Permalänk

Passar en dubbelkärnig i min dator?

Hejhå.

En av mina datorer jag har idag är en HP med en 3.4ghz med "HT", socketen är 775. Jag undrar om det är möjligt att peta i en core duo istället för min singel.

Nu har jag inte moderkortets namn i skallen, men moderkortet är från den tiden då man körde singel 3.4 ghz

OM det går, kan jag stoppa i den då utan att behöva formatera datorn.
OM jag stoppar in den, funkar fortfarande min recovery dvd då? HP kanske har något som känner av att det är OEM skitens komponenter osv.

Tacksam för svar.

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Medlem

Re: Passar en dubbelkärnig i min dator?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hermelinen
Hejhå.

En av mina datorer jag har idag är en HP med en 3.4ghz med "HT", socketen är 775. Jag undrar om det är möjligt att peta i en core duo istället för min singel.

Nu har jag inte moderkortets namn i skallen, men moderkortet är från den tiden då man körde singel 3.4 ghz

OM det går, kan jag stoppa i den då utan att behöva formatera datorn.
OM jag stoppar in den, funkar fortfarande min recovery dvd då? HP kanske har något som känner av att det är OEM skitens komponenter osv.

Tacksam för svar.

det kan vara möjligt om jag får reda på chipset namn?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Intel i915/i915G

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Medlem

Värkar inte så av Intels support sida, men du skulle kanske kunna få in en Pentium D.

Permalänk

Re: Passar en dubbelkärnig i min dator?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hermelinen
Hejhå.

En av mina datorer jag har idag är en HP med en 3.4ghz med "HT", socketen är 775. Jag undrar om det är möjligt att peta i en core duo istället för min singel.

Nu har jag inte moderkortets namn i skallen, men moderkortet är från den tiden då man körde singel 3.4 ghz

OM det går, kan jag stoppa i den då utan att behöva formatera datorn.
OM jag stoppar in den, funkar fortfarande min recovery dvd då? HP kanske har något som känner av att det är OEM skitens komponenter osv.

Tacksam för svar.

Antar att det är en HP pavilion multimedia dator från slutet av 2006 till mitten av 2007?
Pentium 4 @ 3,2 eller 3,4ghz?

den har inte ett grafikkort av typen Geforce 7500LE och 2024mb ram?

OM fallet är så, så är du alltså sugen på att köra Core duo processor, typ E5200, E2180 eller liknande?

verkar inte va nån så dum idé faktiskt.. ska du spela spel så kan jag starkt rekkomendera att byta ut det där grafikkortet från stenåldern o trycka in i princip vilket annat som helst.

men du måste veta vad det är för moderkort, öppna sidan på burken o kolla sen ska det inte vara några problem!

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk

mm datorn hade ett 6800.

Vad innebär Pentium D?

Behöver ni någon mer info om mitt moderkort för att ta reda på om Core duo funkar?

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Medlem

Ditt moderkort är för gammalt för core2duo.

Pentium D är dual core P4

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Kan ni säga med 100% att En Pentium D funkar med mitt moderkort då?

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk

Har själv ställt mig frågan då även jag har en hp med pentium D (ht) 660 3,6

enligt HP är denna manöver omöjlig, snackade med en av deras servicetekniker.
antar att du har ett asuskort som hp kallar lithium, i så fall tror jag inte att det kommer gå, men pröva kan man ju,

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hermelinen
Kan ni säga med 100% att En Pentium D funkar med mitt moderkort då?

i915 är inte kompatibelt med Pentium D.
Läs mer http://hothardware.com/articles/Pentium-D-820-and-i945GP-Chip...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara