Musen lyser fastän datorn är avstängd, är det som det ska?

Permalänk

Musen lyser fastän datorn är avstängd, är det som det ska?

Köpte för en tid sedan ett nytt moderkort från MSI, för det gamla gick sönder.
Till datorn har jag en optisk mus från Microsoft, en sån med röd lysdiod under som lyser.

Märkte en kort tid efter bytet av moderkort att musen fortsätter att lysa även efter jag stängt av datorn, och fortsätter att lysa utan att slockna. Så var det inte med det andra moderkortet.

Är det riktigt att det ska vara så här? Eller är det någonting fel på MSI-moderkortet tro?

Permalänk
Medlem

Det verkar skilja lite mellan olika moderkort på denna punkt, inget att bry sig om..

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du på USB eller PS2?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

För mig är det lite random, ibland lyser det och ibland inte, men för ett tag sen slocknade alla lampor på musen allt funkar utmärkt iaf, men ska nog prova flasha om musen, småglöder när man startar datorn...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Kör du på USB eller PS2?

Det är PS2

Permalänk
Medlem

Dioden lyser för att musen strömförsörjs av standbyspänningen från nätagget. Tack vare det så kan du aktivera (i bios) att datorn startar på musklick.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har för mig att om du kopplar den till USB så släcks den

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Jag har för mig att om du kopplar den till USB så släcks den

Är de nån prestanda skillnad på att köra musen via USB eller med "vanlig" muskontakt

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, inte vad jag vet, dock blir det vanligare att de kommer med "bara" USB-kontakt

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)