Nintendo Wii-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Mario kart any day. Brawl var bara skit enligt mig i alla fall.. men jag tror jag börjar bli för gammal för fighting spel, de hade sin charm på 90 talet.

Tycker det är så intressant att du känner så, faktiskt ^_^x För mig var fightingspel inget annat än en ursäkt att få "spendera tid med" Chun Li när jag var liten, men nu när jag blivit äldre tycker jag det är jättekul att sitta och nöta och försöka bli duktigare och se hur bra man kan bli och så ^_^x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Tycker det är så intressant att du känner så, faktiskt ^_^x För mig var fightingspel inget annat än en ursäkt att få "spendera tid med" Chun Li när jag var liten, men nu när jag blivit äldre tycker jag det är jättekul att sitta och nöta och försöka bli duktigare och se hur bra man kan bli och så ^_^x

Intressant, ja det där nötandet och att det så klart var "förbjudet" med våldsamma fightingspel var nog orsaken man lirade dem i sina ungdomsdagar. Idag känns det som att de inte tilltalar längre, vet inte vad det är faktiskt..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Intressant, ja det där nötandet och att det så klart var "förbjudet" med våldsamma fightingspel var nog orsaken man lirade dem i sina ungdomsdagar. Idag känns det som att de inte tilltalar längre, vet inte vad det är faktiskt..

Det var aldrig förbjudet på något sätt för oss, våra föräldrar tyckte de var som vilka spel som helst, hihi. Men så spelade vi inte Mortal Kombat då heller såklart, var mest Street Fighter (därav att jag nämnde Chun Li, som var enda anledningen till att jag spelade spelet överhuvudtaget...). Undrar vad det är som gör att du inte gillar fightingspel längre... :\ För mig var det snarare något som kom när man mognade som sagt, när folk inte längre spelade fightingspel för att "spöa upp varandra" utan det istället blev lugn stämning i tvspelssoffan och alla började njuta av hur mycket tanke det ligger bakom i ett bra fightingspel typ ^_^x

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, blir nog brawl OCH mario kart. Båda spelen verkar ju sjukt skoj ;p

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om Wii spel? Mario kart sög när man spelar själv gemfört med dom tidigare.

Har:

Super mario galaxy
Mario kart
Mortal kombat
Resident evil: UC
Fire emblem: RD
Wii sport
Pes 2008
Obscure the aftermath
Mario & sonic at the olympics
Asterix at the olympics
Zelda: Tp

Permalänk
Medlem

resident evil 4 wii edition, är det nåt att ha? inte så många som rekomenderar det värkar det som?

har fattat att det är bra om man spelar mkt själv, och Resident evil: UC om man är fler som spelar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saigon
resident evil 4 wii edition, är det nåt att ha? inte så många som rekomenderar det värkar det som?

har fattat att det är bra om man spelar mkt själv, och Resident evil: UC om man är fler som spelar?

det är ju gammalt, (redan när det kom iof) men bra är det. så det är kanske bara för uppenbart för tips.

UC är lite "mhm.." oavsett hur många man är, inte uselt men ja, mhm..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saigon
resident evil 4 wii edition, är det nåt att ha? inte så många som rekomenderar det värkar det som?

har fattat att det är bra om man spelar mkt själv, och Resident evil: UC om man är fler som spelar?

Glömde skriva att jag har RE4 ochså, tycker det är väldigt bra om du inte spelat det innan. Har du haft det innan så är det inte lönt att köpa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det är ju gammalt, (redan när det kom iof) men bra är det. så det är kanske bara för uppenbart för tips.

UC är lite "mhm.." oavsett hur många man är, inte uselt men ja, mhm..

Tycker faktiskt UC är en av de bästa Wii spelen, i fall man gillar mycket gömt och lite utmanig. Både kul i singel och i multi. Dock krävs det att man uppskattar RE serien. Det är inte direkt fast paste som andra on rail shooters. Dock är det väldigt långt för att vara ett on rail spel, du klarar inte det på dina första sittnigar med spelet i alla fall.

Det är även väldigt bra om du har missat saker från storyen eller inte pallat spela igenom RE 0/1/3 då det är on rail igenom dom spelen och extra kaptiel vad Wesker har för sig undertiden.

Permalänk

Ska man lira multiplayer så har jag och polarna hittat en ny favorit i alla fall,
Boom Blox
Typ som Jenga och lite olika varianter på det.. hur jäkla kul som helst

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte hittar några koder till Club nintendo som ska medfölja till konsolen och ett antal spel (bland annat Super Mario Galaxy som jag har köpt)?

Jag hittar varken koden för konsolen eller för spelet. Får man ens såna koder i sverige?

edit: Hittade svaret här: http://forum.nintendo.se/viewtopic.php?id=28922

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
WiiFit äger

http://hem.bredband.net/barrytheblade/oscar.wiifit.jpg

Min lille grabb som lirar

Jag lät grabben här hemma testa att nicka på mitt nyinköpta wiifit (och wii förden delen med) och jag trodde att jag skulle dö av skratt när han gjorde riktigt seriösa nickrörelser med hela huvudet.

Permalänk

Det var inget.. problemet löst...

Permalänk

Någon som kanske kan hjälpa mig med ett konstigt problem med mitt Wii. Jag köpte ett set med trådlösa GC handkontroller för mina polare som spelade smash bros på gamecube. De fungerar jättebra där, men helt plötsligt upptäcker jag en dag att jag inte kan använda dem i Virtual Console. Då slår jag igång ett GC-spel för att testa, men de funkar inte där heller. Då kopplade jag in min gamla trådbundna kontroll men den funkade inte heller! Dock fungerar de fortfarande utmärkt i Smash Bros! Vad kan detta vara för problem?

Permalänk

Snart är man Wii ägare några spel man bara måste ha på Wii?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Snart är man Wii ägare några spel man bara måste ha på Wii?

http://www.youtube.com/watch?v=PaccQEgDEl4
wii music?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Snart är man Wii ägare några spel man bara måste ha på Wii?

Det är väl dessa som är måste måste måste ha:
Super Mario Galaxy
Zelda: Twilight Princess
Metroid Prime 3
Super Smash Bros Brawl
Kanske Mario Kart också.
Och enligt mig: Excite Truck

EDIT:
Har inte spelat så många 3:e parts spel än, men dessa ska också vara ganska bra:
Zack & Wiki
Resident Evil 4 om man inte har spelat det redan på en annan konsol
No more heroes
Okami om man inte spelade PS2 versionen

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Det är väl dessa som är måste måste måste ha:
Super Mario Galaxy
Zelda: Twilight Princess
Metroid Prime 3
Super Smash Bros Brawl
Kanske Mario Kart också.
Och enligt mig: Excite Truck

EDIT:
Har inte spelat så många 3:e parts spel än, men dessa ska också vara ganska bra:
Zack & Wiki
Resident Evil 4 om man inte har spelat det redan på en annan konsol
No more heroes
Okami om man inte spelade PS2 versionen

haha, du har verkligen bra smak för spel
men Zelda och Galaxy är nog dom spelen jag skulle ha köpt först.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk

Nu har jag köpt Galaxy och det var ju riktigt skoj

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad den röda knappen brevid där man stoppar in minnes kortet är?

Den är som sagt Röd så jag vågar inte trycka på den .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfgeek
Någon som vet vad den röda knappen brevid där man stoppar in minnes kortet är?

Den är som sagt Röd så jag vågar inte trycka på den .

Den används för att synka konsolen mot en kontroll. Tex om någon av dina polare skulle ta med sig en egen kontroll så kan ni synka den till ditt Wii genom att trycka på den röda knappen på Wiit och den röda knappen som sitter under batteriluckan på kontrollen.

Har för mig att jag för göra det för alla kontroller jag köpte till mitt Wii också men jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=328887

Tony hawk downhill

49kr

lär ju inte va ett höjdar spel precis...

2 kvar

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Intresserad av Wii behöver tips.

Hej! Jag är intresserad att köpa Wii men framförallt spel där man har nytta av att styra genom att röra på kontrollerna.

Är intresserad av Wií fit och Wii sports men även andra spel. Tala gärna om vad ni tycker om dessa spel.

Vill även ha tips på tillbehör.

Sedan undrar jag vad motion plus är för något (eller vad det nu hette).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Wii sports följer ju med konsolen. Det är hyffsat kul dock så tröttnade iaf jag rätt fort men kul om man är många som spelar. Motion plus är ett tillbehör som ökar precisionen på kontrollen. Sen kan jag rekommendera Resident Evil med Wii Zapper.

Permalänk
Medlem

Suck... Fick (efter två veckor...) mitt Nintendo Wii från Webhallen (självklart fick jag en avbeställd order också som jag skickade tillbaka, strulig personal?).

Glad i hågen så packade jag upp allt efter att ha gjort allt annat som skulle göras, så att jag bara kunde spela Zelda utan att behöva tänka på något annat.

Kontrollerar med hjälp av manualen att alla kablar och delar är med, och börjar med att montera sensorn på min tv-möbel.

Sådär, allt är inkopplat, ut-kabeln från transformatorn är intryckt i nintendot. MEN, så märker jag att kontakten som ska in i väggen ser lite "konstig" ut, och passar inte alls. Kollade i paketet ifall någon adapter följt med, men icke. Nu är jag grymt besviken på att inte kunna lira

Någon som råkat ut för liknande? Vad gjorde ni?

Ska kontakta webhallen under morgondagen...

EDIT: det löste sig, dom skickar en adapter
Killen i supporten var så trevlig så jag lät bli att gnälla om att jag blev så otroligt besviken.

Visa signatur

Jag gillar Sweclockers! :E

Permalänk
Medlem

Behöver man en Wiimote till WiiFit vid menyerna eller liknande, eller räcker det med balansbrädan?

Funderar på att köpa det, men har inte nån fungerande wiimote just nu

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
Behöver man en Wiimote till WiiFit vid menyerna eller liknande, eller räcker det med balansbrädan?

Funderar på att köpa det, men har inte nån fungerande wiimote just nu

Ja, det behövs i menyerna.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

Faen... Mitt Wii har börjat bråka på mej....

Mitt Wii har stått oanvänt i ett x-antal veckor nu och igår så började spelinstopparhålet att blåa sig så det var dags för en systemuppdatering (ver. 3.3 E).
När det var klart så fick jag för mig att köpa Megaman 9 och när jag startade spelet så såg jag att jag har ett x-antal pixlar som flimmrar i helt andra färger än vad de borde ha.
Så jag började testa runt bland mina andra spel och fann att NES & SNES spel inte drabbades av detta flimmer men N64, Wii Ware & Wii spelen har dessa flimmrande pixlar.
Det är alltid samma pixlar som beter sig så här.

Så någon som vet vad det kan röra sig om? Det är inte komponent kablen då samma problem uppstår med composit kabeln med. Mitt Wii har självklart inget chip eller några som helst andra modifikationer. Finns det någon som har råkat ut för liknande?

Permalänk
Medlem

Grafikchippet i wii:et har blivit överhettat. Det har hänt samma sak med mitt.
Jag snackade med Bergsala om det och de sa att man får ett nytt utan att behöve betala något eftersom det är ett designfel. Så jag ska skicka in mitt snart tänkte jag.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Ok, ska snacka med Bergsala...

Permalänk
Medlem

Om du fortfarande har garanti kan du ju lämna in det till affären istället. Men jag hade inte det iaf så det var därför jag kontaktade Bergsala.
Fast det är kanske bättre att skicka in det till dem ändå eftersom de flyttar över alla dina VC och WiiWare spel till den nya konsolen också. Vet inte om affären kan göra det.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt