Problem efter installation av SP3!

Permalänk
Medlem

Problem efter installation av SP3!

Jag formaterade föräldrarnas dator i förra veckan, lade in XP Professional, och allt har funkat fint. Service Pack 2 installerades även det utan problem.

Nu idag, så installerade min far Service Pack 3, och även det funkade. Senare på kvällen så skrev han in sin kod till virusprogrammet (Telias) för att få det att fungera längre än en månad och nu (helt plötsligt) så beter sig datorn väldigt konstigt.

När man startar datorn, så kommer man in i Windows som vanligt. Men efter en stund hänger sig alltihopa (musen står still, Ctrl+Alt+Delete funkar inte osv). Efter cirka 40 sekunder så funkar det igen, men det går dock inte starta några program, man kan trycka för att starta dem, men ingenting händer.. Inte heller DVD-läsaren eller DVD-brännaren går att trycka ut.

Någon idé om vad det kan vara för fel?

Datorn är en AMD Athlon XP 2100+ 1,73 Ghz med 512 Mb minne och 80 Gb hårddisk. OS är som sagt XP Professional.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

testat en systemåterställning till senaste fungerande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
testat en systemåterställning till senaste fungerande?

Nej, det har jag inte, i o m att det borde vara innan installationen av SP3. Det kanske är SP3 som ställer till problem? Isåfall kan jag ju prova att avinstallera det..

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Kan också vara Telias antivirusprogram som är för gammalt för SP3:an?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det är också en möjlighet, det är det. Men det tycker jag isåfall verkar konstigt, jag menar om Telia erbjuder ett antivirusprogram borde det fixa uppdateringar av Windows..

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundås
Det är också en möjlighet, det är det. Men det tycker jag isåfall verkar konstigt, jag menar om Telia erbjuder ett antivirusprogram borde det fixa uppdateringar av Windows..

Hehe ^^ lita inte på det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det ger iallafall ingen skillnad nu när jag avinstallerat SP3. Fortfarande låser den sig i korta intervaller (20-30 sekunder ungefär..)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Vilka program ligger igång, under tiden du har datorn igång?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)