DVI switch - en mac två skärmar ! Problem

Permalänk
Medlem

DVI switch - en mac två skärmar ! Problem

Hej har precis köpt en switch där jag kan ha 2 skärmar till en dator:
"
2-vägs DVI-switch
DVI-D, max 2048x1600 pixlar
2 port DVI-switch. 2 datorer, DVDspelare eller liknande till en skärm eller projektor. Det går även att koppla två skärmar till t.ex en dator. De 3 honkontakterna är Dual Link DVI-D. Fungerar ej med analoga signaler. Bandbredd: 3,3 GHz. Max upplösning 2048 x 1600."

"> Datorer & kringutrustning / Kablage, KVM / Monitorkablage / Monitorswitch, splitter / 98104" från kjell.com om någon vill kika specc.

Iallfall, jag får det inte att fungera.

Det finns 3 DVI ingångar -> DV1 (input) DVI2 (output) DVI3 (output). - iom att det står output på två st trodde jag läst fel ang att det går att ha flera skärmar, men det står ju så, dvs att input är 2 st datorer och och output är en skärm.

Iallfall, har provat kör macen till input och båda skärmarna på output och även vice versa, men jag får det inte att fungera. Vad gör jag för fel ?

Permalänk

du beskriver inte problemet, funkar det inte att växla mellan skärmarna eller vad?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″