Permalänk

Skaffa historik över bil?

Tja.

Någon som vet hur man skaffar alla papper på tex en bil man äger eller funderar att köpa?

Tex.

Reparationer
Bilprovningen (samtliga år)
Fortkörningar mm
Ägaruppgifter

Kostar något att få ut eller gå det ens att få ut?
Vet att man kan få ut begränsad information om bilar via VV fast det är bara 3sista ägarna. även Utrustning osv eller det kasnek är svårt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Besiktningspapper ska du kunna få om du ringer Bilprovning och ber om dem.
Tror även du kan ringa VV om samtliga ägare på bilen.
Resten blir svårare att få tag på.

Har för mig att det kostar några kronor per uppgift från VV på vissa grejer.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Då fortkörningar inte är, antar jag, bundna till bilen så får du väl göra något utdrag från något register på ägarnas namn när du väl fått dem.

Frågan är om du låter bli att köpa bilen om den gått snabbare än 110 km/h

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Då fortkörningar inte är, antar jag, bundna till bilen så får du väl göra något utdrag från något register på ägarnas namn när du väl fått dem.

Frågan är om du låter bli att köpa bilen om den gått snabbare än 110 km/h

Nej men tex kan man se att bilen varit inblandad i flera olyckor massor med fortkörningar osv så kan man säga att den gått hårt som bara den!

Letar efetr en 2-4 sittsig cabbe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tror man bara kan få dom 5 senaste protokollen ifrån SBP, givetvis kostnadsfritt, bara att maila dom.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Om man faxar VV så får man även dom två senaste besiktningsprotokollen (eller så fick man alla, kommer inte redigt ihåg) samt några av dom föregående ägarna.

Permalänk
Medlem

Tror inte du får besiktningsprotokoll från VV då dom är skilda, Däremot kan du maila Bilprovningen så får du några protokoll.. tror jag fick 3 när jag bad om det för länge sedan..

Faxar du VV så får du dom tre senaste ägarna.. längre bak kan du inte se.. + om bilen är stulen eller liknande info.

Vet inte om man kan få fram om den har haft fortkörning och sådant faktiskt

Reparationer kan du kolla i servicebok om det finns någon :>

Jag har då alltid sparat alla besiktningsprotokoll till min bil, så om du har tur hittar du säkert någon pedant :>

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Bilprovningen har en tjänst på sin webbplats där man kan få de 3 senaste protokollen faxade till sig. Ge fan i att ringa eller maila, det är mina skattekronor som betalar telefonisten.

Reparationer är bara att glömma.

Ägaruppgifter fås via www.vv.se (lite info bara)

Fortkörningar har jag ingen aning om men spelar det verkligen någon roll? Vilka slutsatser kan du dra av att förra ägaren har 1 bot?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Bilprovningen har en tjänst på sin webbplats där man kan få de 3 senaste protokollen faxade till sig. Ge fan i att ringa eller maila, det är mina skattekronor som betalar telefonisten.

Nope. Bilprovningen får inga anslag från staten. De behöver inga anslag. De hade ungefär en halv miljard i vinst förra året.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Nope. Bilprovningen får inga anslag från staten. De behöver inga anslag. De hade ungefär en halv miljard i vinst förra året.

Perfekt, men på något sätt är jag ändå med och betalar eftersom jag är kund där.

Edit: För övrigt var vinsten 19 eller 38 miljoner förra året (beroende på hur man räknar) - inte 500 miljoner. (var tvungen att kolla upp det eftersom det lät så mycket)

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~