Hårddiskens utrymme minskar automatiskt ?

Permalänk
Medlem

Hårddiskens utrymme minskar automatiskt ?

Hallå!
Jag har nyss köpt en ny dator och jag köpte denna hårddisk: https://www.inet.se/datorkomponenter/haarddiskar/640gb-wester...

asså sjäva hårddisken funkar bra, men något är skumt.....

för de första....den ska vara på 640 gb, men när jag kollade hur mkt de fanns så avr de bara 596 gb från början.....

men de största problemet....diskutrymme försvinner av sig själv:S

igårkväll kl 23:00 ungefär hade jag 482 gb kvar på hårdisken....och nu kl 12:00 dagen efter så har jag 468 gb kvar :S

asså jag har inte gjort något mer än att spela cod4 ca 1h + msn på datorn....ingenting annat har jag gjort och endå har de försvunnit 14 gb lagringsutrymme......och detta har hänt flera gånger :S

när jag kollar efter så har jag filer på datorn för ca 60-65 gb....och enligt hdd:n så ska jag ha använt ca 130 gb :S asså detta är riktigt oroväckande vad det e som gör att jag förlorar så mkt plats.....och de är precis som att lagringsutrymmet minskar hela tiden....

är det någon som vet vad detta kan bero på så svara mig, plz!!

/ bangtzi

Visa signatur

CPU: Intel Q6600 Moderkort: Gigabyte p45 DS3r GPU: Sapphire HD4870
A- data 4gb ram

Permalänk

Kan det vara så att du har den automatiska återställningen aktiverad?
Vilket os kör du?

Permalänk
Hedersmedlem

Datorn sparar återställningspunkter som kan ta ganska stor plats. Det är alltid lite mindre utrymme än vad som står. Du ska alltså inte få ut exakt 640GB

Permalänk
Medlem

Microsoft räknar 1 kb som 1024 bytes.
Hårddisktillverkarna räknar 1 kb som 1000 bytes.

Därför ser disken ut att vara "mindre" i windows.

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig