Permalänk
Medlem

Tyst nätagg sökes!

Jag håller på att bygga ihop en budget server/media-dator. Burken kommer vara passivt kyld och ha en ssd-disk. Därför får inte nätagget komma och låta som en gammal suzuki 250 från 83.

Sitter på ett zalman 850watt nu i stationära och det är knäpptyst enligt mig. Så Jag kikade lite på zalman 500/600watt men efter att ha sökt lite så är det många som klagar på ljudnivån.
Datorn kommer att byggas i lian-li pc-A05 så modulärt är att föredra.

Tyst nätagg 500watt+ upp till 1000kr.

Tack på förhand!

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Fläktarna i corsairs nätagg är inte särskillt tysta. Brukar byta ut de inbyggda Adda fläktarna till Noctua S12... först då blir aggen rätt tysta.
Vill bara tillägga att det är lättare att byta ut fläkten i 650 Watts modell än i 550 W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ludo
Fläktarna i corsairs nätagg är inte särskillt tysta. Brukar byta ut de inbyggda Adda fläktarna till Noctua S12... först då blir aggen rätt tysta.
Vill bara tillägga att det är lättare att byta ut fläkten i 650 Watts modell än i 550 W.

Fläkten i mitt VX450 är tyst nog, har tidigare moddat ett antal nätaggregat genom att byta fläktar till Noctua eller Nexus, ofta körda på 7v. Måste dock säga att med mitt VX450 har jag aldrig känt det behovet.

Permalänk
Medlem

Corsairs HX serie är så gott som ljudlös. Se sign vilket jag har, min dator går inte höra om du inte trycker örat mot lådan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=111532 kanske skulle vara något?

Visa signatur

CPU: Intel Xeon E5-2620v3 (6x2.4 GHz) RAM: 16GB (4x4GB) 2133 MHz DDR4 ECC
GPU: EVGA GeForce GTX 970 4GB Chassi: Dell Precision Tower 7910, 1300W (v2)

Permalänk
Medlem

Nått som jag tror ni alla missar.. ni måste tänka på hur ni kommer belasta ert nätagg! Om man sitter på ett nätagg som är för klent så kommer agget få köra fläkten för att kyla ner. Alla fläktar låter, ju mer dom måste kyla desto högre varvtal = högre ljud!
Om man klagar på sitt "kvalité-nätagg" att det låter för mycket, hela tiden, ja då ligger man nog och lastar det över 75%.. då har man ett underdimensionerat nätagg enl. mig.. Dags att köpa nytt och kraftigare.

Jag har ett Corsair HX520, jag lastar den max 60% under korta perioder, genomsnitt last en bra bit under 50% (~180W).. Det är knäpptyst! Det enda som låter nu är min sunkiga Intel CPU-fläkt.. Pengar läggs just nu undan för att få bult med den ljudboven.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

jag skulle kunna byta fläkt, men det tråkiga är att man ofta mister garantin. Mitt system kommer inte att dra många watt. Skulle tippa på 100-150watt vid max belastning. Men känns som att 500watt är lagom. Antar att jag snart kommer att sätta i nå värre komponenter..

Tror jag kör på hx520 då, hoppas att jag blir nöjd. Det blir mitt första Corsair nätagg.

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurvztr
jag skulle kunna byta fläkt, men det tråkiga är att man ofta mister garantin. Mitt system kommer inte att dra många watt. Skulle tippa på 100-150watt vid max belastning. Men känns som att 500watt är lagom. Antar att jag snart kommer att sätta i nå värre komponenter..

Tror jag kör på hx520 då, hoppas att jag blir nöjd. Det blir mitt första Corsair nätagg.

Du kommer inte att bli besviken, Har en sådan och den är det tystaste i min rigg. Den har dessutom modulära kablar vilka kan vara bra om man har ett trångt chassi.

Den driver det som jag har i min signatur