Permalänk
Medlem

Skärmen blir svart HJÄLP!

Jag har ett problem jag inte kan lösa själv.

När jag startar datorn har jag bild hela tiden
tills jag kommer till Windows inloggningen. då blir det svart.
jag kan logga in osv men får ingen bild.

Jag har provat med olika skärmar.
men inget värkar funka.

finns det något tangent kommando liknande som på laptops som gör att datorn skickar ut en signal?

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Inaktiv

Kommandot för att få över bilden på en extern skärm varierar säkert, men prova gå igenom F-tangenterna.

Om du sitter på en laptop, får svart bild på den, och på en extern skärm, rundar jag av problemet till två första möjliga orsaker; trasig grafikkortsdrivrutin, eller trasigt grafikkort/relaterat.

Prova starta datorn i felsäkert läge vig uppstart. Vanligtvis genom att trycka på F8 upprepade gånger -innan- du ser Windows läsa in sina filer. Välj Felsäkert läge, och prova logga in. Kan du logga in -och- få bild där, prova avinstallera/uppdatera drivrutinerna för grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Kommandot för att få över bilden på en extern skärm varierar säkert, men prova gå igenom F-tangenterna.

Om du sitter på en laptop, får svart bild på den, och på en extern skärm, rundar jag av problemet till två första möjliga orsaker; trasig grafikkortsdrivrutin, eller trasigt grafikkort/relaterat.

Prova starta datorn i felsäkert läge vig uppstart. Vanligtvis genom att trycka på F8 upprepade gånger -innan- du ser Windows läsa in sina filer. Välj Felsäkert läge, och prova logga in. Kan du logga in -och- få bild där, prova avinstallera/uppdatera drivrutinerna för grafikkortet.

har stationär dator, samma problem vid felsäkert läge.
problemet uppstår när jag drar ur kabeln ur datorn när den är igång.
men nu kommer jag inte in i datorn via remote

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Inaktiv

Verkar som jag missuppfattat ditt problem i så fall, om jag förstår din något luddiga problembeskrivning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Verkar som jag missuppfattat ditt problem i så fall, om jag förstår din något luddiga problembeskrivning.

ber om ursäkt.

men om jag säger så här då.
går det att aktivera en skärm via tangentbordet på ett vanligt tangentbord?
eller skifta prio på dom?

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Rent spontant skulle jag säga nej.

Kan tyvärr inte svära på det, beror på vilket operativsystem du sitter på oxå skulle jag tro. Dessutom kan det vara tredjepart programvara som man kan aktivera olika skärmar med som motsvarande på laptop.

Har du provat köra en live-cd på den datorn för att se om du får bild med datorn när väl operativsystemet går igång så du kan utesluta att det är fel på grafikkortet eller liknande?!

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(