Permalänk

Ga-73pvm-s2h

Funderar på detta kort som bas i en htpc. Någon som har någon erfarenhet av detta kort?

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

Jag har det morderkortet och jag tycker personligen det är rätt bra. Du har alla uttag du kan tänka dig där bak VGA, DVI, HDMI. Den har stöd för CPUer med upp till 1333FSB och 800mhz ram moduler. Med bios uppdatering får den även stöd för de nya 45nm Intel cpuerna. Tempen ligger för mig runt 32 C Idle och kortet klarar av att överklocka även om man vill det. Kör min E2160 1.8Ghz --> 2.7Ghz vilket är en 50% clock, klarar nog mer men jag vill ha en bättre kylare då. Nackdel med om du vill klocka är att vdimm är låst till 1.8v.
Maximala minnet du kan ha i är 4gb då den bara du 2st minnesplatser men det borde duga bra, speciellt om du använder den som htpc.
Det inbyggda ljudkortet tycker jag är väldigt bra också, sen kan man använda sig av det inbyggda grafikkretsen om man så önskar, annars finns det en PCI-E x16 slot för något grafikkort om du vill koda HD material perfekt. Men som en bas till en htpc tycker jag det morderkortet är klart att rekomendera för sitt pris.

Permalänk

Tackar så mycket för den informationen!

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

Hej!

Kan inte skapa egen trad, skriver fran wii...

Jag har kopt detta kort och undrar om det finns nagot lika prisvart kort i samma prisklass?

Kanns bra med integrerat grafikkort da ja tankt ha den huvudsakligen som mediadator for musik o film...

Har en gammal video tv-ut kabel oxa, ar den bara att kasta om jag nu har Dvi o HDMI? Finns de nagon omvandlare?

Stort Tack!