han ska vinna....
Men visst, jag tycker också det var väldigt konstigt att Bourdais fick en bestraffning för det. Såg mer ut som att det var Massa som körde in i Bourdais.
Jag tror inte riktigt på konspirationsteorierna bara

Spännande lopp! Hamilton visar upp precis den svaghet han innan loppet sa att han inte hade längre!! Helt galet att man tar sådana extrema chansningar som Hamilton gör när han vet att det bara handlar om att försöka komma före Massa. Starten var helt bisarr, han gör ju exakt samma fel som han gjorde i slutet på förra mästerskapet. Försöker slå sig fram framför Raikkonen och Kovalainen, båda är helt ointressanta för mästerskapet. Han har ju uppenbarligen inte lärt sig något, och har inte alls samma förmåga som t.ex. Alonso att köra "smart".
Nu hoppas vi bara att han pajar mer de två följande loppen och kanske krockar Massa eller liknande, så vi ser Kubica ta hem förartiteln, precis som Raikkonen gjorde förra året fast han var långt bakom med 2 lopp kvar!
Roligt att se Alonso visa upp varför han har vunnit 2 mästerskap tidigare, han är verkligen grym när det väl gäller.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Skönt! synd bara att dem ska flytta nästa sesong till viasat Motor. Alla har ju inte viasat lixom...

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat beslut. Gjorde samma sak med kvalen tidigare iår. Några veckor innan starten hamnade loppen i Viasat Sport för att kort därefter flytta över till 6:an. Med andra ord försöka sälja så många abonnemang som möjligt.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Jo. Tyvär är det så. Som tur är finns det juh sidor som visar det gratis istället

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Är det bara resten av den här säsongen som kommer visas eller menar de att sexan kommer visa loppen som nu även i framtiden?

Permalänk
Avstängd

bara dom loppen som är kvar, nästa säsong är det Viasat Motor som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
Nu har Kanadas GP blivit kickad från kalendern. Fy fan vad det suger just nu.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/71205

Även Frankrikes GP för 2009 verkar vara borta

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/767293...

Visa signatur