Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Citatet på Warpdrive som sagt.

http://warpdrive.se/53428

<@SkogsTrollet> gud, jag känner mig så skyldig när jag hamnar bakom en tjej påväg hem från ica.
<@SkogsTrollet> först så så tänker jag "jag låter henne gå lite före"
<@SkogsTrollet> men så går hon så jävla långsamt att jag inte kommer hinna hem innan barcelona matchen
<@SkogsTrollet> så då tänker jag "jag skyndar mig lite förbi"
<@SkogsTrollet> nehe, då tittar hon lite snett bakåt och skyndar framåt
<@SkogsTrollet> så då saktar jag ner, då tittar hon snett bak o saknar in.
<@SkogsTrollet> då skyndar jag på, och hon gör detsamma
<@SkogsTrollet> jag luktar ju lite sprit och öl men är inte så berusad så att jag inte kan springa
<@SkogsTrollet> så tillslut springer jag förbi sammtidigt som jag skriker "JAG SKA INTE VÅLDTA DIG! DET ÄR FOTBOLL PÅ TV!"

Men kiddie du ska ju komma o trösta mig har ju ingen o stalka ju

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
haha xD vill nog inte helst göra det i lilla stugan tror nog den skulle gå sönder då x)

haha xD måste prova nästa gång jag är ute xD en mörk vinter kväll, en tjej går ensam på en liten gata utan lykstolpar, en kille som är 190cm lång ganska så brevid, med mörka kläder, hoppar fram med glädje skutt xD kan bara se det framför mig xD

Edit: till ludde "om du är den personen jag tror du är så" såg jag dig dansa michael jackson dansen och sjöng på multi media datorerna igår alla kollade och typ skrattade xD

Folk skrattar ej när jag dansar, så omöjligt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Folk skrattar ej när jag dansar, så omöjligt.

det var mer när du stod och sjöng låten xD

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

du har sakt sanningen!

STALKER

Permalänk
Medlem

För 2 år sen vart jag ute på orientering med skolan..... ville ta ut mig ur skogen men orkade inte springa runt massa buskar så jag sprang genom dom och hoppade ut på stigen, men olyckligtvis stod där 2 tjejer som trodde att jag vart ett arg älg som sprang rakt på dom... aldrig har jag hört nån skrika så högt

Annars så hände det mig en gång, då jag var på väg hem från ICA att en tjej som gick framför mig och som jag försökte att snabbt gå förbi vände om sig. såg mig och började springa, sprang 30 meter och så fortsatte hon att gå igen....
Tänkte först att jag måste ha uppfattad det fel och det var inte på grund av att hon såg mig som hon började springa för.... men då stannar hon, börjar fumla runt i sin väska, och när jag vart igen på väg att gå förbi henne så kollar hon ännu en gång på mig, får panik och börjar springa.....
Det vart det konstigaste jag var med om... klockan var inte äns 8 på kvällen och det var en stor öppet gata bland radhusar....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

har hänt att man har hamnat i liknande situation, det är svinkallt och man går i helsvarta kläder i lagom rask takt, kommer kanske en 5 meter baköm en sölig person som direkt öker farten när personen hör ens fotsteg komma närmare.

Menmen, det är bara slå på blinkersen och gå ut i andra fältet och tuta lite när man kör om. Kanske säga hej och le samtidigt. Sen kan man ju också pröva varianten då man skriker lite elakt sådär istället för att säga hej . Men jag har nu köpt en helt underbar everestjacka, avlång, varm och gosig, så nu behöver jag inte gå särskilt fort utan kan slappna av hela vägen :).

Permalänk

Har aldrig hänt mig. Kanske för att jag klär mig med stil? Har få svarta plagg på mig och skulle jag ha det så skulle jag aldrig matcha svart med svart utan ha något plagg med färg.
Kan det här ha att göra med hur stilmedveten man är?
Börja hämta lite inspiration från King nu gossar!

Permalänk
Medlem

jag tror folk tar det säkra före det osäkra.. med alla överfall idag varför ska man riskera nåt, inte för att man är en våldtäktsman för man har svarta kläder men vem säger att du inte kan vara det ?

Permalänk
Medlem

Jag var med om något liknande en tidigare vinter, fast med en svart kille istället för en tjej. Jag var klädd i svarta kängor, byxor och bombarjacka, kanske inte helt olikt typisk kläsel för en nynazist eller liknande..

Jag var på väg nånstans en sen mörk vinterkväll och märkte efter ett tag att det var en svart kille en bit framför mig som uppenbarligen skulle åt samma håll. Just för att han skulle åt samma håll så såg det ut lite som att jag förföljde honom antar jag. När han tog av i en korsning gjorde jag också det ett par gånger, eftersom jag också skulle den vägen.
Jag märker att han nervös kollar bakom sig mot mig flera gånger.

Det började kännas lite bisarrt efter ett tag. Började fundera på att gå nån liten omväg för att undvika situationen.
Till sist kunde jag inte låta bli att dra rejält på munnen just när han vänder sig om igen på grund av det absurda i situationen.
Självfallet såg han inte tryggare ut efter det...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Gå på du, vill personen framför dig springa så får den väl göra det.

Permalänk
Medlem

Jag brukar ignorera sådant beteende hos andra.

Vill jag gå i min takt, då går jag i min takt. Hur andra sedan gör är upp till dem.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

det har jag varit med om två gånger på fyllan.. Som tur var så är jag grym på att hoppa "hoppsa-steg" så jag bara flög förbi henne och iväg.. Senare en annan gång så var det en tjej som verkligen försökte hålla avstånd och jag blev så trött på det hela att jag började vråla åt henne att hon inte skulle våldta mig och ropa efter polis.. Det var kul ^^

Annars rekommenderar jag att färdas naken.. Då kommer garanterat INGEN tro att du är våltäktsman (lustigt nog)

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
haha xD vill nog inte helst göra det i lilla stugan tror nog den skulle gå sönder då x)

haha xD måste prova nästa gång jag är ute xD en mörk vinter kväll, en tjej går ensam på en liten gata utan lykstolpar, en kille som är 190cm lång ganska så brevid, med mörka kläder, hoppar fram med glädje skutt xD kan bara se det framför mig xD

Edit: till ludde "om du är den personen jag tror du är så" såg jag dig dansa michael jackson dansen och sjöng på multi media datorerna igår alla kollade och typ skrattade xD

/me snor dina jävla "x", "shift" och "d"-tangenter och slänger dem åt helvete

Satan dude

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Printscreen: Nöjd??

haha vill nog inte helst göra et i lilla stugan tror nog en skulle gå söner å
haha måste prova nästa gång jag är ute en mörk vinter kväll, en tjej går ensam på en liten gata utan lykstolpar, en kille som är 190cm lång ganska så brevi, med mörka kläder, hoppar fram med gläje skutt kan bara se det framför mig
Eit: till lue "om u är en personen jag tror u är så" såg jag ig ansa michael jackson ansen och sjöng på multi meia atorerna igår alla kollae och typ skrattad

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Förståeligt att det händer, men det känns lite konstigt att faktiskt störa sig på det. Andra människor är andra människor, de får väl göra som de vill och om de vill gå runt och oroa sig för att bli våldtagna får de göra det, inte min huvudvärk (även om de själva säker får det till slut).

Någonting jag däremot stör mig på är när jag går på stan. Stor, rund, skäggig och glad kille som inte gör en fluga förnär. Som en stor tomte fast med mörkare skägg... och gamla tanter och andra "utsatta" byter sida av vägen när jag går förbi... började mystiskt nog samma dag jag började raka skallen. Spelar ingen roll vilka kläder jag har, spelar ingen roll vilket humör jag är på, folk fegar ur ändå, och det bara på grund av min frisyr (eller brist på det)... känns lite fördomsfullt i en tid både när kort/rakad är en rätt normal frisyr. För att inte tala om de stackare som är det ofrivilligt.

Tillämpar ju samma princip som i första fallet, men våldtäkt är ju ändå ingenting helt utanför realismens gränser. Att förvänta sig bli påhoppad mitt på stan av ingen som helst anledning mitt på ljusa dagen med dussintals människor runt omkring bara för att man ser någon utan hår känns ju dock mindre "aktuellt".

Jo jag vet, rakade av allt hår för ett par år sen, körde till och med med rakhyvel så det vart slätt å fint (måste ju känna huden) och polarna vart fan rädda så jag kan tänka mig random person på gatan.

Har också det problemet, flera gånger har det varit grannar sen när man kommer in i ljuset så ser man hur dom pustar ut och man klämmer fram ett hej.
När folk går bakom en så brukar jag inte tänka på det så mkt, jag kör på jag går i min takt å smäller det så smäller det, man kan inte låta främmande personer bestämma över en del av sig själv då blire fail!

Fördomarna kommer alltid finnas där, ett annat exempel är när man ät ute med hunden...man tar på sig joggingbrallor för dom är SKÖNA + att vi har en Engelsk staff (kan uppfattas som en pitbull) så går man längre promenader å stöter på andra så är det väldigt många som går undan.
Hände en rolig incident en gång faktiskt...En familj kom och gick med sin labrador och hundarna såg varandra tidigt å stannade till, när vi kom närmare så ville mannen i familjen klappa min hund och jag sa att det var helt ok men hans fru vart galen å skrek typ "RÖR INTE DEN HUNDEN, KAN VARA EN KAMPHUND"...först började jag skratta lite inombords men för att senare tillrättavisa kärringen men hon var för dum för att förstå så vi gick åt varsitt håll.

Permalänk
Medlem

Jag är så en så jävla söt liten grabb att jag själv blir nervös när jag är ute och går på natten!

Permalänk
Inaktiv

Re: Jag är ingen våldtäktsman!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interstella
Nu när vi befinner oss i den sena hösten, vintern för vissa delar av landet, så börjar det skymma redan vid den tidiga eftermiddagen och mörkret lägger sig snabbt. En del klarar av denna tid bättre än andra, medan de resterande blir allmänt hariga.

Jag har själv inget problem med mörker, men börjar ledsna på stämpeln som potentiell våldtäktsman jag får, när jag med raska steg färdas genom mörkret.

Jag bor i ett studentområde som omringas av skog och färden mellan hem och universitet görs via en smal, något upplyst gångväg genom skogen. Jag har tidigare använt cykeln, men har pga. årstiden börjat att promenera.

Det händer mig dagligen att jag hamnar bakom någon som sölar sig fram, och eftersom universitet har ett förhållande mellan tjejer och killar på 2:1 så är det oftast en tjej jag hamnar bakom.
Jag har ingen vidare lust att spendera några extra minuter ute kylan pga. någon annan, så jag gör enda vettiga och väljer att gå förbi.

Lyckas jag? Nej, självklart inte eftersom så fort personen ser min mörka skepnad (svart mössa, mörk jacka, mörka jeans, svarta skor m.m) börjar den att öka takten, avståndet ökar, men det är inte långvarigt och jag är snart ikapp igen och proceduren upprepas. Det kan liknas ett dragspel.

Det jag stör mig mest på är just varför? Varför blir jag utmålad som någon som skulle ha med avsikt att göra personen illa när jag bara sköter mitt eget?

Känner någon lika?

Hahah..
Seriöst skulle jag tro att det har att göra med att du tänker i dom banorna. Om du tänker på våldtäkt eller på att du kanske ser ut som en när du går, så är det den vibben du sänder ut, medvetet eller omedvetet. Testa istället att tänka på någonting trevligt. Tänk dig att personen du går bakom upplever dig som den mest trevliga person hon träffat. Tänk några minuter endast på hur hon skulle känna sig när hon ser dig denna underbara person, hur glad hon skulle bli om hon visste. ^^ Garanterar att du kommer få ett annorlunda resultat. Är i det minsta värt att testa.

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat, det behövs fler snutar ute på gatorna! Jag ser fan aldrig en polis, fastän jag bor i förorten.

Permalänk
Medlem

Känner igen mig allt för väl, tråkigt nog.

Hamnat bakom en kvinna när jag gått av bussen på väg hem ett flertal gånger, fortfarande ljust ute och iklädd kostym och rock de flesta gångerna och likväl så kollar hon på än som man vore Jack the ripper eller Ted Bundy... Hon slöar - jag går ikapp - hon springer på, saktar ner - jag kommer ikapp etc. Hon började springa senast när jag kom ikapp henne lite...

Kvinnor skall vara aktsamma mot underligt folk men kan inte förstå hur en person som antar att någon tänker våldta än ute på mellanstor öppen gata i ett villaområde när det är ljust ute ens orkar gå ut från hemmet...

Crapgame;

Har ni mycket problem i området som skulle kräva ytterliggare insatser av Polisen då?

Såg själv ofta poliser patrullera på kvällarna i de förorter jag "hängde" under tidiga tonåren.

Fesen;

Det roliga är att schäfrar och rottisar har mer anlag för att vara våldsamma mot människor än just amstaffs och pitbulls. Kamphundar är mer labila mot andra hundar. Finns en anledning till att just rottisar och schäfrar används av polisen / vaktbolag (utöver dess övriga psyke och storklek förstås) Kan inte hitta artikeln men läste den på en välkänd och accepterad kennelsida. En hund blir vad den uppfostras till. Nothing more, nothing less. Folks fördomar mot hundar är som de mot "färgade" - i många fall baserad på antaganden utan direkt kunskap om situationen.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji
Jag brukar ignorera sådant beteende hos andra.

Vill jag gå i min takt, då går jag i min takt. Hur andra sedan gör är upp till dem.

Word.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Händer flertalet gånger, då gångvägen till Pendeln är obelyst och oftast trafikeras av tjejer. Bra när man slutar runt 8-9 tiden på kvällen och man ser tåget rulla. Har hänt att man får springa väldigt snabbt och hojta lite snällt "Nej, jag skall inte våldta dig" medans man kubbar.

Tror tom finns något liknande citat på Warpdrive om det.

HAHAHHA!

Roligaste jag har läst på länge, shit.. haha

Jag har också märkt av detta flera gånger, men eftersom jag inte är så galet stor så tror jag mer dom är rädda för att bli rånade eller liknande.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crapgame
Allvarligt talat, det behövs fler snutar ute på gatorna! Jag ser fan aldrig en polis, fastän jag bor i förorten.

Ni kan ta dom vi har i stan då. Dom har inget bättre för sig än att åka runt och trakasera volvo åkare och raggare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Ni kan ta dom vi har i stan då. Dom har inget bättre för sig än att åka runt och trakasera volvo åkare och raggare.

Typ samma problem här.. eller så sitter de på röven och plockar några fjortiar.. iofs är det nog bättre att de tar folk som innehar alkohål istället för de jävlas med några som är nyktra o bara står o prata med varandra på en parkering

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

handlar väl att ta det säkra före det osäkra.. inte lita på en främling.. vara lite fördomsfull av det självförsvarliga viset.. tycker det är helt korrekt att en tjej ska hålla lite i hatten.. ni kanske förklarar det bra själva som inte är våldtäktsmän.. men hur kul skulle det vara om det en kväll istället är en våldtäktsman som ligger tjejen i hälarna??
Tänk om hon då tagit vissa av era förslag att inte vara så rädd och då blir liggandes bar på marken med ett blått öga och trasiga kläder... då kanske det hade varit värt för tjejen att hålla lite avstånd till den mystiska killen i mörkret?

som kille så känner man ju av rädslan på tjejen som ligger framför.. och det är ju inte mycket man kan göra... hamnar jag i hälarna på en tjej på en öde plats där inga andra människor syns till så brukar jag försöka gå på andra sidan om det finns möjlighet.. eller bara hålla min takt.. börjar hon höja takten så håller ja fortf min takt.. det är ju upp till henne.. av ren vänlighet så försöker jag ju gå på andra sidan eller undvika att jaga upp henne.. men har jag inget val.. t.ex på en stig i skogen då.. så får hon väl göra som hon vill.. vill hon öka takten av rädsla så får hon göra det.. eller om hon låter mig gå förbi..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
/me snor dina jävla "x", "shift" och "d"-tangenter och slänger dem åt helvete

Satan dude

haha xD vadå det är vell ändå bättre med det än andra konstiga smileys xD kom igen erkänn du älskar mina"xD" XD!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

har också varit med om liknande.
den mest otrolig händelse som jag varit med om faktiskt.

allt började när jag var mycket yngre,jag befinner mej på en krog,har råkat snegla på en snygg tjej ett flertal ggr,tjejen har tittat bort nästan varje gång.
kl blir mycket och jag bestämmer mej för att åka hem och det gör också tjejen.
vi går ut så gott som samtidigt,hon går före mej ner mot navet(där bussarna samlas).
hon hoppar på samma buss som mej,hon sätter sej längst fram och jag längst bak,det är jag,hon och 2 till på bussen,dom 2 andra hoppar av tidigare än oss.
oturligt nog så skulle denna tjej av på samma stop som mej.
4 hållplatser ifrån vårat stop så sneglar hon oroligt bak mot mej,börjar då ana vad hon tror om mej.
vi hoppar av bussen och helt otroligt så skulle hon även åt mitt håll,så åter igen så går hon före och jag bakom,jag försöker vid 1 tillfälle gå om henne så hon slipper vara orolig,men hon går för fort,jag saktar då ner och ser då tjejen tok springa över sin parkering och in i huset.
jag drar en djup suck,skakar på huvudet och går vidare=/.
ja.vad säger man egentligen..sorgligt=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

mangemani: heh, vilket sammanträffande.. inte så konstigt att hon blev rädd

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
har också varit med om liknande.
den mest otrolig händelse som jag varit med om faktiskt.

allt började när jag var mycket yngre,jag befinner mej på en krog,har råkat snegla på en snygg tjej ett flertal ggr,tjejen har tittat bort nästan varje gång.
kl blir mycket och jag bestämmer mej för att åka hem och det gör också tjejen.
vi går ut så gott som samtidigt,hon går före mej ner mot navet(där bussarna samlas).
hon hoppar på samma buss som mej,hon sätter sej längst fram och jag längst bak,det är jag,hon och 2 till på bussen,dom 2 andra hoppar av tidigare än oss.
oturligt nog så skulle denna tjej av på samma stop som mej.
4 hållplatser ifrån vårat stop så sneglar hon oroligt bak mot mej,börjar då ana vad hon tror om mej.
vi hoppar av bussen och helt otroligt så skulle hon även åt mitt håll,så åter igen så går hon före och jag bakom,jag försöker vid 1 tillfälle gå om henne så hon slipper vara orolig,men hon går för fort,jag saktar då ner och ser då tjejen tok springa över sin parkering och in i huset.
jag drar en djup suck,skakar på huvudet och går vidare=/.
ja.vad säger man egentligen..sorgligt=/

hehe bästa historien på längre.. stackarn.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sådant gör ont i hjärtat att läsa. Men snacka om skraj tjejen bör varit.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower